Snööööö snö snööööö!

Vad fiiiint det är ute nu! Jag äääälskar vintern när det är såhär lagom med snö och lagom med kallt. Skulle inte vilja åka utomlands till värme och äckel för allt i världen! och det är sanningen =)
Jag är en av de få som trivs nu, gillar inte sommarvärmen om jag inte får ligga i vattnet hela dagarna.

Idag har jag och Cornelia hälsat på Kajsa och lilla söööta Leia, det var mycket trevligt! Vi fikade och surrade massa strunt, jättekul att träffas igen, det måste vi ju göra om väldigt snart =)
Tog med en påse med bodys som jag rensat ur, bara besvärligt att ha när Cornelia går på toan. Det är mest tröjor nu, några bodys har jag sparat som jag gillar för mycket...=)
Uppskattar själv att få en påse kläder av bekanta till lillan, så jag tänkte göra så själv. Och så är man ju lite miljövänlig och bidrar inte till konsumtionshysterin... lite iaf ;-)
Handlar ju faktiskt det mesta på tradera, och så ärver vi ju en hel del åxå. Men ibland vill man faktiskt shoppa lite nytt åxå, och då gör jag det med gott samvete. Gud vad bra jag är, eller hur hörrni ;-)
Nog med självhyllande nu.

Annars har vi inte gjort så mycket idag, vi har mest tagit det lugnt. Sjungit och busat en massa har vi gjort, så jag har varit en bra mamma idag =)
Har vunnit lite grejer på tradera, bla ett set med täckbyxa och jacka i brunt och rosa till Cornelia, 63 kr =)
Klicka för att visa Megabild! Skid set eller vinter set till dagis, storlek 86

Håller på att kolla lite på nya vinterskor till henne åxå, då hennes fötter hade växt nu på senaste. Kavatskorna som var stora när hon prövade dom i somras var för små nu, så Leia fick dem med.
Måste nog satsa på strl 22 nu så att hon kan ha riktiga tjocksockar i.

Köpte 3 t-shirtar åxå, 35 kr/st helt nya
T-shirt *** Pingu ***  stl. 86/92

T-shirt *** Spöket Laban *** stl. 86/92

T-shirt ****Pingu****  stl 70/74


Näe, nu är det dags att krypa ner tror jag, Benny ska jobba inatt.
Får ta med Cornelia till stallet imorn bitti eftersom jag är själv.
Får se om vi åker och handlar imorn, inget annat planerat. Måste in på glasbanken åxå, vi är bjudna på fest på onsdag kväll, ska bli kul =) Cornelia ska få sova hos kusinen, så hon blir nog väldigt nöjd!
Så då ska  jag ta mig några glas vin åxå, så det så.
Sen på nyårsafton ska vi till Bettan och JO för nyårsfirande med barnen. Ska bli jättemysigt, grilla och mysa, smälla av lite fyrverkerier så hästarna får lite att titta på på kvällskvisten ;-)
Stallet är ju precis ovanför deras hus, så vi får nog ta det lite lugnt iaf!

Ha en bra kväll, nu tackar jag för mig....


Kommentarer
piu

Gott slut på det gamla året o gott nytt!!!!!!!





Tänkte att ni skulle komma i morgon o äta en bit mat, familjen Näsman kommer också vid ca 16 tiden så ni är v-kommen krama de dina , kramisar från svärmora.

2009-12-31 @ 13:09:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0