Ångrat mig

Japp, har ångrat mig ang vagnen ;)
Samma märke, men annan färg... Jag mår illa när jag tittar på den jag ville ha från början, haha :)
Så Benny fick vara med och välja och då blev det denna:

http://www.swekidz.se/nyhet-barnvagn-focus-svartvit-p-468.html


på denna sida kan man åxå få ett skitbra paketpris, kolla här:
http://www.swekidz.se/paketpris-focus-barnvagn-p-136.html

Och här:
http://www.swekidz.se/paketpris-focusspjalsang-p-348.html

Hyfsat eller hur???

Den här färgen gillar jag åxå:

Den är nästan snyggare, eller? Helsvart.... me like ;)



Cornelia gillade denna allra bäst, men jag blir nog less på den efter ett tag gissar jag:




Iaf, jag har jobbat idag, hua vad jag mått dåligt :(
Fick lägga mig på soffan på lunchrasten och vila. Det var skönt, men huuuur ska jag fixa att jobba heltid nu...?
Börjar jobba 8-16 varje dag nu from måndag, har tänkt göra det fram till jul iaf. Blir fint med 4-5 tusen extra i månaden, räkningar som kan göras undan och julklappar som kan handlas.
Vi får se om jag orkar, annars får jag väl träffa läkare då. Men hoppas klara av det iaf, pengarna behövs.
Stackars Cornelia som får vara på dagis 7.30-16.30 varje dag...:(
Det är iaf bara under en begränsad period, men jag gillar det inte. Tänk alla småttingar som är på dagis 7-17 från 1 års ålder... HUA!

Efter jobbet var jag och hämtade kotten, sen for vi hem och  medan hon var ute och lekte så märkte jag kläder som ska säljas på marknaden i Nedansjö i helgen.
3 papperskassar med fina barnkläder som skulle prismärkas, jobbigt!
Men hoppas det blir någon hundring iaf, annars hade jag ju bara skänkt bort det till välgörenhet. det som inte blir sålt går den vägen iaf.
Det var inget rat, utan fina grejjer, men inget jag ville behålla.
OOoooh vad roligt det ska bli att gå igenom bebiskläderna sedan, efter Cornelian :)
Jag har sparat sååååå mkt, och det är sååååå fina kläder. LÄNGTAR efter att få använda dem igen!

Efter vi lämnat kläderna på Vårbacken så åkte vi och badade. Mysigt och varmt i vattnet.
Förra gången hade jag ju en galen och rabiat skitarg unge när vi skulle gå upp, och hon sprang ifrån mig ner i vattnet igen.
Denna gång lovade hon sköta sig, sista chansen om vi ska bada igen... Hon fick vara med pappa idag då jag fick nog förra gången.
Allt gick bra tills vi skulle gå upp....
Ondskans unge kom tillbaka med full kraft, och hon gjorde precis som förra gången så nu är det färdigbadat tyvärr.
Vi åkte hem och åt middag, sen var det läggdags direkt, utan fredagsmys. Hon somnade bums, så hon var nog trött...

Själv gick jag ner till stallet för att släppa in djuren då det är min lott. Jonas släpper ut och vi ska turas om att mocka.
Igår fixade jag allt, och likaså idag var det inget gjort i stallet.
Så efter jag nervig traskade ner till ett beckmörkt stall med stallplan och hittat lampan, phu, så mockade jag och fixade maten samt bytte vatten.
Sen hämtade jag in Storen och borstade lite, pratsade och myste en stund innan han fick gå in och äta varm mat, uppskattat :)
Tog in de andra 2, sopade och nattade.
Helt nattblind trevade jag mig upp till huset utan att dö av skräck iaf ;) Men det skulle vara finemang med lite lampor på vägen till stallet, jag fan dör ju!

Nu är det dags för sängen, börjar bli illamående igen och är jättetrött...


Så trist att hon ska bete sig sådär när vi gör saker för hennes skull


Kommentarer
mamman

Hej hej!

Svart-vita vagnen klart snyggast... tycker som Benny som vanligt...

Kan inte Jonas fixa en bra ficklampa att ha till stallet? Vore väl smart.

Jag har en påse med ballonger, serpentiner m m om ni vill ha till Cornelias kalas?

Vi kan väl höras. Kram från mamman till er och speciellt till skräpfia.

2011-10-02 @ 12:16:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0