En lista och vår dag

Satt å lästa Mallas blogg nu som vanligt, å hittade en lista, gör den för skojs skull!
Ni som läser kan väl åxå göra den om ni vill?



1. Var är din mobiltelefon? Bredvid mig i soffan
2. Var är din (o-)äkta hälft? Ute på vift å hjälper sin chef att städa efter firmafesten igår...
3. Ditt hår? jaaa, just nu svart med rödfärgad utväxt uppsatt i svans med "rockabillylugg" i spännen
4. Din mamma? en minimänniska som jag inte klarar mig utan! Hejja mamma!
5. Din pappa? Är inte riktig på en fläck! =)
6. Det bästa du vet? Choklad, bli killad i nacken, på ryggen och armen, mysa med hela familjen inkl hundarna i sängen
   på morgonen
7. Din dröm inatt? Att jag rökte! ibland blir man fundersam...
8. Din dröm/ditt mål? Min dröm är att vara ekonomiskt oberoende och kunna bo där jag vill och göra vad jag vill när jag 
    vill, med min friska och lyckliga familj och umgängeskrets. Mitt mål för tillfället är att bli utbildad undersköterska våren
    2010, få 1el 2 friska barn till och att börja jobba inom psykvården när utbildningen är klar. 
9. Rummet du är i? Tvrummet, har en laptop dator så jag kan sitta var jag vill tralalalaaaa
10. Din hobby? Hästen och allt som hör till
11. Din skräck? Monster, mörker, getingar, ringa till folk jag inte känner. Att Benny, Cornelia el nån annan av mina
      människor/djur ska försvinna, bli allvarligt sjuka eller dö.
12. Var vill du vara om 6 år? I mitt fina stora hus på landet, med hästarna och djuren på gården med  mina fina barn
        och min underbara man. 
 13. Var var du igår kväll? Istallet och sen hemma med Cornelia, pappa på firmafest =) 
14. Vad du inte är?
Smal, rik, riktigt klok....
15. En sak du önskar dig? Obegränsat med pengar, drakar, bli smal på ett kick, vara vältränad å snygg och.... just ja
      en sak var det.... Äsch!
16. Var du växte upp? På den lilla steniga ön, Alnö
19. Det sista du gjorde? Nattade Cornelia 
20. Dina kläder? Oftast mysbyxor å tröja, annars jeans. Just nu är jag för fet för de flesta av mina kläder...satan!
21. Din TV? En 42 " platt tv på väggen, en av mina bästa vänner! 
22. Ditt/dina husdjur? Hundarna Poppins och Piri, hästen Sartorius. Räknas spökena å russintrollet?
23. Din dator? Fujitsu Siemens, svart laptop. Ännu en av mina bästa vänner!
24. Ditt humör? oftast glad och helt galen, just nu pendlar jag mellan glad, ok och deprimerad. Men det går över.
25. Saknar någon? Mig själv, och hundarna som är hos extrahusse.
26. Din bil?  Grön Volvo 855 -94 med sniiiigg döskalle på huven...!
27. Något du inte har på dig? fula, töntiga kläder 
28. Favoritaffär? Jaaa, jag äääälskar att handla åt lillan, så det blir oftast Lindex, HM, Kappahl. Tradera är ju
       ingen affär, men beroendeframkallande handlaställe!
29. Din sommar? Hemma, i Rättvik och i Österbymo
30. Älskar någon? Klart jag gör! Min familj och mina kära vänner såklart! Å det är säkert!
31. Favoritfärg? Hrml eheee, jaaaa eeehh Rosa har ju tagit över till en stor del, Men svart är bäst! Beroende på
      sak så varierar favoritfärgen. Jag gillar rött, lila, orange, brun, turkos, ljusgrön....jaaa, de flesta
32. När skrattade du senast? Ikväll i stallet med de knasarna som är inhyrda 
33. När grät du senast?
Härom dan när jag tittade på ett fantastiskt klipp på youtube el nåt. En lejonhanne
      som tagits hand om av 2 människor, men de släppte honom fri när han var redo. Efter ett år åkte de till africa för att försöka hälsa på honom, iaf se honom på håll. När han såg dem så började han springa mot dem, sen hoppade han upp och kramades och pussades, så glad, och hans människor grät å var så lyckliga! Jag blev så rörd så jag nästan dog, det var så fint. Det går inte att beskriva, man måste se det. Ska leta upp länken så ni kan se själva.



Igår kom Benny hem kl 23, han kom hem ist för att fara till kompisen med de andra, han är bra min man =)
Inte var han klapp heller. Så imorse klev vi upp vid halv 9 allihopa.
Kl 11 gick vi på marknaden, och vad lugnt det var! Skönt. Vi köpte 2 böcker, en teflonduk som man har ist för bakplåtspapper, och gurkmeja som hästen ska ha i maten för lederna.
Inga strumpor och korv i år!
Vi träffade lite folk, bla mormor å bonusmorfar, vilken lycka tyckte Cornelia! Men det var inte poppis när de skulle gå, det ville hon inte.
Sen började det bli så mkt folk så vi gick hem, Cornelia somnade som en stock hemma i sin säng.
Vid 17 åkte Benny till chefen för att hjälpa till med ihopplocket från firmafesten igår, och jag å Cornelia åkte till stallet.
Sista hästen kom från betet idag så vi var där allihopa för ihopsläppet. Det gick bra alltihopa, SToren o Jasmine håller ihop och Macke å Raspall kommer hålla sig till varann.
När vi kom hem så fick Nelis välling och sen somnade hon....tio i sju!!!!
Vi får se när hon vaknar imorn bitti.....6?
Nu ska jag värma på lite köttfärssås å koka spaghetti för jag är aphungrig!

Hejhej




Varför ligger hon alltid på tvären?


Kommentarer
Malin

Åo maaaj gaaad håkan...Stenhårda killar det där! hihihiiiihihihihiiihahahaaa!! Nu är det folk med fisproblems på 4an! Lite roligt ;P

2008-08-19 @ 21:16:11
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0