halvsjuk

Idag känns det bättre, låg hela dagen i soffan igår, somnade till då och då. Tittade på film och åt godis med täcke och hundar.

När Benny kom hem hade han med sig Alve åxå förutom Cornelia, så han fixade middag medan barnen lekte.
Cornelia var trött och less, så det var mycket tjafs och grin på ungarna, men det lugnade sig när Alves mamma kom hem och hämtade honom :)

Inget spännande hände alls resten av kvällen, dåsade vidare framför tvn bara.
Men helt galet vad mygg det kom in! Hade dörren öppen hela dan och kvällen för att hundarna skulle kunna gå ut när de ville, oh hua vilken invasion...
Cornelia är helt uppäten idag, hon vaknade igår kväll innan vi gick och lade oss och grät för att det kliade så hemskt. Sprayade på Salubrin, och då grät hon ännu mer för att det gjorde ju såklart jätteont på sönderkliad barnhud :´(
Gav henne sin allergimedicin åxå, så hon somnade om iaf.
Vi har en del bett åxå kan man väl säga ;)

Idag sov vi till 8.40, Cornelia fick frukost och satt och sjöng och tittade i sin vita barnkammarbok, vid halv10 åkte vi till dagis.

När jag lämnat av henne så gick jag ner till stallet för att ge morgonmaten, hästarna går ute dygnet runt nu så det spelar ingen roll när de får sitt krafftfoder.
Tog in Storen då han såg ut att vilja det, så han fick äta inne medna jag pysslade på.
De andra 2 fick maten ute.
Passade på att spraya flugmedel och smörja in med hästsalva på hela Storen, han hade åxå fått en del myggbett.
Funderar på att ta på flugtäcket på kvällen då insekterna är som värst.
På dagen fläktar det ganska bra, och är det väldigt varmt så tar jag in honom iaf.

Tänkte passa på att köra en sväng på en gång, bra att han får röra sig medan jag sitter stilla när jag inte är så kry :)
Men kom på att han ju precis ätit, och då vill jag inte anstränga honom direkt efter.
Så han fick gå ut istället, så tar jag körningen senare.

Gick upp och ringde till jobbet, jobbar imorn. Tycker att jag orkade med att greja lite i stallet, så då fixar jag att jobba 11-16. Sen är det långledigt till tisdag :D
Om jag orkar sen så ska jag åka ner till Hällom i Bergsåker och titta när Camilla ska träna kl 15, så får Benny hämta kotten på dagis när han åker hem.
Han kommer ju hem efter 16, så det är nog ingen fara. Hon är ju ledig med mig sedan åxå.

Har precis betalt räkningarna, var ju inte skitkul kanske.
Iom att en del post inte kommit fram när vi flyttat trots adressändringen, så kommer det massa påminnelser nu, så att det blev inte mkt pengar över inte....Visade sig att en del inte dragits som det ska heller, så det blev oväntade kostnader tyvärr.
Men det ordnar sig alltid, det brukar det göra.
Vi får leva på makaroner och korv helt enkelt ;)
Sen kanske våra snälla föräldrar har lust att bjuda lite på middag på helgen eller så... *host,harkel* ;) hihi!

Nu ska jag gå och duscha av mig lite sjukdom, känner sig alltid mkt piggare då.
Ha re!



Kommentarer
Camilla

Ja, kom förbi och titta, vore kul. :)

2011-05-31 @ 12:50:48
URL: http://parellikusken.blogg.se/
piu

Hej ! Ni kan komma hem o äta BRUNCH i morgon torsdag vid 12-tiden Ingvar ska ju jobba sedan men ni kan äta med oss innan han åker till jobbet . För sedan på fred. el lörd, får vi gäster från Borlänge Hör av er om ni inte kan komma så jag inte lagar för mycket mat.

2011-06-01 @ 08:17:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0