Norrfällsviken!

I fredags drog vi iväg på vår första campingtur för säsongen, såååå mysigt!
Förutom att vädret tydligen hatade oss, och vi vaknade upp på fredag morgon till ösregn.... Blääärgh!

Jag började dagen med att gå ner och ta in hästarna för lite torkning och frukost inne, samt ett par timmars vila.
De var väldigt blöta och kalla, så jag var väldigt poppis hörde jag på vägen ner dit :)

Cornelia vaknade och åt frukost, lämnade henne på dagis vid 9 så hon skulle få leka medan vi gjorde tråkpackning och handling innan avfärden.
Vi passade på att packa in allt på sin plats i husvagnen redan hemma, skönt att ha den på gården :)

Vi åkte båda och hämtade kotten vid 14, hon hade starka önskemål om att både mamma och pappa skulle komma, hon tycker det är mysigt <3
Vi fikade lite och tog det lugnt medan vi väntade in Anna som hade tatuering inbokat.
Vi drog iväg vid 16 i hällregnet, hundarna överlyckliga över att få följa med!

Eftersom det var så dåligt väder så bestämde vi att skippa grillningen på kv, så vi åt pizza i Älandsbro precis som förra året ;)

Väl framme på Campingen så kom Familjen Söderlind strax efter, så vi hjälptes åt att sätta upp förtälten i stormen. Det blåste helt vansinnigt, så vi satte stormlinor för säkerhets skull.
Sen hade ju inte vi nån värme i vårt tält, då elementet bara smäller säkringarna. Vi hade glömt att hämta gaskaminen vi skulle få låna av mamma och Bosse, så det var bara att tända 1230549875 ljus och ha dörren öppen till vagnen där vi öste på full värme.....

När vi äntligen fått barnen i säng så satte vi oss i J&Js tält istället, där var det varmt ;)
Mycket trevligt med gottis och godricka hade vi, blev inte såååå sent då vi alla var lite tröttis.




På lördagen vaknade vi upp till endast mulet med en del solglimtar, skööönt! Blåsten hade lagt sig, så det var helt ok väder.
Barnen lekte ute från de klev upp som vanligt :)
Jag, Anna och Jeanette gick en långprommis med alla hundarna, blev ute 1 timma. Faktiskt skönt, trots att jag var dyngförkyld. Solen kom fram med blå himmel så det blev väldigt varmt till och med!




Sen bestämde vi att hålla på traditionen och åka till Kramfors på Dollarstore så vi snyggade till oss så vi inte såg ut som smutsigt trailertrash...;)
Vi hittade en hel del billiga leksaker och småplock, kom dock på seanre att vi skulle köpt mera skålar och smålådor till husvagnen. Men det får bli en annan gång!
Vädret blev dåligt under vår roadtrip, men blev fint igen när vi kom tillbaka, tur eller?

Kvällen ägnades åt grillning och barnen varvade med filmtittning och utelek.
Efter maten så satte vi tjejor oss i varma tältet medan gubbarna gick ner på stranden och gjorde lite eld med barnen, de fick sällskap av våra grannar från schweiz.
Det blev ganska så sent, men vi hade trevligt :)






På söndag morgon var det ösregn igen, gud så surt när man ska packa ihop tältet och allt  >:(
Anna vaknade tidigt och var duschad och klar när jag klev upp 8.40. Vi fikade frukost i tältet, kaffe och varm choklad är bra när det är kallt :)
Sen gick vi på prommis med Jeanette och hundarna i regnet, inte så poppis hos mina kottar kan man väl säga ;)
Att bli blöt hör väl inte till deras favoritsysselsättning....




Vid 10-10.30 vaknade Cornelia och pappsen, så efter de fikat började vi packa ihop allting.
Det tar sin lilla tid, vi var färdiga för avfärd kl 13.
Resan hem tog 1 timma och 45 minuter, det var dåligt väder tills vi kom till söråker tror jag... sen vart det sol och fint här hemma!

När vi kom hem packade vi in allt på en gång, hängde upp förtältet på altanräcket så det skulle torka.
Jag satte igång att tvätta och Benny fixade Pankisar på Cornelias order...;)
Resten av kvällen satt vi som drogade höns i soffan, det tar på en att vara ute på camping i kallt väder!
Inte vart min förkylning bättre av det heller, vaknade upp imorse och kände mig som om nån klubbat mig i sömnen.
Riktigt risig var jag, men fick iaf iväg oss till dagis och jobb.
hann vara på jobbet i 2 timmar innan de skickade hem mig efter att ha lyssnat på snorade, rosslande och känt på min panna som tydligen var het ;)
Inte konstigt jag kände mig sliten....
Så nu är jag nerbäddad i soffan och ska titta på film, bara ta det lugnt med alvedon och nässpray som är mina bästisar!


Kommentarer
Mamman

Lilla tuttenuttan, sjuk o dålen.....

Krya på dig!

2011-05-31 @ 09:59:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0