Duktig tjej :)

Idag har jag ju jobbat då i vanlig ordning, susade så fint med det nya däcket på bilen ;) det gick inte 80 idag kan jag väl erkänna....haha!
Hämtade kotten på dagis och sen åkte vi på affären och handlade grejor till middagen, en glass slank med åxå.
Hemma så slappade vi i soffan en stund och väntade på att Benny skulle komma hem så jag fick gå till stallet och ta en ridtur.
När kl var kvart över 5 så ringde jag, visade sig att det blev övertid till sena kvällen.
Frågade Cornelia om hon kände för att ta en tur med vagnen efter Storen, och det var ju taget det :)

Vi klädde på oss och gick ner till stallet, Cornelia lekte ute medan jag gjorde klar Storen, hon matade även med hö en stund. Ända tills Storen missade höet och fick en fingertopp mellan tänderna, ajajaj vad ont det gjorde :(
Det gick dock över efter en stund, och hon vågade ge ett äpple som tur var, "jag blev rädd mamma, men nu gick det bra".

Vi drog iväg, tog på Storen reflexer då det blir mörkt på kvällarna nu. Glömde Cornelias reflexväst inne, komma ihåg till nästa gång!
Det blev en ganska lång tur med mycket trav idag, och Cornelia körde själv åxå!!
Hon höll i tömmarna helt själv, smackade igång till trav och berömde, travade ett tag och sa Whooooo när han skulle sakta av och så samma sak igen :D
Hon var så jäkla duktig, och hon lyste som en sooool över att hon faktiskt gjorde det helt själv!
Hon fick köra en ganska lång stund, och hon vill ju köra fort ibland... men då höll jag i tömmarna och hon fick smacka på upp till den fart som hon tyckte var lagom.
Det gick undan ;)

På hemvägen körde jag då han kan bli lite pigg, men hon fick smacka och Whoooa åt mig.
Jättemysig tur ikväll, dock blev det väldigt kallt på hemvägen.
Vantar får vi inte glömma nästa gång!

Cornelia hjälpte till att sopa efter vi nattat hästarna, sen gick vi hand i hand upp till huset. Mycket nöjd unge :)
Vi lagade mat när vi kom in, tonfisk och curryris med gurka, tomat och keso till oss. Så gjorde vi kokt potatis med leverbiff och brunsås till pappsen.
Cornelia fick titta på film på datorn medan hon åt, och innan hon skulle sova ville hon ha nyponsoppa och banan.
Sen ville hon gå och lägga sig :)
"Imorn ska jag vakna kl 8 igen mamma, själv"
Hon somnade ju kl 20 igår, och sov hela natten tills kl 8 imorse då hon vaknade av sig själv så jag slapp väcka henne. Så skönt att hon var pigg!
Så imorn skulle hon göra samma sak.... Kruxet är ju att hon somnade kvart över 21 ikväll...



Bild från förra sommaren då hon red på Dolly själv :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0