1 år idag....

Ja, idag är det 1 år sen min älskade Poppins somnade in... kl 13 idag tittade jag på klockan och kom ihåg att det var idag den tiden det hände.
Till min stora sorg och förtvivlan kunde jag inte vara med, utan jag befann mig 67 mil bort i Österbymo när Björn ringde och sa att det var dags.

Den dagen är en av de allra värsta dagarna hittills, jag bröt ihop fullständigt.
Tårarna kommer nu när jag skriver om det, och har en stor klump i halsen, det gör ont fortfarande....

Min älskade vackra Prinsessa, du bor alltid och evigt i mitt hjärta!!







Annars rullar livet på, idag har det vart kaotiskt på jobbet så man är helt snurrig och slut i huvudet.
Men imorn är det fredag, så sköööönt!
Benny ska minsann på nå festligheer imorn kväll, så hans fru och dotter får vackert stanna hemma i all ensamhet, javisst, så gör vi här i Matfors tydligen! ;)
Jag och Cornelia ska iaf fredagsmysa på egen hand. Efter jobbet hämtar jag henne, sen åker vi till birsta för att handla lite fredagsmys, och äta på Max som hon så gärna vill på fredagar.
Sen åker vi mot hemmet igen, men vi stannar och badar på badhuset i matfors. De stänger halv8 så vi bör hinna bada en sväng.
Efter det så åker vi hem, bäddar ner oss med täcken och kuddar i soffan och äter lite fredagsgottis och tittar på tv :)
Så vi klarar oss nog jättebra utan röven Benny :)

Cornelia har det så bra på dagis, hon vill så gärna åka dit så det känns bra.
Hon har fått ha med sig sin cykel, och det är en hit det! Och vilken status i gruppen hon fick då ;)
Inget att uppmuntra egentligen, jag vet, men hon måste få känna sig lite cool ibland eller hur?
BTW, det var fröknarna som sa att man fick ha med sina egna cyklar, så inget orättvist inte.

O, igår var jag så duktig :)
Vi har ju fått hem en ny transport på gården, där jag fixar att lyfta rampen själv.
Så igår tog jag med Storen och tränade på att lasta själv, gå ut och stänga medan han stod kvar inne.
Efter 30 minuter hade vi tränat in det, så jag packade bilen och så åkte jag och Storen till Matfors Ryttarförening själva :D
Jag red där en stund och miljötränade lite innan vi åkte hem igen.
Så kul att kunna åka iväg själv ju!
Så nu kommer det att bli mer av det.
Ev ska vi åka iväg till bergsåker och rida på en längre tur med fika med några av de gamla stallkompisarna, blir jättekul :) Det blir bara en dagstripp, så det är perfekt att kunna dra iväg sådär. Hoppas det blir fint höstväder nu nån helg framöver.
Det har ju blivit höst i skogarna här hemma, så här såg det ut i fredags för en vecka sen:



Nu ska jag försöka få till nån middag, make och dotter vill väl ha mat tänker jag.
BLAAAAH, jag är less på att laga mat. TRÖTT är jag åxå. Och en del tjock åxå, men det kan ju avhjälpas med att låta bli maten eller hur?
En bra anledning till att jag ska sluta laga mat! ;)
Cornelia drog iväg till en pojke som bor granne, de ska tyvärr flytta om nån vecka så det var ju typiskt :( De lekte hela kvällen igår, och han kom hit förut och lekte en stund innan de gick över till honom.
Roligt att hon får kompisar runtomkring!
Snart är hon stor på riktigt... lillhjärtat!


Å på tal om lillhjärta... jag var till Bettan för ett par veckor sen. Jag fick hålla den lille plutten som föddes för lite mer än en månad sen, Ville.
Jag som kommit över den värsta ångesten över att inte få fler barn blev ju alldeles förstörd... Så underbar liten knopp, det värker i hjärtat. Jag VILL ha en till, jag saknar en bebis så jag dör, och Cornelia vill ha ett syskon...
Titt vad fin han är...




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0