STÄDARTAG

Idag är jag liiiite trött faktiskt. Har som vanligt tillbringat natten med att stoppa in napp och vända på bortbytingen. Vi skulle titta på film igår kväll, och ca var10 minut fick jag springa in till trollet. Vi lade oss vid 23, och fram till halv4 var jag faktiskt bara upp 3 ggr. Då fick hon flytta in till vår säng igen...=)
Åkte till stallet å släppte ut bestarna som vanligt vid halv5, å kallt var det, 2 minusgrader! HURV.
När jag kom hem så tog jag tag i städningen som blivit lätt lidande på sistone, var riktigt seriös och dammtorkade överallt så man slipper bli attackerad av dammdinosaurierna när man går förbi inredningen... Sen såg jag att våra gröna växter hade antagit en något matt ton, mera åt gråvitt lite luddigt liksom. Ehee...
Gav allihopa ett bad och vojla! fina gröna växter som andas, kändes mycket friskare i luften direkt! =)
Medan jag slet och svettades såg det ut såhär i sovrummet:
image96
Ska det vara så? Ynfh, tycker det är lite väl orättvist.... slöfisar!


Tvättade gjorde jag åxå, städade badrummet, hängde tvätt, å var massivt duktig helt enkelt.
Tog en paus vid kvart över sju då solstrålen vaknade, så då blidde det blöjbyte å flaska med lite mys innan vi gick upp.
Cornelia hjälpte till å städa hon åxå genom att fördela sina leksaker över golvet på olika platser i lägenheten, fixade sängen genom att rycka i lakanet medan jag bäddade, å ruskade den stora blomman på golvet i sovrummet. Jag sa AJAJ med arg grimas å bestämd röst, Cornelia skrattade glatt å ruskade vidare. SUCK!
Sen var det dags för gröt innan vi klädde på oss för att gå med Acke å Cosse, men det visade sig att deras matte var ledig, så vi gick å kastade lite sopor istället.
Sen kom mormor till Cornelias stora lycka och jag for till stallet. Fick en mycket trevlig ridtur med en av stallkompisarna, och hundarna fick vara i stallet å busa.
När jag kom hem igen hade mamma hängt tvätt å diskat, för hon är världens bästaste!!
Hon är så bästast så Cornelia fick ett par toppsnygga svarta Labanbrallers igår på 7månadersdagen.
Inte nog med det, hon fick även en ny Guns N Rosesbody med fränt tryck, å ett par Labansockar å ett par vita sockar.
Här syns lite av brallan:
image97
 TACK! Dom är inte billiga, så det är så kul att vi kan få dem när man tycker det är lite dyrt att handla själv.
Mamma fyllde år igår åxå, vi köpte Takidaskivan å hennes favvogodis brända mandlar med sånt där rosa grjs utanpå, lycklig blev hon!
Min snälla Malin hade åxå scrappat ett jättefint kort som hon fick.
Bild på det finns i Malins blogg (majamelon.blogg.se), ett fint med glitter å 54 tryckt.

Ikväll har vi tagit det lugnt, vi bytte bilbarnstol i volvon. Vi har haft en Acta Graco, men den satt hon så illa i, så vi bytte till en som vi hyrt av IF, en nyaste modellen av Britax. Satt som en smäck! Enad problemet är att det är ett helt företag att ta ur å sätta i den så den får sitta där den sitter. Var och lämnade hundarna till extrahusse och sen var vi å köpte mat på Biteline. Gick en liten prom på stan medan vi väntade på maten. Mysigt i kvällssolen!
Gott med mat efter en hård dag, Cornelia satt å tokade sig i soffan medan vi åt, kolla frisyren!
image98

Kan man annat än skratta åt galningen....

nä, nu ska jag ta å krypa ner, imorn ska vi till Bettan å Engla å träffa de andra mammorna i föräldragruppen, det blir nog trevligt.


Sov gott å dröm glada saker!


Kommentarer
Malin

Å här sitter jag och väntar och väntar...Gud va sölig ni är! KOm och va mä määäj! Ajäm åll ölåon! nåoans her oith miii...dåu jår faar öoäääj. Ajäm ölåon todäääj!!

pöss

2008-05-21 @ 12:37:40
URL: http://majamelon.blogg.se
lotta

De kan konsten att slappa när en annan jobbar..=)

2008-05-21 @ 20:57:52
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Linda kusin

Herregud vad du sliter =)
Du är välkommen att komma hit och fortsätta om du vill :)
Kram

2008-05-21 @ 22:03:50
URL: http://killmamman.blogg.se
Malin

Jahapp...så sitter jag här igen och jag tror inte att du har förstått det här alls...Det är LAG på att uppdatera bloggen varje gång jag vill gå in och titta. Jag är köngen och bestämmer i "haj Maldwin länd" = sundsvall och övriga världen... Jag kräver bilder och massa text och lite mer bilder...

2008-05-21 @ 22:16:23
URL: http://majamelon.blogg.se
Malin

Jag är sjuuuuuk! Kanske döende! Min hals, mitt huvud min nääääsa! Whyyy god whyyy!!!?

2008-05-22 @ 12:22:37
URL: http://majamelon.blogg.se
Malin

Arbetsförmedlingen ha gjort det igen! Dom har skrivit av mej utan anledning egentligen!!! Jävla arselas!! Nu måste jag fara in med mitt halsont och påanmäla mej igen =(

2008-05-23 @ 08:31:00
URL: http://majamelon.blogg.se
Malin

Men gaddääääm va du måste uppdatera NU!

2008-05-24 @ 15:59:26
URL: http://majamelon.blogg.se
Linda

Här var det tyst =)

2008-05-24 @ 18:47:55
URL: http://killmamman.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0