vår?

Jaa, det kan man undra, sol varenda dag och snön smälter. Jag hatar när det är blött och slaskigt!!! =(
Men småplutthundarna tycker att det är jätteskönt med solen iaf.
Å Cornelia slipper vara jättepåbylsad med fleece och overaller.
Hästarna får njuta i hagen utan täcke och fäller vinterpäls som aldrig förr =)

Igår åkte jag och Cornelia till Malin och Max för lite fredagsmys. Max å Nelis lekte jättebra, lite bråk blev det ibland, men konstigt vore det väl annars! Jag och Malin kollade på film medans barna lekte, vi hann med 2 st igår.
Först såg vi "Year one" med Jack Black.... Haha, vilken störd film! Rolig var den, och störd så man nästan blev matt ibland =) Gillar man inte Jack Black ska man inte se den....
Sen såg vi "Paranormal Activity", otäckt och spännande. Tur Malla ville se den igen med mig, hade aldrig vågat se den själv! Löööv såna filmer, men törs aldrig titta själv ;)

När vi kom hem hade Benny redan kommit från jobbet, och rastat djuren. Jag passade på att åka till stallet och mocka när vi åkte från Malin eftersom Cornelia somnade som en stock i bilen.
Senare kom Anna på besök, alltid lika uppskattat! Cornelia var inte blyg för henne den här gången, hon har ju vart det ordentligt de senaste gångerna. Vi åt lite middag, stekt korv och potatis och ägg, Annas favvo =) Hon hade redan ätit, men eftersom det var just dennna maten som bjöds så åt hon med ;)
Cornelia var upp till 22, sen åt vi lite chokladpudding som vi kom på att vi hade, var säkert jättegott. Jag känner ingen smak ännu, så jag åt bara för att... Inte bra, men det var ju fredag!
Kl 1 inatt så vaknade jag av att Cornelia hostade, gick in och då kräktes hon för att hon hostade så mkt. Tog in henne till oss, kände att hon var väldigt varm. Med 2 pinchrar och en varm unge under täcket så har jag svettats som en gnu på savannen inatt.... Tråååångt var det åxå. Inte mycket sömn kan man väl säga.
Tempade henne nu på morron, och hon hade feber. Hon får väl min förkylning nu då. Men då får pappi vara hemma med henne isf till veckan, för nu har jag vart borta så otroligt mycket. Vill inte vara borta mer nu på ett tag, känns inget bra.

Jag har hand om Storen nu tor-sön för Camilla har åkt till Östersund, men typiskt nog har jag ju vart sjuk så jag inte orkat rida. Eller orkat har jag säkert, men har faktiskt tvingat mig själv att låta bli, bättre att vila så jag blir frisk. Annars anstränger jag mig för mkt å så mår jag inget bra alls igen. Tänkte ta en sväng idag för att träna lite innan Westernträningen nästa söndag, men jag bestämde mig för att hoppa över det. Lånade ut honom till Cilla istället, så kan hon och hennes dotter få ta en tur tillsammans.
Men imorn ska jag nog hasa mig upp i sadeln, har ju bara imorn och på torsdag kvar innan vi åker till Timrå för träning.
Ska låna transport av Gunilla denna gång, bekvämt och bra eftersom hon bor precis ovanför stallet. Den transporten har han ju åkt mkt i åxå.
Ska se om tjejorna  stallet kan hänga med och hjälpa till, och att filma. Kul att se hur det gick.

Idag ska vi gå ut en sväng i solen, Cornelia får åka vagnen så går vi en lite prommis med hundarna. Sen ska vi åka iväg och köpa lite lördagsgodis, lovade Cornelia det när vi var och handlade sist. Hon ville ha naturgodis, men jag sa att hon fick vänta till på lördag.
Så blir de fläskfille å pommes med svampsås till middag, mums!


Ha en bra helg, ut i solen om ni kan!

Framtida Gordon Ramsey?




Kommentarer
piu

Hejsan !!! Lill-trollet fammos, ska hon gå farmors fotspår tro ? Dåligt betalt för mycket slit hah-haa. Kramisar till er alla.

2010-03-14 @ 12:46:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0