Snart semester!

Nu är det bara 3 dagar kvar tills Benny går på semester, å då räknar jag det som att jag åxå har det =)
På Fredag åker vi till Ö-vik å tittar på Alice Cooper, längtalängtalängtaaaa!
Vi tar nog en titt in på Paradisbadet åxå, har ingen lust att visa svullkroppen med magbristningar egentligen, men men.
Jag får väl hålla mig under vattnet! Å hoppas på att de inte försöker släpa mig till havet i tron att jag är en säl eller en vilsen val....

I lördags regnade det som  bara den, vi åkte till birsta en sväng för att köpa bromsar till bilen, passade på att gå på Birsta City åxå. Vi handlade en svart munkjacka med rosa barbapappa på till Cornelis, en Miami Ink keps till Benny och ett par rosa snygga flipfloppar med Sex Pistols på till mig, det var tillåmed bling på dom...Läckört värre! =)
Benny åkte å fixade bilen sen, så nu funkar det igen. Men det förbajsade missljudet ( läs öronbedövande dåntjutet som  gör att man inte hör vad man tänker när man kommer upp i 80) är kvar än, å ingen har en aaaaning om vad det kan va. SUCK!
Tur vi får låna mamsens bil på fredag, men vi kommer bli döva när vi far på semester... vi ska ju bara till rättvik å sen till östergötland.... Stackars Cornelis kommer få tinnitus redan!

Igår var vi ut till Njurunda till Bennys moren å faren, Benny skulle hjälpa till med nån panna å ackumulatortanktjosan.
Vi fick fattiga riddare när vi kom, det var smaaaaskens!
Hade aldrig ätit det, men nu måste svärmor alltid göra såna till mig, hör du det! =)
På kvällen kom Anna förbi, vi skulle glo på skräckfilm på TV. Hon hade med sig ett par snygga skocker till mig som hon inte kunde ha, TACK!
Filmen hette Besatt å var baserad på en verklig historia, jag blidde rädd några gånger, men den var inte alls så bra som jag trott.
Jag har ett sjukligt begär att se räddfilm, men sen får jag grav ångest å kan inte vara själv å blir ännu mer paniskt mörkrädd ett bra tag. Tur att det är sommar så det inte blir mörkt än....
Jag är inte så rädd för mördare å sånt, men MONSTER å sånt, det ni! Jag nästan svimmar när jag tänker på såna saker.
Å så måste jag ändå titta, å då sitter jag med benen uppe i soffan, det går inte att ha fötterna på golvet. TÄNK om nåt är under soffan å tar TAG i en! Nänä, den går jag inte på.
Jag måste åxå ha en kudde eller nåt på huvet som jag kan dra i å hålla över öronen å ögonen om det behövs.
Sist men inte minst, det viktigaste: Magiska Hålet.
Då har man båda händerna kupade för ögonen, med en liiiiiten glipa mellan så man precis ser bilden på tvn, då kan man snabbt hålla igen om det blir otäckt å så känns det mindre läskigt när man sitter så. Trust me, pröva!
Det är lagom att inta positionen när den läskiga musiken sätter igång, då man veeeet att snart, snart!

Cornelia hade väääldigt svårt att somna igår, och natten var dålig. Återfall, hurra! eller inte.
Idag har hon bara sovit ett pass, mellan halv2 å halv4 med mig i sängen.
Hon somnade för ca en halvtimme sen, Benny fick göra det för jag lyckades inte. Attans unge =)
Jag å Cornelia var till stan på förmiddan, på apoteket å så var vi tvungen att gå på lindex å HM.... eheee
Jag skulle ha en ny underlagskräm på HM, men jag kom ut med ett par shorts å ett par badbyxor till Cornet, båda med Hello Kitty.... Jag kan bara inte låta bliiiiii, det var så billigt!
Å på Lindex är det ju tooookrea, kom ut med en linnebody, ett set med linne å kortbyxa och ett par tights.
Det är ju så glada fina färger så jag kan inte låta bli.

Storen kom hem från bete idag, snälla Jeanette skjutsade hem honom med sin hästbuss.
Jag gjorde iordning å bäddade boxen imorse med nytt fräsht spån å la in go mat så han har det gott å mysigt ikväll. Första natten inne på 4 veckor. Slut på friheten =(
Men när vi åker på semester ska de gå ute hela dygnet i 2 veckor, så det är inte så synd om honom.
Imorn kommer Hovis, vi ska prova en ny, en tjej. Hoppas det blir bra, för hans hovar har bara blivit sämre det senaste året. Sköra, trasiga med fula sprickor. Har börjat med nån örtblandning åxå så vi får se om det blir bättre.

Blir det fint väder imorn så ska vi åka å bada med Malin å Max på dan, skoj! Det blir första gången i sjövatten för Cornelia, undrar hur det går! Hon får väl en chock å vrålar tills vi åker hem eller nåt =)

Nä, nu ska jag kolla på TV,
Ha det så bra så länge




Skumtrollet



Töntarna =) kolla Piris läppar.... lätt torra!


Kommentarer
Malin

Helt sjukt att hon blir sötare och sötare för varje gång jag ser henne! Imorrn hoppas vi på finväder! Badabaaada!

2008-07-14 @ 23:26:45
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

NU ligger det två söta bilder på lille Copernicus i blöggen!



Tut!

2008-07-15 @ 15:19:02
URL: http://majamelon.blogg.se/
pirkko sundeborn

Vilken goooo troll. Förresten DU KOMMER INTE att få fattiga riddare VARJE GÅNG du kommer o hör sen!!!!!!!!!!!!!

2008-07-15 @ 20:35:34
URL: http://piu
Malin

Åskar det hos er???!!! Jag hör det mullrar svagt långt bort men hit kommer det ju aldrig =(

2008-07-16 @ 20:31:17
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Aj äm åll ölååååon!! Är ni hemma snart? ;P Undrar hur bra Aliss Kopör var då!`?

2008-07-19 @ 18:36:45
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0