Släda, segersjön och lite hästande

I torsdags var jag och Cornelia ut till Alnö med Malin och Max för lite bada och mys.
Först var vi på Ica och handlade lite fika, och Cornelia var så duktig. Hon lyssnade och vart inte tjurig alls =)
Det var nån tant som tydligen tyckte vi var avvikande på nåt sätt, hon stirrade hela tiden i kön (vi stod bakom) men jag låtsades som ingenting. Så fort jag sa i väääldigt pedagogisk och trevlig ton att Cornelia skulle lägga tillbaka det hon plockade och frågade om hon fick köpa den, och jag förklarade varför hon inte fick den och vad hon fått istället, så vände sig tanten om och stirrade. Cornelia var jätteduktig och gjorde som jag sa, hon betedde sig inte illa för 5 öre.
Sen hade de ställt en liten hoppborg utanför kassorna, så jag sa att hon fick gå dit medan jag betalade och packade, men ingenannanstans. Jag såg henne hela tiden, och hon ropade och vinkade och hade jättekul, och tanten stirrade på henne, på mig och på henne igen.
Vad ville hon?? Tyckte hon att vi var konstiga? Weird människa!

Sen åkte vi ut till slädaviken och möte upp Malla och Max, vad skönt det var att kunna sitta och surra medans barnen lekte, vi hade full uppsikt och behövde inte resa på röven =)
Eftersom halva nöjet med en utflykt är fikandet, så ägnade vi mammor en stor del av tiden till att fika. Våra barn hade inte tid att fika, de skulle bara leka. Lite fick vi i dem, men inte tillräckligt. Fast de hade roligt, så det verkar inte gått nån nöd på dem!
Cornelia var blå om läpparna efter ett tag, och frös, men hon skulle INTE kliva upp och klä på sig, BADAAAA skrek hon....
När vi åkte hem efter typ 4 timmar på stranden så tvärsomnade hon i bilen och sov en timme, helt slut =)

Vi åkte vidare ut till Bennys föräldrar, där lillprutten fick bada lite till i uppblåsbara lilla poolen innan vi fick pizzamiddag, gött! Cornelia lekte vidare hela kvällen innan vi åkte hem halv9, då fick hon gå och sova.
Trött litet hjärta, som för övrigt är utan blöja på natten nu åxå!
Kissar innan vi sover, vaknar efter 2-3 timmar och kissar, sover vidare till 6tiden då det är kissning och välling, sover vidare till 9-10 då vi kliver upp.
Hon är såååå duktig!

Hon är inne i en period nu då hon inte lyssnar, låtsas verkligen inte höra, struntar i vad vi säger innan vi blir arga, och provocerar heeeela tiden... skitjobbigt! Vi pratar pratar pratar och skäller, pratar igen...
Men det blir väl bättre. Rätt vad det är så är hon ju världens bästa tjej igen.


Igår så skulle jag klippa mig kl 9, så vi klev upp tidigt, blääääh!
Packade iordning lite frukt och filmer och datorn till Cornelia så hon har nåt att göra medan jag klipper och bleker.
Hon är faktiskt lätt att ha med sig sådär, hon sköter sig själv. Vi var bara där i 2 timmar igår, jämfört med 4 timmar sist så det var skönt. Hon ville åxå klippa sig, men det skulle hon ju inte. Jag sa att vi ska ju spara långt hår nu i sommar, men då sa hon att hon ville ha kort hår...vi får se hur vi gör.
Hon fick ett hårspänne iaf, lycka!
Sen åkte vi hem och packade iordning badgrejor och fika så åkte vi upp till segersjön.
Det blåste röv, men det var varmt iaf.
Jag satt på filten och läste medans Cornelia lekte vid vattenbrynet, skönt =)
Men helvete vad jobbiga flugor och jävla bromsar, höll på att bli vansinnig! Till slut var det så varmt så jag måste bada, så jag gick ut med Cornelia. efter en stund såg jag att det var ju massa småfisk runt fötterna så jag sa det till Cornelia, tänkte att hon ville titta.
IIIIIIIIIIHHHH skrek hon och sprang upp ur vattnet..... Sen skulle hon INTE bada mer. Fan!
Var tvungen att hålla henne i handen och stå alldeles vid kanten på vattnet.
Sen såg jag en IGEL! Fick panik och klev upp och skulle hämta kameran, men den försvann innan jag hann få med den på bild. Fan igen! Den var stor, svart och vidrig, glääääh!
Då packade vi ihop och for hem efter 2 timmar, Cornelia somnade i bilen direkt. Det tar hårt att bada tror jag =)

När benny kommit hem vid 17 så åkte jag ut till betet i Sörberge med Veronica. hade tänkt rida, men det var så helvetes varmt så vi tog lite jobb från marken istället. Så hade Alfa gjort sig illa på ena bakbenet, det var alldeles svullet. Hon var inte halt, men ville inte riktigt ta ut steget på det benet.
Hästarna var väldigt besvärade av insekterna åxå, men såklart har ju Storen kliat av sig flughuvan nånstans i stora hagen... vi letade men den fanns inte. Får åka på hööks och köpa en ny.
På Måndag tar vi troligen hem hästarna, har mer bete hemma nu när vi fick ha båda kohagarna, och måste vero hga veterinär till Alfa så är det baäst att vaara hemma.
Vi smörjde in hästarna med flugmedel och hästsalva innan vi åkte hem. Det funkar en liten stund iaf så de får vara ifred lite.

Idag ska vi åka jut till mamma/mormor och Bosse och äta lite middag, mormor/gammelmormor och Roland ska dit åxå. Ska bli mysigt! Längesen vi var där nu, så det ska bli skönt att komma ut.
Kanske kotten kan bada lite åxå =)

Jag försökte lägga in bilder, men datorn bryter uppkopplingen så fort jag försöker >:(
på facebook går det hur bra som helst, men inte här. Förbannad!
men jag får försöka senare.

Ha en bra dag i skitvärmen!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0