Lycka

Jag har det bra.
Jag trivs.
Jag mår bra!

Idag har jag jobbat, fick sluta tidigare då jag jobbade in min rast. Åkte till stan en snabbis och fixade det sista till min svägerskas (http://fabulousjanet.blogg.se)  födelsedagspresent :)
Hämtade Cornelia som hade vart på Hattparad på Lucksta Skola. De har haft med sig varsin hatt på dagis som de fått smycka själva efter eget tycke och smak...
Såhär blev Cornelias konstverk:


Observera att hon satt en ljuslykta med ljus på toppen :)
Allt går dessutom i samma färgskala, hon kan det lilla livet!

Cornelia har tillbringat större delen av eftermiddagen/kvällen ute med grannbarnen, och Alve.
När jag stod på vår "altan" och tittade på dem så slog det mig att jag är lycklig.
Jag är så tacksam över att jag får ge det här till min dotter.
Hon får växa upp på landet, med naturen utanför dörren.
Hon får växa upp i "frihet", leka med barn i olika åldrar och lära sig samspel och få kompisar man kan leka med närsomhelst.
Hon kan gå ut när hon vill, och leka med vad hon vill, med vem hon vill och hur hon vill.









Jag har även kommit fram till att Cornelia räcker för mig... Hon är underbar, det bästa jag nånsin kunde önska mig.
Jag känner mig tillfreds med att vi inte blivit utvalda som föräldrar till en till liten, ett syskon till vår dotter.
Jag vet att Cornelia väldigt gärna vill ha ett syskon, och kunde jag hade jag gett henne det.
Nu kan vi tydligen inte det, och jag är tillfreds med det.
Det betyder ju att vi kan lägga all vår tid, kärlek, uppmärksamhet och pengar på henne, vi är hennes och bara hennes.
Hon behöver inte dela oss med någon, eller någonsin känna att hon inte kommer först.
Hon behöver aldrig tvivla på att vi älskar henne mest av allt i hela världen.
För det gör vi.
Cornelia är allt för oss.



Vackraste barn, tänk att något så litet kan svepa en med sig så totalt...



Jaa, det var min dag det ;)
Vill förresten säga GRATTIS till min lilla mamma som fyller år idag.
En blomma till dig på din dag!



Kommentarer
Malin/majamelon

WORD! Även när hon stoppar fågelbajs i munnen hahah =P fast det antar jag att hon är lite för stor för nu ;)

Jag är så glad att du är glad och lycklig! Its tö schitt!! Allt ordnar sej i slutändan och allt sånt där vettö =D

Pösspåre

2011-05-19 @ 11:22:39
URL: http://majamelon.blogspot.com
Malin/majamelon

Å hälsa Grätis till Carina =D

2011-05-19 @ 11:23:11
URL: http://majamelon.blogspot.com
piu

Hallou !!! Det var fint skrivet, vårt oxå solstråle!!!! God troll o alla vackra ord man kan hitta på henne älskar det lilla så vansinnigt ,det gör nästan "ont " !!!! Vilken fin hatt dek. hon hade gjort de var med i DB igår men jag tittade extra om jag skulle se trollet. Kramisar Sväris

2011-05-20 @ 06:58:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0