bättre och bättre dag för dag :)

Jo, nu känns det bättre iaf.
pengarna från försäkringskassan kom efter att jag ringde och frågade vad som händer eftersom inga pengar kommit... fick höra att det var minsann andra som väntade på sina pengar åxå!
Men till slut kom de iaf och det blev mer än jag trodde så det känns jättebra.
Alla räkningarna betalda samt att vi har pengar över till mat och att vi kan tex åka och bada med kotten.

Vill bara tala om hur otroligt tacksamma vi är över att ha så underbara föräldrar som ställer upp på sina fattiga barn när det kniper, utan er hade det gått åt helvete <3

Nu känns det som att vi är på rätt väg iaf, hoppas hinna räta upp det här innan bebis kommer och jag får dålig inkomst iom mammapengen.


Storen har iaf fått ett nytt hem, i Sörberge där han gått på bete för 2 sommrar sedan. Han går på lösdrift där med och än så länge verkar det funka bra.
Hoppas han får stanna där nu!


Den här veckan har jag tagit semester då mitt bäcken har sagt upp sig med omedelbar verkan tror jag... Har haft så ont att jag inte kan gå och inte vända mig i sängen utan att nästan dö av smärta.
Så jobbade i måndags och sen bestämde vi att jag tar ut lite semester och ser om det blir bättre.
Idag känns det bättre, men har fortfarande ont.
Cornelia får åka på dagis eftersom jag inte kan aktivera henne som hon behöver när jag är i det här skicket.
Men hon är nöjd med det :)


Håller på att kolla efter det sista som behövs till bebis åxå, har lagt bud på en sjal på tradera som jag hoppas på att få.
Lite bebisbyxor har jag vunnit, upptäckte att det bara fanns 3 par i kartongen efter Cornelia så det var ju tvunget att inskaffas :)
En babyvakt har jag åxå under bevakning på tradera, bra att slippa betala fullpris, man sparar en hel del genom att handla på tradera!

Vi fick ett skötbord av Bennys föräldrar, ett vägghängt, men naturligtvis fick det inte plats i badrummet :(
Så det fick vi lämna tillbaka, funderar på en annan lösning nu som nog blir bra.

En hårdlift till vagnen har åxå beställts, kommer i slutet av april. Den var dyr, 1295 kostade den! Vi har betalt handpenning så det är 1000 kvar att betala när den kommer.

Spjälsäng med madrass har vi fått åxå av Bennys föräldrar, har handlat täcke, kudde och spjälskydd så det är klart.
Så nu är det bara blöjor och sånt som är kvar inför bebis ankomst, tror att vi har allt vi behöver annars :)



Nu ska jag ta och färga håret, ser ut som en jag vet inte vad!
Bjuder på lite bilder som avslutning, Malin fotade dem när vi var där och lekte sist.
http://blogg.amelia.se/majamelon = bloggen som Malla har












Och så lite bilder på magen kanske?

V. 27


V. 30


V.31


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0