lite bättre idag

Ja, igår va en riktig bajsrövsdag... allt va bara skrutt.
Men idag känns det bättre. Natten har varit faktiskt annorlunda!
Hon hade ju en jobbig insomning igår, medan jag skrev bloggen då hade hon vaknat 3 ggr redan....
Jag prövade att bara sitta bredvid när jag var in på natten, och då låg hon faktiskt lugnt och stilla och somnade i lugn och ro....! Verkar som att det funkade att ha henne arg i sängen vid nattningen iaf, å inte ta upp.
Vid varje uppvak så var det åxå "lugna" skrik, inte hysteriska som annars.
Stoppade bara i nappen om den åkt ut, rättade till henne och sen satt jag på en stol bredvid och tittade på henne utan att röra. Å vad söt hon var när hon låg å myste med snutten och ögonen blev sååååå tunga!
3 gånger behövde jag göra så, sen åkte jag till stallet vid halv5, å då hade hon vaknat 5 så Benny bar in henne, han ville sova=)
Hon vaknade 8 å så åt hon en flaska. Myste till 9 då vi tog ett bad båda 2.
Sen åt vi frukost innan vi plockade ihop för att åka till sommabetet å hälsa på Storen å Ripstone. Morotar hade vi hemma så d tog vi med.
Cornelis hann somna i bilen som jag planerat, lättare att kolla igenom hästen utan bebis!
Så här hade grabbarna det idag i hettan:

Ripstone på väg              Töntstoren i skogen        Jahaaaa, var det du

Gud vad flugor det var, huvva!
Blev åxå biten av en satans bromsäckel, vad ooont det gör! Blödde gjorde jag åxå, det är precis som att dom sliter loss en hel köttbit när de ska äta på en. Dumt, för då känner man det ju å så slår man dom.
Myggorna är ju smartare, dom smygbiter ju en, dom lömska bestarna!

Fick iaf denna fina bild på Storen, funderar på att göra en förstoring på den. Vet inte om man ska ha den i svartvitt el sepia el om den ska va som den är? Tänkte åxå kapa till den lite så att det är mest huvud och hals.
Men den blir nog bäst i färg, den är så intensiv med allt det gröna.


Min kamera är verkligen suverän att ta bilder med utomhus, men inne är det bara sudd. Jättesvårt att få bra bilder.
Men hästarna blev bra fast de var i rörelse! Konstigt hur de funkar de där manickerna....

Vi hann med att åka på birsta åxå, skulle ha påsklämmor som jag sett på Ikea. Jag kom ut med det åxå, plus en termos, en kudde och sugrör. 69 kr för alltihop! FYND!
Vi var in på ÖB, skulle kolla efter en sån där matlåda i plåt el vad det är, Benny tjatar om en sån, men det fanns inte där heler. Nån som har nå tips var det kan finnas?
Kom ut med aluminiumfolie, fryspåsar, 2 kollegieblock och en plastmapp. Åxå 69 kr!
Sen var jag ju tvungen att gå in på birstahuset åxå, man vet ju aldrig vad man kan hitta....
Var faktiskt på jakt efter vanliga vita bodys med kort ärm, men ack så svårt det var! Till slut hittade jag en vit pikébody, å då var det 3 för två.... så då måste man ju nästan ta det eller hur? =) Så det blev en ljusrosa likadan åxå, och en vit med röda fina stjärnor på.
Jag brukar alltid handla nåt litet åt Benny när jag är iväg, men på sistone är det nog bara Cornelis som fått tror jag.... *ehheee*
Men idag hittade jag ett halsband med lädersnöre och ett armband av flera läderband, snyggt!!
Får vi hoppas att det faller herrn i smaken nu då.
Vad varmt det var när vi skulle hem, svimmade nästan i bilen.... Cornelia innan hon brann av:



vem har blåaste ögonen i stan??

nä, nu ska jag mysa med trollet som vaknade precis,
Ha en svettig torsdag, det har vi iaf!


Kommentarer
Malin

Du har en liten grej i min blogg...en såndär award som folk är galna och skickar runt så då ska du oxå ha en!

2008-07-04 @ 00:54:52
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0