Njurundatripp, lägerplanering och en lillfis jag inte vet hur jag ska hjälpa

Inatt har varit som vanligt, riktigt dålig. Orkar inte ens prata om det längre.
Vi klev upp vid 8 då Cornelia bestämde att vi hade legat klart i sängen. Trött var hon men det hör ju inte hit....
Gav henne frukost å sen diskade jag å tvättade medans hon lekte en stund. Sen somnade hon så jag bäddade och packade väskan så vi kund åka när hon vaknade.
Vi åkte till farmor å farfar idag på besök, vi blev bjuden på god lunch när vi kom, tack för den!
Efter lite lek så somnade hon i vagnen som farfar gick en sväng med.
Det blev en liten lugn stund innan hon vaknade jätteledsen som vanligt...


Vad, VAD ska jag göra? Hon sover aldrig färdigt, och hon somnar ytterst sällan utan att skrika och gråta. Jag blir tokig, orkar inte höra det där ljudet mer, inget jag gör fungerar!
Jag måste vara en dålig mamma, som inte kan ta hand om mitt eget barn ordentligt.
Ska det vara så här tills hon är stortjej? I flera år?
Varje kväll är det samma sak, jag har just tillbringat en timme med att sitta bredvid hennes säng och sjunga, stryka pannan, benet, hyssja, hålla handen, buffa, till slut somnade hon av ren utmattning för att hon skrikit och gråtit.
Jag känner mig helt värdelös, och alla andra verkar ha barn som man bara lägger ner så sover de.
Jaja, nog om det, dagens depp. eller varje dag rättare sagt.

Vi for hem vid 3, hämtade upp Camilla i nacksta efersom vi skulle sätta oss och planera ridläger för Ridtravarna.
Vi skulle eg ha övernattning å uppstallning å mat hela dagarna, men huuu vilket jobb och vad dyrt det skulle bli för deltagarna!
Sen så skulle vi få ha hästarna på ett ställe, rida en bra bit längre bort, och sen sova och äta på ett tredje ställe... nä, vi gjorde ett kvällsläger istället, ons till sön start kl 18 på vardagarna och kl 9 på helgen med en el ev två grupper om det blir fler än 4 anmälda, å så kör vi en träning/kväll med lite fika efteråt då man kan stå med sin häst å fika samtidigt, så kan man prata om hur det gått på träningen. 
Sista dagen ska vi avsluta med en liten tävling med pris, och så får alla ett speciellt diplom. Enkelt å bra!
Det känns skönt att det är klart, så nu ska jag bara få det godkänt av styrelsen på tisdag till veckan. Sen kan vi skicka ut anmälan. Jag och Camilla ska rida varannan dag, och den som inte rider ansvarar för fikat.

Sen ringde en av de inhyrda i stallet idag med dåliga nyheter, de ska flytta stall. SUCK! De ville stå nära ridskolan eftersom de inte kan rida dit utan sällskap, och vi rider ju ganska sällan dit. De tränar ju och ska tävla så jag förstår att de vill flytta, men det är jättetråkigt för oss.
Det är svårt att hitta bra människor som går ihop, det är ju ganska viktigt när det är så litet stall som vi har. Sen ska ju hästarna trivas ihop, och nu har det varit så mycket omsättning i flocken, det mår inte hästarna bra av.
Dessutom är jag beroende av att ha alla platser uthyrda, annars har jag inte råd att ha stallet.
Kallhyran är ju densamma oberoende på hur många hästar som står där, jag hyr ju hela stallet.
Så nu har jag ett till problem att ha ångest över, men det är väl mitt liv i ett nötskal.
Trött på det här!

Benny jobbade över idag, å sen skulle han hjälpa en kompis med hennes bil, det var fel på ena framdäcket. Han skulle köra upp bilen till en kompis garage å fixa bilen där, men han kom inte så långt.... när han skulle åka ut från vår parkering så LOSSNADE framhjulet helt å åkte över vägen!!!!
Huvva, tänk om han kört fort! Gussie har haft tur som inte råkat ut för det tidigare ute på vägen...

Nä, nu ska jag göra lite middag, det blir enkelt idag, korv med bröd tror jag. Det är ju så sent så jag tänker inte ställa mig å mecka nåt avancerat nu =)
Så får vi se hur länge det dröjer innan korvungen vaknar igen.

Ha en bra onsdagkväll


Surtrollet in action


Kommentarer
Malin

Pah du är ju världens bästa mamma så det är inget att diskutera. Hon blir snart bättre med sovningen ska du se! Vad gör ni idag förresten? =D

2008-07-03 @ 09:30:06
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0