solig fredag

Voj, lillplutt vaknade 4 imorse... trött mamma!
Hon var inte så jättetrött efter hon fått äta heller, så tog en stund att söva om henne. Hon brukar somna med flaskan, och då är det bara att bära in henne och lägga henne i sin säng så sover hon vidare. men idag vaknade hon till så fort jag la ner henne så då fick jag vagga om henne, pröva igen, ta upp och vagga igen, lägga ner... smyyyyga på det satans knakande golvet och knappt andas ;)
När hon inte är så trött så är hon lättväckt, så minsta ljud liksom väcker till henne. Blir galen om Benny råkar vända sig i sängen då ;)
Hon somnade iaf om vid kvart över 5, sen sov vi vidare till 8 då vi alla klev upp.

Isabella vände sig förresten från mage till rygg igen innan jag plockade upp henne :) 5e gången hon gör det nu, fast det var några veckor sen hon gjorde det sist nu.

Vi åt frukost, tvättade 2 maskiner och plockade undan lite inann vi packade in oss i bilen och åkte till stan.
Jag mötte upp en tjej som köpte ett par grejor från Storen och sen åkte jag och barnen upp på norra berget.
Cornelia lekte i parken medna Isabella sov i vagnen, skönt värre ;)
Hade med lite fika åxå så vi mumsade i solen.



När Cornelia lekt klart så gick vi vidare till kaninerna och korna en stund, gräsmatning på hög nivå!
sen blåste det så kallt, hade ju såklart ingen tröja med så jag höll på att frysa ihjäl trots mitt skyddande späcklager...;)
Vi åkte hemåt, Isabella gallskrek hela vägen till matfors. KUL!
Stannade på Ica och handlade fredagsmys innan vi landade hemma.

När Benny kom hem så pekade jag med hela handen och skickade ut honom på logen och leta reda på kartongerna med strl 62/68 då plutten börjat växa ur 56 nu.
Han var duktig och hittade 2 kartonger samt 2 st med lakan och filtar. sen fick han ta plats vid spisen och laga mat ;)
Det blev svingod kycklingwok med färska grönsaker, cashewnötter och nudlar. SÅ GOTT! Under tiden så städade jag toan och hände lite mer tvätt.

Alve kom hem efter 2 veckor hos sin mamma, så barna hade massor att prata om och de lekte så himla bra :)
Efter maten så fick barnen titta på film i vår säng, minibarnet sov på pappas arm en stund.
Jag dammsög och laddade diskmaskinen och röjde efter middagen.

När Isabella somnat för kvällen vid halvtio så snörde jag på mig springskorna och tog med mig gåstavarna på en 3 km powerwalk. Gick tungt att andas idag, så det tog 2 min längre trots att jag kämpade på.
Prövade jogga lite på en del sträckor, och det går en liten bit men det är fortfarande för mkt vikt att släpa på.
Men det kommer!
Kom hem och då sov Cornelia åxå och Benny tittar på OS i vanlig ordning. GUD va less jag är på dessa sportmänniskor på tvn nu! Fast lite impad är jag ju, men det erkänner jag aldrig. ALDRIG!! ;)

Nu har jag mumsat i mig lite chokladpudding i ett av de fiiina dessertglasen jag fyndade på Fyndlagret, aj lööööv dem!
Lite chips och bubbelvatten nu innan jag hoppar i duschen och sen vidare i säng.
Imorn bitti drar vi till Strängön så fort vi vaknat, ska hälsa på hos JO och Bettan i stugan. Ska bli massa mysigt :)


Vi åker dock hem på kvällen igen, ska ju dela reklam på söndag.
Mitt lilla extrajobb jag skaffat mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0