Kalasfirande och försovning...

Igår var det torsdag, och det betydde födelsedagsfirande av bästa svägerskan Jeanette!
Nu är hon snart lika gammal som jag, hela 31 år fyllde hon...Gammtacka ;)

Jeanette som chilipeppar/paprika/galning ;)


När vi var på vår roadtrip i söndags så hittade jag en glasflaska med sån där kork som man kan öppna och stänga, och så var det New York-motiv runt hela flaskan. Eftersom Jeanette ska åka till amerikat igen nästa år så tyckte jag det passade bra med en sån, och så köpte vi dollar som vi stoppade i.
Benny kom ju med den goda idén att stoppa ner alla 30 endollarsedlarna en och en utan anordning så man kan ta upp dem, så hans syster tyckte att det var jääääättekul att få upp dem...;)
Jag var förstås heeeelt oskyldig till det där påhittet...*harkel*.... joråsåattee....*host*



Vi bjöds på kanongoda smörgåstårtor, var tvungen att ta 3 bitar, fast jag tog små iaf...
Sen var det ju bölla, snickerkaka, muffins med creamcheesetopping, kokosbollar och kolakakor, glaaaaaaahhhh det var så goooott!!!
Cornelia smaskade kokosbollar, för smörgåstårta är ju bara skit det :) sen fick hon vara med stora kusinen och hennes kompis. Det var nog väldigt uppskattat det, de fyller ju 8 snart...
Lilldiktatorn var nog lite besvärlig kan jag tänka, hihi!

Cornelia fick åka med sin pappa hem, de for förbi en kompis till Benny och tittade på hans garage (intressant värre) medan jag for hem och tog en sväng med bästa hästen i blåsvädret.



Benny ska ju jobba ända till kl 06 imorn bitti, han åkte kl 06 hemifrån idag... så då blir jag ensam med lilltrollet på fredagsmyset ikväll. Men vi klarar oss, vi åker och handlar nåt gottis, sen kanske vi tar oss ut en sväng med Storen och vagnen, med vovvarna på släp.




Hon lär nog somna gott ikväll med, var tidigt uppe imorse.
Fast inte så tidigt som det var meningen, för vi försov oss fett imorse :)
Jag började kl 7 egentligen, öppnar på min avd. Inte hela huset som tur är, en annan öppnar kl 6.
Vaknade lugnt av mig själv, och tänkte att såhär soligt ska det inte vara kl 6?
Tog mobilen, NOOOOOOOOOOOOO den hade stängt aaaaav!!
Hoppade upp, naken och smidig som en säl på land, sprang in i köket med jätteglada hundar studsande framför fötterna, VAD ÄR KLOCKAN???
AAAAAAAAHHHH den var FEM I SJU för helvete!

Cornelia kliv uuuuupp fort som fan vi har sovit för lääänge!
Stackarn for upp direkt, liten söt unge med tutten och snutten och förvirrad var hon :)
Är jag ledig idag? frågade hon 3 gånger direkt efter varann medan hon virrade runt...stackarn, bli väckt sådär -.-

Satte på barnprogram så hon fick vakna medan jag klädde henne och mig själv, slängde åt hundarna frukost, slängde upp dörrn och skickade ut dem att göra ifrån sig, satte hårspännen i håret, in med hundarna, på med skor på mig och liten, av med tvn och ut i bilen, iväg till dagis.
Jag var på jobbet 20 över 7 :)
Tur man inte jobbar i Indal!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0