Roadtrip och massa regn!

Imorse vaknade la familia upp till en grå regnig dag. Mysigt :)
Sånt här väder tillhör ju mina favoriter, då mår jag bra.
Enda nackdelen är väl att jag inte är så sugen på att ge mig ut med pållen då....

Efter vi hade ätit en gooood frukost så kände vi att vi ville göra nåt roligt.
Så vi gjorde en spontan roadtrip till Hudik! ;)
Vi hoppade in i lilla gul och susade neröver, den är minsann pigg den lilla bilen. Drar ingen bensin heller, tankade 200 kr när vi for vilket ställde nålen på nästan halv tank ;) Sen när vi for hem så tankade vi fullt (32 liter) och nålen rörde sig inte alls på hela vägen hem.
Perfa!
Lite hårda säten är det, men överlag är det en mkt bekväm småbil måste jag säga.

Och så har vi ju bytt stol till Cornelia så det är inte obekvämt att sitta i passagerarsätet längre :)
Jag ville ju eg ha henne bakåtvänd tills hon fyllt minst 4, gärna längre... men pga att det är väääldigt dåligt med benutrymme för henne bakåtvänd i saaben, plus att hon börjat bli åksjuk och kräkas ofta i bilen så tog vi beslutet att köpa en framåtvänd iaf nu.
Det känns inte helt bra, men det får bli så.
Forskade runt lite inann som jag alltid gör, gör aldrig nåt utan att göra ordentlig research ;)

Kom fram till att vi ska ha:
* En stol som väger lite; detta för att Cornelia pressas ju mot bältet med hela stolens tyngd vid en kraftig inbromsning. mindre vikt av stolen = mindre tryck på Cornelia.
* Sen ville jag ha en stol med mycket sidoskydd så att hon är säker vid en sidokollision.
* Därefter ville jag ha en som hon kan ha länge, som är ställbar efter hennes längd och ändå lika säker.
Så på Babyproffsen valdes denna ut, Cornelia valde färgen själv såklart:

Denna kostade 1495 på kampanj, så det sved i plånboken såklart.... Men vi är mkt nöjda med stolen, och hon kommer kunna ha den tills minst 8 års ålder, troligen typ 11 år :)

Iaf, kom ifrån ämnet här... So much to tell and so little time ;D
Vi kom fram till Hudik och valde att starta på Albert och Herbert. Finns mycket roligt och fint där.
Till mig själv hittade jag bla 2 klänningar, en vit och en svart för 99 kr/st.
Lite mer smått och gott blev det innan vi åkte vidare till Dollarstore, där strosade vi runt ett tag och hittade lite mer smått och gott ;)
Bla så köpte Benny varsitt fiske/metspö till sig och Cornelia, han ska göra henne till nån slags storfiskare tror han...;)


När vi var färdiga med handlande så åkte vi på Frasses och åt lunch innan vi åkte hem med gula faran igen!

Vi skulle eg hämta hö idag, men det blev ändrade planer mitt i allt och det visade sig att höet skulle kosta 3 kr/kg vilket vi tyckte var lite väl.... Så ska jaga rätt på billigare, men måste ha senast tisdag för då är vårt slut vare sig vi vill det eller inte!
Har precis varit ner till stallet och tagit in 3 blötdjur från hagen, de hummade glatt när jag kom, så lite uppskattad var nog min uppenbarelse iaf ;)
Storen var doch inte skitglad över att bli lämnad till sist som vanligt, suröron och snipig näsa med uppdragna näsborrar och ihopsnörpt mun, haha ;)
Väl inne fanns det faktiskt banan i krubban vilket Storen lätt säljer sin själ för 8 dagar i veckan, så han blev nöjd ändå tror jag...
Lämnade 3 hömumsande pållar i sina boxar, kvällsmaten får de senare i vanlig tid så får de bara slippa regnet nu ikväll iaf.

Nu väntar finalen i hockeyVM, iaf för Benny... själv får vi se vad jag hitt på.
Har ett avsnitt av Off the Map på datorn som jag missade i onsdags, så jag ska nog se det tror jag.
Köpte en megapåse med dillchips på Dollarstore idag, och 3 Anthon Bergh-marsipnabröd med nougat i.... så de ska nog få bekanta sig med min mage ;)
Imorn är det ju vardag igen, så då blir det ingat extra alls.

Ska ta tag i mitt fett igen, och försöka mobba bort en del av det så man kan visa sig bland folk utan att de kräks i sommar.... Vore ju kul att kunna se sig i spegeln nån gång utan att äcklas av det man ser åxå!
I CURSE den som uppfann snarra och onyttigheter som våldför sig på mig! Damn you all, damn you I say!
Gotta är som De Underjordiska i Ronja Rövardotter (världens bästa film för övrigt) för mig, jag är fan förlorad om jag låter mig lockas av dem ;D


Ha en trevlig Söndagkväll nu!
Önskar familjen S



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0