OOOnt i kroppen

Har åkt på nåt konstigt igen, är yrslig, kraftlös, skakig, svettas och är vimsig, känner mig nästan lite efterbliven haha!
Dessutom har jag jätteont i alla leder, känns som jag håller på att förvandlas till trä inuti.
Hade feber igår som det kändes, frös som en gnu men var varm ändå på kvällen.
Satt med båda filtarna på och alla kläder i soffan medan Benny satt i kallingarna... så det var nog inte kallt här inne ;)
Var underbart att krypa ner bredvid varma kotten i sängen kan jag lova!

Iaf på kvällen efter Benny kom hem från jobbet så åkte vi ut till JO och Bettan till deras nya hus, de flyttade så vi hade lovat ätt hjälpa till.
Jag tänkte ta det lugnt, och eftersom jag inte bär ändå så skulle det ju gå bra.
Kände mig ganska ok där, sålänge jag inte ansträngde mig.
Sov innan och tog tabletter, så det gick bra.

Arbetsnarkomannen JO hade redan flyttat allt från gamla huset till det nya, så vi behövde inte göra så mkt :)
Jag hjälpte Bettan med barnen och att plocka upp husgeråd i köket, sen möblerade vi Englas rum lite provisoriskt.
Fick hålla världens finaste Ville åxå, hjärtat smälte igen såklart... Underbara bebis!
Han skrattade och pratade massor, så kul när man får lite kontakt :D
7 veckor blir han på söndag, storplutten minsann!

Cornelia sov i bilen på väg upp, sen lekte hon järnet medan vi var där och sen somande hon på vägen hem åxå :)
Benny bar bar in henne i sängen, och hon toksov hela tiden.

Idag fick kotten åka på dagis, roligare för henne att vara där och leka än att ha tråkigt hemma med en konstig mamma.
Hon får ju ha med sig sin cykel på dagis, den har stödhjul än så länge.
När vi kom på dagis idag så cyklade Alve på sin cykel, utan stödhjul! Han hade lärt sig idag, och han fyllde ju 3 i juni.
Cornelia ville ju såklart åxå träna det, så jag ägnade några svettiga flåsiga minuter åt att skruva bort stödhjulen på hennes cykel.
Problemet var bara att hon når ju inte ner med fötterna till backen... Alves sadel är lägre så han kan stödja upp sig med fötterna om han tappar balansen. Cornelias sadel gick inte att sänka mer, så till hennes stora sorg var hon tvungen att ha stödhjulen :( Det gick inte att cykla utan tyvärr.
Skruvade tillbaka dem alltså så hon kunde cykla iväg.
Får hoppas att benen växer snabbt nu då så hon får ta bort stöden ;)

Idag blir det bara lugnt, måste försöka äta något. Åt inget igår heller på hela dagen, fick dock lite makaroner och korv hos Bettan då jag kom på att jag inte ätit.
Har glömt det nu åxå, så måste väl kolla vad som finns att få i sig....


Dagens Cornelia innan dagis :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0