Sista dagen...

Idag jobbade jag min sista dag på Åsta, känns sorgligt att sluta nu efter drygt 4 månader....
Köpte fika idag till resten av personalen, blev kladdkaka, grädde och jordgubbar :)
Sen köpte jag en blomma och en chokladask och skrev en liten avskedshälsning.
Har verkligen haft fina arbetskamrater på min avd, och de andra åxå såklart, som har välkomnat mig och fått mig känna mig som en i gänget från start.
Gulliga Veronica som jag jobbat med kom med en flaska jordgubbsvin till mig åxå, så söt :)
En jättefin blomma från alla fick jag igår, blir lite rörd i hjärtat...
Tusen tack!

De ringde från Nedansjö igår, jag fick mitt schema över hur jag ska jobba.
Mycket nöjd med tiderna kan man väl säga!

måndag 10-15.30
tisdag 9-15.30
onsdag 9-15
torsdag 9-16
fredag 9-15

Inte en enda öppning eller stängning, naaaajs! Skönt åxå att man har samma tider jämt, lättar att hålla reda på och lättare att få lite rutin.
Även om jag uppskattat att börja 11 på dagarna ganska ofta ;)

Idag slutade jag tidigt, kl 13 närmare bestämt.
Hämtade Cornelia och sen åkte vi till Birsta City för att handla nya shorts och så present till Eddie som har 2årskalas imorn.

Det blev ett par grå shorts med rosa och blå "kalsongkant" som hon bara skulle ha, till dem ett rosa prickigt linne med grön kant. Sen valde hon ett "basketset", sånt där glansigt tyg ni vet, linne och shorts i grönt och vitt som det står Atlethics och så nr 22, sen är det en cool panter på linnet ;)
Ett likadant set fast i blått och rött valde hon till Eddie, så hoppas han blir nöjd med det!
Frågade om hon ville ha en klänning åxå, eller om det räckte med shorts? Det räcker med shortsen mamma sa hon... ;) Duktig tjej!

Sen gick vi och fikade, sviiindyrt! en chokladboll, en biskvi och varsin festis = 70 spänn! Whaaaaat??
Hursomhelst så gick vi vidare, letade leggings till mig men hittade inga >:(
Köpte en snyggg t-shirt till maken iaf på Jack n Jones. Såg skitsnygga jeans där, men 800 är liiite väl för vår budget....
Sen åkte vi hem, en glass fick hon när vi åkte.
Hämtade hem hundarna på vägen hem, skönt att ha dem hemma igen.

När vi kom hem så var poolen framtagen, så Alve och Cornelia ägnade kvällen åt att bada :)
Benny hjälpte till med veden, och jag grillade.
Middag blev det, fläskfilé, klyftpotatis, majs, sallad, tzatziki, bea, vitlöksbröd. Gött!
Men värmen gör att aptiten försvinner, är väl bara bra när det gäller oss iofs ;)

Imorn väntar kalas, hämtning av utemöbler vi köpt på blocket och förhoppningsvis gungställningen vi skulle få ta åxå. Sen ska Cornelia till Mormor, lycklig liten trollis när jag talade om det!
Jag och Benny åker till Järvsö på sön morron med jyckarna för MH, önska oss lycka till!Ska försöka ta bilder åxå så ni får se.

trevlig helg!


Cornelia när hon var en plutt, fick sitta på Bosses dåvarande motorcykel :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0