EN VECKA HAR GÅTT

Ja, jag har varken haft tid, ork eller lust att skriva den gångna veckan, haft massa göra!

Vi börjar uppdateringen i tur och ordning =)
Stallet är färdigtvättat och målat, äntligen! Mina kära hyresgäster var snälla och hjälpte till med målandet, de målade sina boxar så jag slapp det iaf. SKÖNT!
Men nu är det vitt och fräscht igen med snygga svarta galler.
Jag ska åka på Hööks och handla namnskyltar till boxarna, och ett par sadelhängare till.
Har gjort nya namnlappar till tränshängarna och sadelhängarna, och in till våra klädskåp.
Nu är nästa projekt att få tag i några gamla garderober eller liknande så vi får lite mer förvaring till alla grejer vi har åt våra kära odjur =)
Raspall och Macke står på boxvila nån dag till, sen ska de gå i sjukhage i 14 dar. Raspall är mkt bättre, Macke var in på kliniken vid travet och fick spruta i leden. Han har både kotleds- och hovledsinflammation stackarn så nu får han ta det lugnt ett bra tag.
Storen och Jasmine går fortfarande ute hela dygnet, och de verkar trivas. Tänkte ta in dem imorse när jag morgonfodrade, eftersom det regnat hela natten, men icke. Inte en skymt av trollen! Vill dom va ute så får dom det, inte mig emot =)

På fredagen åkte vi till Malin, Daniel å Max. Vi åt god middag med grillat kött, majskolvar, färskpotatisklyftor i ugn, och en fantastisk kantarellsås med Mallas egenplockade svampisar.... Mumma!
Max å Cornelia lekte lite, Maja och Piri kom ganska bra överrens tillslut när Maja slutade leka ångvält...=)
Vi vart inte så länge tyvärr eftersom både jag å Benny skulle tidigt upp.
Han å Cornelia skulle till fammo å faffa för att hjälpa till lite med huset, och jag åkte med Piri till Hudik på utställning med Monica och Bacchus Lilla Röd.
Halvsju hämtade vi dom i Ljustadalen å sen bar det av neröver. Det tog 1 timma att åka, så vi var i väääldigt god tid. Utställningen började kl 9, så vi gick en långprommis i staden.
Vi hamnade i ett jättefiiiint gammalt idylliskt område med gamla trähus, småsmå gator och mysiga trädgårdar med äppelträd överallt. Tillochmed en park vi gick igenom hade äppelträd!
Verkligen härligt att gå och strosa ensamma på lördagmorron i solen.
På utställningen gick det jättebra, Piri fick en 1a och HP! Domaren var helt fantastisk, glad och trevlig och gosade med hundarna. Hon fick titta på tänder, klämma och känna och tom hålla i Piriplutten!
Mkt trevligt temperament och vacker liten tik, som dock behöver växa i sina öron.... hihihi, lite bättre än sist eller hur?
Vi var snabbt klara eftersom våra hundar ställdes nästan först, så vi kom hem i bra tid.
Tack för lånet av bilen mamma!
Kl 18 for vi till Bettan, JO och Engla på kräftskiva i stora garaget. Där var det massor med folk som jag inte kände, och ångesten kom tillbaks med fulländad kraft, så jobbigt var det. Trångt med mycket folk, det fixar jag inte länge nykter iaf. Flydde in i huset med Cornelia efter ett tag när jag kände att det var nog. Hon fick middag och jag fick andas =)
Jag hade insläpp och fodringen i stallet, så jag passade på att gå upp dit en stund på kvällen, kändes bättre sen.
Vid 23 åkte vi hem, vi skulle ju upp tidigt på söndan åxå.
Benny å Cornet drog till Njurunda igen, och Jag å Piri for till Matfors med Monica för helgens andra och sista utställning.
Plutten skötte sig perfekt, travade så fint och var toppenduktig på bordet.
Fick en etta igen men inget HP den här gången. Domaren tyckte att hon hade lite fladdriga öron och var lite trång i steget bak...? Men i övrigt fin kritik, så jag var jättenöjd =)
Å Piri är alltid lika glad på utställning och det är viktigast.
När vi kom hem passade jag på att vila, kröp ner med Piri under täcket, vi tvärsov i 2 timmar, och det tog ytterligare en timme innan vi gick upp.... härligt!

På kvällen kom Pappa och Agneta och hälsade på, det var trevligt som vanligt. Cornelia gillar att busa med Morfar =)
Lite grinigt blev det på slutet, men det var sovdags så det gick snart över bara hon fick välling och mysa till det med tutte och snutte i sin säng.
Vi har kommit på att hon somnar jättebra om vi har kranen på i köket medan hon somnar....! Kasigt, vet inte varför det ljudet är så mysigt. Det slår aldrig fel, är hon gnällig å trilsk så blir det bra när vi sätter igång kranen.

På måndagen skulle Benny eg ha börjat jobba igen, men han tog pappaledigt. Det var ju infoträff på babysimmet i matfors som vi ska gå på, på söndagar har vi valt för att vi båda ska kunna vara med. Det ska bli så skoj, tror att Cornelia kommer älska det =)
Vi köpte ett par töffa badbrallers, gröna med grodor på å nån text om surfning. Hon kommer bli så fin så!
Efter det passade vi på att åka på birsta en sväng när vi ändå var i farten.
Vi åt lunch på den kinesiska restaurangen inne på Birsta City, det var riktigt god mat där, och MYCKET mat på tallriken! Jag orkade inte äta upp, men Cornelia ville ha så hon åt lite hon med....=)
Handlade lite på Name It, har ju kvar presentkortet. Hittade jens med body för 99 kr, superfint! En knallorange body med en knasig räv på, jeansen hade röd mudd på magen och orangea muddar på benen, mjuka och sköna.

Köpte åxå 3 till bodys för 120 kr, en hellila, en lila med kattmönster, och en grön med ugglor. Alla långärmade då det börjar bli för höstigt för linnen och tshirtar. Kul när man fyndar åxå!

Tisdag så var vi då ensamma igen, Benny började jobba.
Vi gick ut med hundarna, jag och Cornelia, åt frukost, busade lite och sen sov hon ett tag.
När hon vaknat så drog vi iväg för att handla mat, vår vanliga veckohandling. Först åkte vi på Frasses och hämtade ut ett paket, visade sig vara Didrikssonsoverallen som kommit!
Den var jättefin, hoppas den är lika bra som alla säger nu då =)
När vi ändå var i birsta så ville jag gå på lite affärer, så vi gick in på HM. Kollade efter nya skor tillCornelia,som inte är rosa. Kom på att pojkavd måste ju ha, så vi hittade 2 par svarta snygga sneakers som vi köpte.
Gick vidare till Kappahl där jag hade 25% rabatt på barnkläder. Hittade en fleecemössa med en stjärna på, åxå på pojkavd...=) å en fin röd och svart sjalett med katter på. Köpte en svart keps till papsen åxå, kostade bara 29 kr!
Sen strosade vi vidare, hade ju kvar pengar på kortet på Name It... ville så gärna ha de andra bodysarna som var till setet jeans och body, så jag köpte en röd med vild igekott, och en svart med galen ekorre. 60 kr för båda blev det, fynd eller?
Sen kom jag på att på Cubus hade de ju åxå jeans med body för 99, så dit gick vi åxå. Köpte ett par jeans med rosa muddar och en grårandigbody med Action Baby på bröstet. Sen var vi nöjda =)
Åkte på Ica Maxi, där träffade vi Sara som vi pratade med länge. Sen kom en arbetskamrat, Annelie, och vi pratade åxå länge. Tillslut kom vi därifrån med maten, efter 2 timmar...=)
Då var det bara hem, lämna matkassarna, hämta hundarna och dra iväg till stallet eftersom hösilage skulle komma.
Benny kom efter jobbet och tog Cornelia då jag skulle packa hösäckar och tempa Macke, och kvällsfodra.
Blev sen middag, enchiladas, smaskigt värre!

Idag har det regnat hela dagen, men vi har gått ut med hundarna ändå. Kan man inte lära dom att gå på toa ist?
Har städat idag, fick ha Cornelia på armen när jag dammsög. Hon har blivit jätterädd för den och gråter hysteriskt om man inte bär henne... konstigt. Hon har alltid gillat den, men nu har det helvänt.
Hon är åxå förkyld efter i helgen, blev troligen smittad av en liten tjej på kräftskivan som var jätteförkyld. Varför tar man med ett sjukt barn dit där det finns småbarn? Ingen feber har hon iaf, men är sååå snorig och täppt. Äter inget vidare heller, men lite går i.
Jag är åxå förkyld, nässprayen är min bäste vän!
Jag kom på att kolla igenom en kartong med Cornelias vinterkläder som jag packade ner i våras, det visade sig att hon kunde ha 4 st overaller,både tunna och tjocka, flera mössor och tossor och vantar, dessutom den söta västen hon bara använt några ggr. Det roliga är att det är strl 62 på det mesta, 68 i några plagg... lillpluttan! Men det var bra att hon kommer kunna ha det lite till så behöver jag inte köpa mer.
Vann förresten en höstjacka/vindjacka på tradera för 16 kr idag! Jättefin röd och rosa från Name It. Budar nu på  en superfin brun vindjacka från Lindex som jag tittade på förra året, vill ha den! Auktionen går ut på söndag, så det är ett tag kvar...Hoppashoppas!
Imorn är det BVC besök för väg och mät. Ska bli kul att se om hon växt nåt, är hon över 8 kg tro?

Nä nu ska vi krypa ner, Benny ska jobba och jag ska till stallet som vanligt imorn bitti. Jobbigt nu när det är så mörkt på morron, tungt att kliva ur sängen.
Sov gott, hörs imorn!


Så här ser fisens rum ut nu:



Den översta tavlan har Faster Jeanette gjort själv, superfin!
Den under på ängeln har Fisen fått av Mormor, en skyddsängel med en fin text, så söt!


Kommentarer
Malin

JÄvlarns vad ni har handlat kläder! =D

Jag köpte en tröja och ett par mysbrallers till Maxxon och det gick på 228 spänn! Handla medans hon är liten! Fast flickor finns det mer grejer till än pojkar...Jag vill ICKE sätta på max en sjömansuniform för 50 kr No way! Sen måååste jag bara säga att på Lindex hittade jag en body med kiss på!!! inte kiss-urin men bandet! storlek 72! Svart och fräsig med silver och grå text och gubbarna!!! Dit och köööp!!!!!!!! Fanns bara bodys med dom upp till storlek 80 så det var kört för oss grinar hårt

När ska vi leka då!!?

2008-08-28 @ 12:56:25
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0