Utflykt!

Cornelia har varit sjuk i några dagar nu, men idag var hon kry så imorn är det dagis som gäller.
Hon är ju uttråkad och driver mig till vansinne, därför så packade jag fika och tog med unge och hundar på utflykt ner till vår lilla badplats.
Det blev varm choklad och limpmackor, obligatoriskt på utflykt ;)

Först går vi över den stora lägdan, än så länge går det att gå där då det fortfarande är fruset under gräset :)



Sen var vi tvungna att klättra över första trädet...

Och det gick ju som en dans det! För vissa iaf... ;)






sen kom det en massa nerblåsta träd! Gud i himlen vad jag förbannade naturen...
men vi tog oss fram till slut, efter en hel strapats och rejäl omväg för mig som inte är så spänstig ;)



Tyvärr hade inte isen och snön smält bort, så det vart inget gräva i sanden...


Vi hörde gässen som är på väg tillbaka efter vintern.


Sen fikade vi, mysigt värre! Hungriga hundar hade vi runt fötterna, de fick lite ost att mumsa på.
Vi såg 2 fåglar som dök efter fisk i vattnet åxå, intressant!
Efter vi fikat så begav vi oss hemåt, helt slut var vi när vi kom hem igen. Mitt bäcken for illa av den färden, men det var det värt.


bebismagen denna vecka:



Och 2 bilder på Cornelius från i helgen då det var så varmt och skönt ute :)



Kul att få inviga nya jeansjackan, toppnöjd unge!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0