Nystart?

jahaja, nu hoppas jag att jag hittat tillbaka hit igen för ett tag ;)
Kom på att jag skrev ju i stort sett varje dag när Cornelia var liten, så jag bör väl dokumentera Isabellas vardag åxå och få in lite bilder på henne.
Det har ju hänt en del senaste månaderna kan man säga!

Magen växte, jag blev sjukskriven på heltid från april eftersom jag hade så mkt sammandragningar och förvärkar.
Kunde inte sova på nätterna pga kramp i ryggen och ena höften, fötterna svällde så det gjorde otroligt ont.
Orkade inte gå då jag fick så ont. 3 veckor innan det var beräknat nedkomst fick hundarna flytta till daghusse på heltid för säkerhets skull.
 



(ska skriva ett eget inlägg om förlossningen)


Efter 2 veckor hemma med lilltrollet Isabella fick hundarna komma hem igen, inga problem där.
Cornelia är en fantastisk storasyster! Hon är dock som en tonåring i övrigt.... Vi får det roligt sen, haha!






Benny opererade bort blindtarmen veckan innan Isabella föddes, veckan efter så opererade cornelia bort halsmandlarna och polyperna bakom näsan.

Storen har varit hos fodervärd i sörberge sen 9 mars och har varit så älskad och väl omhändertagen.
Dock har han nu blivit så dålig pga fästingsjukdom, erlichia/anaplasmos att han snart kommer få vandra vidare.
Han står nu hemma hos sin uppfödare och fd ägare Gunilla som är veterinär, han ska pröva behandlas men hoppet är mkt litet.
Han kommer få somna in där i kvarsätt och begravas där med.
Jag mår så dåligt över detta och det är riktigt kämpigt... men beslutet är mitt att ta och jag måste göra det som är bäst för Storen, han ska inte plågas i onödan.
Han har det kämpigt att gå då han inte har kontroll på bakbenen utan vinglar fram.




Jag har kommit igång med ridningen igen, började rida en av min tränares hästar men det blev för kännbart i plånboken så jag fick sluta.

Då fick jag börja rida en gammal bekants häst, Magic. Han har gått SM i nån av westernridingsgrenarna, tror att det var trail.
Magic är en helmysig farbror på 19 år, han är trygg och lugn och passar mig helt perfekt!
Perfekt åxå då jag tidigare varit medryttare åt hans ägare, då på Pilbakk innan jag skaffade Storen. Känns tryggt och bra då allt är välbekant och vi har samma syn på hästar.




Jag och Benny har börjat ta tag i våra överviktskilon, vi hoppas ha fått bort dem till denna tid nästa år.
Varje kväll går vi varsin promenad på ca 1 timme, jag med stavar och Benny har börjat med extra vikter runt fotlederna.
Benny har hittills minskat 7 cm och jag 5.5 :)
Tycker han har gjort ett otroligt jobb min fina man, från att ha hatat att röra sig till att powerwalka nästan 7 km varje dag!! Målet är milen, och att kunna börja springa allt eftersom.
Detta är åxå en härlig stund av egentid för oss båda, att rensa huvet och bara vara i nuet.
Jag har dock känt av astman och allergin mkt senaste veckan, så har haft lite uppehåll. Fick minska ner till halva sträckan eftersom jag blev stående en kväll och fick ringa efter Benny... han fick hoppa i bilen och hämta mig som inte kunde andas ;)
Idag har jag kommit på den brillianta idén att gå 3 km med lillkotten i vagnen när hon ska sova på fm efter jag lämnat Cornelia på dagis, och så går jag 3 km på kvällen åxå.
Perfekt!
Isabella har inte velat åka vagn, utan jag får ha henne i bärsjalen jämt... men nu gick det, lade ner henne när hon somnat, och bäddade om henne mjukt och gott :) Hon fortsatte sova en timme till i vagnen ute när vi kom hem!
Hoppas detta håller i sig, vill gärna att hon sover ute, och vore perfekt om hon kunde ligga där så man kan promma ordentligt. Blir så slitigt att ha henne i sjalen på powerwalk...

Den här promenadhysterin börjad sen jag köpte varsitt par löparskor åt oss för att det skulle bli en liten puff att gå ut och gå lite grann iaf... fyndade skor för 700, de skulle gått på 2000 kr på ordinarie pris! Ett par Puma till mig och ett par Nike till Benny.
Nu önskar vi oss riktiga funktionskläder åxå, och jag vill ha en stegräknare. Önskar mig även en yogamatta (som underlag att ligga på vid olika övningar), gummiband och hantlar. Benny vill ha en boxningssäck och handskar ;)
Det kommer nog bli form  på oss med, eller vad tror ni? :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0