Slut på en vecka till

Börjar med en bild från igår, det funkade ju inte då att lägga in bilder.

image54

Sööööndag! Gillar inte söndagar, de har en förmåga att vara trökiga å sen försvinner de fort, å så vet man att det är jobbdag för Benny imorn igen...Suck! Sen när jag börjar jobba/ plugga så måste jag ju själv!
Huvva, nu har jag vant mig vid att inte måsta nåt alls jättelänge ju! Jag har massor att göra, men bara saker jag själv valt att ta på mig och vill göra. Ibland alldeles för mycket iofs, men iaf, jag har själv bestämt!

Igår var vi å grillade hos en kompis till Benny, han å hans familj har ett hus i Svartvik. Vi hade så mysigt i solen, skönt att få vara uuuute!
Vimlade av barn gjorde det, å sen försvann de, några kom tillbaks osv. Kul att alla hjälps åt att hålla koll på ungarna, de springer mellan sina familjer å leker hos varann hela dagarna, å sen sover de över hos varann. Mysigt! Kul när våran lillfis börjar med sånt, stora tjejen.
Det är ju fördelen med att bo i ett villaområde, barnen har alltid mycket kompisar, och föräldrarna har mycket hjälp av varann. Men själv får jag panik av att ha folk så tätt inpå, jag vill vara ifred för folk. Jag ska kunna gå ut naken om jag vill på min gård utan att nån ser! =) Så slipper man att folk får för sig saker å pratar strunt.
Men det var mysigt att grilla å umgås iaf, å Cornelia fick gunga för första gången!

Först måste man spänna fast så hon inte ramlar ur.
image55

Förväntansfull?
image56

Å så en liten bildserie i gungning:
             

Hon tyckte det var sååååå kul, så nu är det bara att handla bebisgunga mormor!!!! =)
Sen åt vi, å vad vi åt...! GOTT!
Det var kött, kött, å kyckling, majskolvar, marinerade vitlöksklyftor å tomater, potatisgratte, potatissallad, såser, sallad.... Smarre! Cornelia fick egen stol med egen mat å dricka så hon var toppnöjd.
Eftersom jag körde så fick Benny ta sig några öl å lite annat gott, innan vi åkte hem vid 12 så var han lätt tussig under tassarna kan man säga... =) En annan börjar bli van att vara nykter på kalas nu... Inte lika kul som att få kalasa vill jag påstå!
Men vänta bara, när Cornelia kommit över mammigheten så... med min tur är väl det när hon fyllt 38 eller så... Hihi

Cornelia höll igång länge, lite grinig för magen är hon än, men tillslut knoppade hon in å låg så mysigt i vagnen på altanen, det var skönt med infravärmen när det blidde kyligt på kvällen.
Hon fick somna mellan oss på en gång när vi kom hem, orkade inte hålla på å greja. Så hon åt lite välling å sen sov hon. Jag var så trött så jag somnade med kläderna å glömde borsta tänderna, vaknade till senare å bara drog av kläderna å somnade om.
Vi fick sova till 9 imorse, skönt! Vi kanske blev däckade av papps andedräkt....=)
Inte omöjligt, kände mig nästan bakis när jag vaknade...
Idag blir det lugnt, vi ska ta en promenad sen när Cornelia vaknat från förmiddagsluren. Tänkte stanna å ta en pizza på hemvägen.
Ikväll har jag insläppet så det blir skönt att komma iväg till stallet en stund. Köpte nå suuupermedel mot flugor till pållen igår, massa varningtext å grejer, man får inte använda det om man är under 18, farligt att få på huden, man får inte använda det om djuret ska användas efter slakt, osv.... Huvva! men det ska vara effektivt mot ALLT, fästingar, broms, flugor, knortar osv. Så behöver man bara spraya var 14e dag, å det var solskyddsfaktor å pälsglans i åxå, fantastiska saker de hittar på! Dyrt var det, men är det bra så är det värt det. 249 kr för en liter.  Men slår man ut det på att man bara får använda max 60 ml/ gång, å det är var 14e dag, så räcker det lääääänge!
De vanliga medlen kostar 120 kr för knappa litern, å det får man spraya på flera ggr om dan. Ändå hjälper det inte speciellt bra.
Ska spraya ikväll så får vi se om han har nån päls kvar imorn, eller om han muterat till nåt annat....!

Avslutar med en bild på Pruttan med sin fina solkeps hon fick igår på grillkalaset:
image60

Ta vara på Söndagen idag, den är snart slut!
Ha det


Kommentarer
Malin

Å va fiiin hon är i sin kepsing! Ikväll ska vi krille hos mamma och pappa som kommer hem från tallink. Jag ska dit nu och förbereda allt så det bara är att äta arslet av sej! Sitter just nu och väntar på att karlsloken ska ta sej ur sången så jag kan dra! Men jag tror han somnade om...han var ut och drack igår så det straffar sej hahahahahaaaa!!!

2008-05-11 @ 11:55:39
URL: http://majamelon.blogg.se
Malin

Glaaaaaaah! Du sa att du skulle uppdatera idaaaag! Jag ser inget! Jag har tittat in en gång i timman sen ni for härifrån! NU går jag och lägger med och jag vill se ett nytt inlägg när jag vaknar imorgon! Annars tröstäter jag ett par kladdkakor och det vill du väl inte ha på ditt samvete!? (precis som om det vore det värsta jag kunde göra? snarare tvärtom kanske...)

2008-05-12 @ 23:18:45
URL: http://majamelon.blogg.se
Malin

Graaaaah! Jag är vaken nu och ser inget inlägg! *sliter tussar ur håret* ;P

2008-05-13 @ 09:13:41
URL: http://majamelon.blogg.se
malla

Vattahell!!!!! Dääääämitt! Uppdatiiira!

2008-05-13 @ 17:01:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0