Jag har fått en Award!



Snälla Malin, Novas Mamma har nominerat mig till en award, tack vännen!

1. Kopiera denna bild och länka gärna till den du fick den av =)
2. Nominera ett antal bloggare Du tycker förgyller Din dag
Ganska enkelt, eller hur ;)

Då jag inte har en aning om hur man länkar här så skriver jag hela adressen till dem jag nominerar:
* Malin
http://mammasnova.blogspot.com

*Malla
http://majamelon.blogg.se

*Pirkko
http://piu.bloggagratis.se

*Lotta
http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se

*Linda
http://killmamman.blogg.se



Så, då var det gjort!
I lördags var vi ju ut till Cornelias farmor och farfar för övernattning.
Vi anlände vid halv5 på em, så vi åt middag när vi kom. Pasta med köttfärssås, mums!
Farmor tog hand om Cornelia helt å hållet, så vi gick ner å bastade, drack lite öl och annat smaskigt som Dooleys, duschade och myste en bra stund.
Det var så härligt å avslappnande så vi blev supertrötta, kl 21 så blev vi tvungna att tacka för oss å dra ner rullgardinen =)
Vi åt lite kvällsfika i form av varma mackor med kantarellstuvning, vansinnigt gottigt!
För övrigt handplockade av Herr och Fru Sundeborn Seniors!
Cornelia sov gott hela natten, å vi åxå.
Vi vaknade kvart i 8 på morron, vi tyckte det var hemskt att kliva upp så tidigt när vi fick sova hur länge vi ville, men då kom vi på att vi somnat strax efter 21.... vi hade ju alltså sovit i 11 timmar!
Vi gick in och där var alla vakna, Cornelia var supergosig med sin mams, pusskalas bev det!
Pappa Benny satte igång att arbeta med traktorn på gården efter frukost, jag Cornelia och Farmor gick till en lekpark å gungade lite.
Nelis fick leka i sanden åxå, jag insåg då att vi måste köpa överdragsbrallers till lillfisen..... hon blev sssmuuuutsiiiig å full i sand! Förstod varför man inte ska ha ljusrosa kläder på barn ute..... Hon börjar bli stor lilltrollet, man är ju inte van att hon ska sitta i smutsen å leka heller, jag har förvandlats till en skräckmamma som får panik över lite sand i ansiktet och sand i skorna, lera på knäna och grönska i baken.... hua!
Jag skulle ju aaaaldrig bli en sån lovade jag mig själv när jag jobbade på dagis, det finns ju tvättmaskin!
Så jag behärskar mig och andas, upprepar mantrat tvättmaskin har vi, tvättmaskin hjälper, smuts gör inget....!
Som sagt, med överdragsbyxor och bättre vantar så blir det jättebra, jag tycker ju att det är superkul att hon tycker om att leka ute.
Vi fick kycklinggryta till middag innan vi åkte hem, göttigt.
Hämtade upp hundarna och åkte till stallet för kvällsfodring och mockning.
Sen åkte vi å hyrde film, National Treasure 2. Lite snarra, läsk å chippes unnade vi oss åxå.
Vi gjorde en liten extrapeng i helgen så vi ville ha lite lördagsgott =)
Benny somnade på soffan och jag kollade på filmen, den var helt ok.

Idag har jag bakat en bärkaka och en kladdkaka till fika, vi hade ju hopptävlingar i vår paddock i Silje grusgrop idag kl 14.
En sk Pay n Jump, och till vår stora förvåning blev det 14 startande ekipage! Jättekul med så stor uppslutning, och fikat var poppis =)
Vi drog in en bra slant till Ridtravarföreningen, och det verkar som att det var en uppskattad aktivitet. Vi ska försöka hinna med fler innan marken fryser nu till hösten.

Ikväll har vi vart på bäbissim som vanligt på söndagkvällen, vi repeterade de grepp vi lärt oss och så började vi träna dykkommando.
Cornelia har varit gnällig och trött hela dan, och det blev inte bättre av 2 kallsupar... stackarn!
Men det är tänder på gång uppe i lilla munnen, så det är säkert därför.
Hade lite svårt att somna ikväll fast hon var trött, jag fick sitta å stryka över ryggen tills hon somnade.
Det blev enkelt till middag ikväll, vi stekte falukorvsskivor å lade på hamburgerbröd, hemmagjorda parisare liksom =)
Gott är det iaf!

Nu ska jag kolla runt lite, så ni får ha en bra söndagkväll, det lilla som nu är kvar =)
Kram
















Kommentarer
Malin

Men vilket jäkla lyx ni har då! Och jag tackar och bugar för tö nåminäjtjön! Weeeho! Hur ser det ut för er till veckan? You name ö dag änd pill se iff itt päss!

2008-09-14 @ 22:13:50
URL: http://majamelon.blogg.se/
Lotta

Tanx för Nomineringen, du får en tillbaka av mig..=)

Yes, de ska bli så skönt att flytta!

Mysigt de ser ut när de dina badar..=)

Ha de fint!

2008-09-15 @ 08:58:11
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0