Gravido :)

Min mage är stoooor nu.... Undrar just hur jag kommer se ut på slutet?
Jag är nu i vecka 21, så har lite mindre än halvtid kvar ;)

Mina fogar gör sig påminda mer och mer, dock mindre om jag tagit det lugnt.
Mina smärtor/sammandragningar i magen har nästan helt avtagit under de 3 veckor jag varit hemma pga sjukskrivning och semester.
Så nåt beror det ju på att jag får så galet ont när jag jobbar och håller igång med livet som vanligt....
Ska kontakta läkaren nu under veckan så ska vi diskutera hur vi ska göra fram till bebis kommer.

Bebis har vi iaf fått se på ultraljudet som vi var på dagen före julafton :)
Ett perfekt litet liv som sög på tummen, drack fostervatten och viftade lite med armarna.
En liten flicka fick vi veta, så det blir en Lilly Isabella Sundeborn :)
Benny vill ha Lilly som tilltalsnamn, men både jag och Cornelia vill ha Isabella ;) Demokrati eller hur?

Har tyvärr börjat få tillbaka mitt illamående, kräkts 2 dagar nu och mår lite sådär.
Hittade dock igen min pillerburk mot gravidillamående från förra gången, men vet inte om jag vågar ta dem...



Julen var fin, vi fick snö och jag var lycklig :)
Vi firade julafton hos min mamma och Bosse, såklart var mormor och Roland där åxå.
Fina julklappar till oss alla, bla fick kotten en spark som hon och Bosse genast gav sig ut och provade i backen, det gick tydligen undan :)
Judagen befann vi oss hos Bennys föräldrar, hans syster med familj var såklart åxå med.
Cornelia fick mängder med julklappar och hon var mer än nöjd med julen så långt!
Annandagen så kom min far och farmor ut till oss och åt jullunch samt bytte vi lite julklappar igen...
En del har det bra, jul i 3 dagar minsann!

Nyåret firade vi tillsammans med våra vänner JO och Bettan med barnen i Söråker, vi hade jättemysigt med god mat och trevligt sällskap, dock skulle vi se en film som var TOTALT värdelös så det sprack ;)
Se aldrig Bunraku om ni inte är gravt drogpåverkade.... ;)

När vi kom hem på nyårsdagen så svidade vi om och åkte till Bennys sýster för att fira svärfar som fyllde 60, Hans ena bror hade överraskat genom att åka upp från Mjölby för att fira Ingvar, och broren bodde hos oss. 
Vi hade mkt trevligt, Och Ingvar hade en händelserik helg med många överraskningar, bla kom hans andra bror åxå upp :D
Pirkko lurade även med Ingvar på en resa till sthlm över nyårshelgen för att bo på hotell, äta gott och se Ring-klocka-ring-talet på skansen :)
En bra födelsedagshelg kan jag tro att det blev!



Vi hade hoppats att detta år skulle börja bättre än sista halvan på förra året, men så blev det inte tyvärr...
Vi har iaf en liten bebis att se fram emot i maj, och det är vi lyckliga och tacksamma för <3
Hoppas bara att ekonomin reser sig eftersom.
Underbara bettan ringde mig igår, och skänkte en av sina vagnar till oss, en Brio. Jag blev så otroligt glad, vi har så fina vänner som har stora hjärtan... <3
Tusen tack!
Behöver dock införskaffa en liggdel till vagnen då det fattas. Måste in på barnens hus eller Babyproffsen och fråga vad för sort som passar på den, vet ju inte modell eller år på den.
Men nu har vi iaf en vagn av bra kvalitet!
Vi ska även få låna babysittern, gåstolen och babygymmet, snällt!

Det vi behöver nu är:
* Spjälsäng
* Bilstol (babyskydd med bas)
* Kudde, täcke och spjälskydd
* Bärsjal Tricot Slen
* Amningskudde
* Babyvakt

Och såklart blöjor och våtservetter i mängder :)
Hoppas på att amningen funkar bättre denna gång så man slipper utgiften för mjölkersättningen.

Vi fick presentkort på Ikea av mamma och mormor i julklapp, så igår var vi och shoppade lite, alltid uppmuntrande att handla lite när man är nere ;)
Vi har spanat på en stooor väggklocka i många månader nu, och nu köpte vi den :)
Eftersom den kostar 400 kr så har vi inte velat köpa den, men nu så äntligen kunde vi!
Nöjda som bara den.
Vi hade även tänkt köpa fåtöljer till hallen, men vi ville hellre köpa skrivbord till Cornelia...
Så det blev ett sånt, en stol, papperskorg, pennburkar, lampa, tejphållare, hylla och en toapall :)
Nu är det ett mkt populärt tillhåll för kotten, hon satte sig direkt och ritade, tejpade och lyssnade på sin stereo när vi möblerat klart.
Hon har även sina bästisar Engla och Eddie i en fotoram på bordet, det var uppskattat!

Vi har fortfarande 600 kr kvar att handla för på kortet, så det blir nog spjälsäng, kudde, täcke och spjälskydd för de pengarna.

Nu ska jag fixa fil och flingor till Cornelia, sen blire att hänga tvätt och så gå ner för att elda massa skräp.
Hästarna ska ju åxå ha lunch.

God Fortsättning på er alla :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0