Fredag till Måndag

På Fredagen var jag å Nelis å handlade på ica maxi på fm efter vi skjutsat Benny till bussen, ringde till Malla och bestämde att jag skulle hämta opp lunch och komma förbi, Max var ledig från dagis å allt =)
Vi åt å surrade massa tok som vanligt, men hör och häpna, ingen film såg vi!! Å så åt vi såklart lite fika, köpte med en kolatårta som våra kära små kottar kunde sålt sina själar för att få.... Som de fåniga mammahjärtan vi har, så kunde vi inte neka dom det heller... =) sockerkicken var ett faktum!
Max lade in Maxväxeln och skulle springa runt en dörrpost, halkade och planterade sin lilla panna rätt i hörnet på kanten..... Herreguuuud vilken bula!!! Å den kom på Direkten! Se den efter den lagt sig, på majamelon.blogg.se!
Vi åkte hem vid halv6, pappa skulle komma förbi å hälsa på lite. Trevligt med sällskap då min käre make inte behagade vara hemma, utan åkte iväg till finland med båt och mycket sprit.... =)
Gick och lade mig vid 22, trött som en gnu, Cornelia somnade kl 20.


På lördag förmiddag när vi vaknat och städat lite så packade vi in oss i volvon och åkte mot Alnö och Mormor.
Tog en sväng över säter där jag haft häst förr, och där åkte jag i ett monstergupp som nästan svalde oss hela, skrammel sa det... Hoppsan, avgasröret gick av!
Fick laga provisoriskt med remmen till väskan och ett spännband, så vi kunde åka vidare till mormor...
gnade dagen åt att städ och tvätta bilen medan Nelis var med mormor. Sen gick vi en promenad till tranviken, ner på stranden. Det blev så fint väder så vi passade på medan det var ljust. Härligt var det!
Sen gick vi hem och åt middag, såååå gott var det. Pommes med fläskfile, kycklingfile, svamp och underbart god sås..... Ville aldrig sluta äta! =)
Till efterätt var det äppelkaka med vaniljsås, gick ner det med kan jag lova. Cornelia åt med gott humör hon med =)
Sen kollade vi på tv tills Benny ringde och talade om när vi skulle hämta.  Kvart över nio var det dags att åka, Bosse skulle va snäll och knyta upp avgasröret innan vi for, men då gick det av helt! Så nu åker jag omkring med ett helt avgasrör i bagaget... Funkar det med!
Vi kröp ner i sängen vid 23, trött och lite sliten äkta hälft som kom hem =)
Klev upp vid 6 och släppte ut hästarna, Cornelia vaknade när jag kom hem igen, men Benny var en pärla och tog henne så jag fick sova en timme till. Är såååå trött hela tiden, spelar ingen roll vad jag gör.
Vi kollad  elite på tv innan vi gick och la oss för vila med Cornelia vid 11, kl 13 vaknade vi! Skönt.
Vi satte lite fart och gjorde oss iordning, skulle åka å hälsa på Kusin Linda med familj för att gratta pojkarna som fyllde 1 och 4 i september. Vi var sjuka då, så vi kunde inte komma på kalaset.
Det bjöds på gott fika å Cornelia fikade för glatta livet, vi lät henne hållas då hon vart gnällig hela dan och vi skulle på babysim efteråt. Tänkte få henne lite pigg och glad ett tag iaf =)
Väl på badet  så blev det en helt annan tjej, topphumör!
Det var sista gången på första kursen Ankan, och Cornelia fick ett fint diplom, stolta föräldrar kanske...?!
Vi bestämde att vi fortsätter med nästa kurs, det är ju så kul och lärorikt. Den startar nästa söndag på ny tid, lite tidigare. Skönt, så man slipper komma hem så sent på kvällen.

Idag har Jag och Nelis varit hos Bettan och Engla hela dan, Bettan bjöd på lunch och lite fika. Slappt och lugnt som vanligt, skönt degande framför tvn i sköna soffor =) Precis vad jag behöver, är ju såååå trött!
Ska åka på MVC nån morron och ta ett nytt gravtest, visar det inget nu heller så får de göra nåt ultraljud eller nåt. Nånting är det, men vad vet jag inte. Jaja, den som lever får se! Rapport kommer iaf.
                            

                 

itter vi här med en kompis och kollar på hockey, har ätit korv å pommes till middag, å så bakade jag en kladdkaka till bjudfika. Klarar inte av att ha folk hemma om jag inte har nåt att bjuda på!
Imorn ska Jag å Nelis åka på Birsta med Sara, ska bli trevligt värre.

Ha det, å ha en bra tisdag förståss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0