Barnmorskan

Idag har jag och Benny vart till Barnmorskan för första gången. Vi fick en jättetrevlig kvinna som verkar jättebra, snäll och förståendeoch man fick förtoende för henne.
Förra gången hade jag ju en mkt förvirrad dam som gick i pension typ 2 veckor innan det var dags för mig. Fick då en ny som inte hade ett rätt....
Så känns bra att den här verkar toppen.

Vi pratade igenom allt vi funderade på, vår oro och allt runtom. Jag fick ta prover och stå på den förbannade vågen >:(
Vägrade titta och ville inte veta så hon skrev bara in det.
Jag vill bara veta antalet kilon jag går upp, inte aktuell vikt.

Efter det var klart så fick jag gå in till en sjukgymnast och delta i en pilotstudie om bäcken och ryggsmärtor under graviditet.
Fick svara på MASSOR av frågor om allt mellan himmel och jord, göra olika övningar och tester.
Sen så trodde hon att hon visste vad det är för fel på mig! Av alla mina symtom och all värk jag har, så var hon nästan hundra på att jag har en sjukdom som heter Ehlers-Danlos Syndrom.
Det skulle förklara mycket kan jag säga! Här kan ni läsa om det:

http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/ehlers-danlossyndrom

Jag är då den typ som är överrörlig.

Efter vi hade vart klart hos BM så var vi en sväng på stan när vi ändå var där, var tvungen att äta lunch. Vi åt på Ming Palace då jag var sugen på kinamat.
Vilken besvikelse >:(
Smaklöst, slemmigt och färglöst...
Näe, nästa gång blir det inte det stället iaf! Men det var jättetrevlig personal, inget fel på servicen alls.

Vi passade på att handla lite presenter till Cornelia på en gång åxå :) 
Blev 2 färgsprayer till håret, hon älskar ju det :)
Sen köpte vi en radiostyrd bil, åxå en grej hon älskar.
Igår köpte vi en film, Mamma Mu. Utöver det så ska hon få 2 st stora My Little Ponnys som pratar och rör sig :)
Blir säkert nåt mer, men eftersom vi inte har så mkt pengar så får det räcka nu iaf.
Kunde vi så skulle vi köpa hela leksaksaffären åt henne, finaste hjärtat!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0