Tungt...

Imorgon flyttar min fina Storen.... i 8 år har han varit hos mig, och det känns förbannat tungt att överlåta honom till en annan.
Tröstar mig med att han bara är ute på foder och att jag kan ta hem honom när livet ordnat upp sig igen.... om det nånsin händer.
Har idag packat alla hans saker och försöker bita ihop.




Bebisen i min mage lever iaf rövare och verkar må som en prinsessa. Det bökas och sparkas vilt, helst på urinblåsan.
Hon har, precis som sin storasyster gjorde, flyttat in på höger sida magen. Verkar vara bästa läget där ;)
Var och lyssnade på hjärtljuden i tisdags, 148 slag/minut. Taktfast och starkt.
Min mage ligger en kurva över normal, men det gjorde jag med Cornelia åxå, planade ut mot slutet.
Har fått tid för glukosbelastning den 28 februari, ville göra det eftersom jag varit så otroligt törstig det senaste.


Imorn efter vi lämnat av Storen hos sin fodervärd så ska vi vidare ut till mamma och fira min födelsedag, ser fram emot det iaf. Mormor och Roland kommer åxå vara där.
Får väl ta med ombyte så man inte behöver lukta häst resten av dagen :)

Idag så ska jag nu strax hämta Cornelia, så blir det mellis när vi kommer hem.
När Benny kommer från jobbet så åker vi och badar hela familjen. Sen blir det fredagsmys framför tvn.
Jag ska dock tillbringa en stor del av kvällen med att göra rent och smörja upp Storens lädersaker åxå, samt ta in hästarna för natten.
Men smörjandet kan jag sitta på golvet framför tvn och göra :)

Usch vad jag kommer gråta imorgon, jag kommer sakna min fina farbror... :`(






här kommer några bilder på magen åxå.
i ordning v 8, v 15, v 18 och v 24. Går in i v 25 imorgon. bara 15 veckor kvar :)











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0