Bad och prommis

Igår var det dags för fredagsmys igen, vi bestämde ju att åka och bada på em efter dagis, och Benny slutade tidigare.
Först gjorde vi hemgjorda hamburgare istället för att åka på MAX, vi är inte så rika för tillfället ;)

Benny och Cornelia slappade/övade balans medan jag lagade mat ;)






Packade väskan och drog till badet. Men vad folk det var där!
Jag som såg fram emot lugnet som var förra gången, jo eller hur! Det var ju inte bara en gång man blev en aning förundrad över hur folk fostrar sina barn... fast sen insåg man att föräldrarna var dårar de med, så det var ju inte så konstigt att barnen var knepiga!
Tror att vi lyckats med att fostra Cornelia till en snäll unge som vet hur man uppför sig och respekterar andra, även om hon är knappt 4 år så vet hon bättre än många av de stora barnen som var på badet.

Iaf, det blev lugnare efter nån timme, så vi badade i lugn och ro ett tag innan vi gick upp.
Cornelia bastade en stund som vanligt medan jag duschade, sötunge :)

När vi var klara så åkte vi och handlade fredagsmysgottis innan vi for hem.
Jag gjorde skagenröra och åt på rostade mackor, såååååå gott!
Receptet har ni här, helt oslagbart:

http://www.mathem.se/recept/per-morbergs-toast-skagen

Cornelia tittade lite på film innan det var läggdags och saga.
Resten av kvällen spenderades med Yatzyspel för mig och kärleken, jag vann 2 av 3 ;)
Han hällde upp ett glas vin åt mig, men var inte sugen så jag drack typ inget alls.



Idag har vi gjort lite av varje, jag gick ner till stallet imorse när jag klev upp, passade på att rasta av hundarna och ta på Storen täcke. Det är sååå lerigt och blött nu efter allt regn, så han får ha täcke så jag slipper den obligatoriska lerinpackningen...
Såg att han tappat en framsko åxå, så min och Cornelias planerade körtur i höstsolen var bara att skrota.
Synd >:(

Vi klädde dock på oss och tog en promenad hela familjen, Cornelia tog cykeln såklart :)
Det blev nog lite långt för lillhjärtat, men hon kämpade på bra ändå tycker jag. Vi fick hjälpa till på en del jobbiga ställen, men annars så trampade hon på med fart!
Äckelhunden Piri hittade såklart en hög med skit, vad för sort vet jag inte, dock luktade det så jävla illa så man nästan spydde...
Det blev ett ordentligt bad för henne med schampo när vi kom hem, Drutten fick åxa passa på :)
Sen fick de varsin grisknorr med fyllning att mumsa på ute, det var väääldigt poppis!
Perfekt nu när man kan låta dem äta sånt vider ute, för det luktar jävel... Annars vill ju Piri gärna äta allt hon får, i sängen under täcket helst ;)












Benny gick ut och rastade åkgräsklipparen, och jag tog mig an den hääärliga förjävliga handklipparen...
Blev helt slut när jag var nästan klar, så var tvungen att vila en stund.
Satt på nedersta trappen med Cornelia som lekte med de hästar och dockor hon fick av våra grannar som ska flytta, de hade rensat ut flickans gamla leksaker. Snällt att de gav dem till Cornelia, hon har inte gjort annat än lekt med dem hela dagen :)
När jag satt där så frågade jag om hon inte ville hjälpa till att sopa trappen eftersom den var full med sand och grus, och det ville hon. Så hon sopade ren hela trappen uppifrån och hela vägen ner!
 Duktig gullrumpa har vi <3

Sen kände vi lugnet en stund, vi åt lite lunch och slappade. Tog hem lite film till Cornelia, så hon har tittat på Tarzan 2 och Vem-filmerna ikväll mellan lekstunderna med hästarna och dockorna ;)
Nu ikväll när solen var på väg ner så följde hon med mig ner till stallet för att fodra hästarna och rasta hundarna.
Jättemysigt ute, men nu börjar det bli kallt. Finväder var det, så hästarna fick gå ute.
Cornelia hjälpte mig blanda till maten och sen gav jag dem maten i hink i hagen, Cornelia mumsade äpple hon :)
Vi hörde 2 jättesmällar, har aldrig hört nåt liknande, lät som explosioner??
Får se om det står nåt i tidningen imorn om vad det kan vara.

Middagen blev rester idag, jag hamburgare i toastbröd och de andra 2 valde makaronpudding.
Lyxigt värre va? ;)
Nu har kotten tittat på Karlsson i sovrummet, och ska sova, vi känner lugnet en stund till i soffan.
Det är om 11 september på tvn hela tiden nu, imorn är det 10 år sen... hua!

Imorn blir det en prommis till, och så ska jag till en av grannarna med häst häruppe på byn på kvällen. Vi ska titta på lite Parelli-filmer, hästhanteringen och filosofin vi arbetar efter. Kul att ha hittat 2 till som är intresserade av samma som jag, och så ska vi boka min Parellitränare så vi kan träna tillsammans. Billigare då :)



Nu ska jag ta en chokladbit och ett glas Pepsi Max, ha en fortsatt trevlig helg!
Avslutar med en bild på kotten från tisdag när de hade maskerad på dagis...



Kommentarer
Mamman

Hej!

Har försökt ringa men kommer inte fram. Kan du ringa eller maila till mig är du snäll. Behöver låna en krycka....

Kram från mamman

2011-09-12 @ 19:52:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0