Juleeeeeen!

Nu är den hääääär!
*myser*

Idag har vi vart och handlat det sista, det var galet med folk i birsta...! Kaos kaos kaos bara.
Men det gick ganska fort iaf, vi for strax efter 10 å va hemma halv12.
Innan vi for var jag upp till stallet för att ta emot hösilage till ena hagen, passade på att lämna lite julklappsgotta till alla hästarna, och så fick ägarna varsin liten present med. Jag har tagit en bild på varje häst och ramat in, inget avancerat men de blev fina iaf =)
Sen ikväll har vi slagit in julklappar, ätit julgodis, lyssnat på julmusik, städat, lagat mat och klätt granen.
Lavvli!
Pappa kom förbi med klappar till oss och Nelisen, nyfiken! Han fick 2 av oss med, hoppas han blir nöjd med dem.
Såklart märkte vi nu ikväll vid halv9 när vi skulle griljera skinkan att den var ju inte kokt å klar! =(
Det var bara att klä sig å hoppa in i bilen a la igloo och dra iväg... tio i 9 var jag på affären, 10 var jag hemma! Det var vansinnigt fortfarande, jag skulle lämna tillbaka skinkan och köpa en ny å det tar 1,5 timmar att göra det... pjooh!
Men nu är skinkan i ugnen, granen är färdig, klapparna ligger därunder, å julgröten puttrar på spisen.

Imorgon åker vi till Bennys syster och hennes familj, Fammo å Faffa kommer åxå för att fira julen där.
På Juldagen åker vi till min mamma och Bosse, och så kommer mormor och Roland dit med.
Vi är bjudna på fest sen på kvällen, så vi lämnar Nelis hos Mormor och Bosse så får hon sova där.
Det blir nog poppis hos lilla fröken kan jag tänka =)

Näe, nu ska jag känna lugnet en stund innan vi kryper ner och myser in julen, vi köpte en gemensam julklapp till oss själva, en hel bäddmadrass. Det var så skönt att slippa att madrasserna glider isär hela tiden, och Cornelia slipper ligga i skarven när hon sover med oss på morronen.


Ha En God Jul Nu Allihopa!



Badarkungen med sin nya halkmatta under rumpan =)
Toppnöjd!



Kommentarer
Malin

Nä nu är julen slut och jag vill se julklappar!! vad fick ni? Cornelia??

2008-12-28 @ 23:04:08
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0