2 dagar på nya jobbet avklarade

Som sagt, nu är mina 2 första dagar gjorda :)
Var på stora barn igår, och det gick jättebra. Härliga barn, trots att jag fick frågan varför jag har så stor mage...:/
"du är fetare än de andra fröknarna, du är nog den fetaste av alla fröknarna" Fast det var inte sagt på elakt sätt, utan ett konstaterande... tänk att barns ord kan göra ont.... fast det visade jag inte såklart, de menade inget illa. Fast nu är jag inte "fetast", men på just deras avd är båda tjejerna smala såklart...
Är jag verkligen så stor att det liksom är världsomvälvande? Är jag verkligen så abnormt fet?
Känns ju sådär.

I övrigt gick det jättebra, de tog in mig snabbt och var helt som vanligt, som att jag jobbat där länge :)
Men var väldigt trött när jag kom hem, och så saknar jag mina trygga arbetskamrater som man kan prata och toka sig med såklart... Men så är det ju alltid,  tar ett tag innan man kommer in i gänget. Alla är dock jättegoa och snälla, så jag vantrivs absolut inte. Men jag blir alltid lite nere innan jag acklimatiserat mig.

Idag fick jag vara på småttingarnas avd, och jag trivs ju allra bäst med dem... söta goa ungar, även om det brukar ta längre tid för dem att ta in en ny i frökenskaran. De känner sig ju inte trygga med en ny, det måste få ta tid. Men har ändå fått byta lite blöjor och myst lite. Det är ju såklart inte mig de går till i första hand, men de accepterade mig utan krusiduller, och busade lite med :)
Fick skicka hem ett par st då de blev sjuka under dan, så det blev bara 5 st kvar!
Träffade på de stora barnen några gånger, och de ville att jag skulle komma in till dem istället, känns kul :)
Jag kommer bli på deras avd som det ser ut, då min procent passar in där. Lite trist då jag helst ville vara på småttingarna, men det är bara att tacka och ta emot. Det blir nog bra det med.

Har även haft vansinnig huvudvärk och känning av ryggskott hela dan, så det var tungt ett tag.
Säkert spänningen som ger sig till känna, har tagit alve, ipren och en treo och nu har det släppt.
Just ja, tog en bild på den fina blomman jag fick på Åsta när jag slutade:



Nu har Benny åkt med Cornelia på cirkus, Brazil Jack uppträder i njurunda kl 19-21 så vi bestämde att gå på det, hennes första cirkus :)
Dock var det så satans dyrt, så jag hoppade över det. Brukar iaf fara så illa av att se djuren, så det gör inget.
Men Cornelia blev alldeles lyrisk när jag talade om att hon skulle få gå på cirkus :) Hon är stor nog nu att kunna uppskatta det tror jag.
Farmor och farfar skulle åxå följa med, och sen ville de behålla henne över natten så det fick de väl. Så kotten fick bli ledig imorn, skönt för henne då det blir sent ikväll. Så det blev en lycklig kväll för Cornelia, cirkus och sova hos f & f! Hurra liksom :)

Så jag har nu det luuuugnt och skönt här hemma, skönt då jag är tröööött. Ska ut och pyssla lite med pållen bara, sen blir det bara soffan och tvn.
Härligt att få sova bredvid maken inatt åxå, långt mellan gångerna man får mysa tills man somnar nu. Cornelia ligger ju i mitten och brer ut sig som om hon vore en jätte ;)

I helgen som var så åkte vi på kalas på lördagen, bjöds på mycket gott fika! Efter det så åkte vi ut till mamma med Cornelia då hon skulle sova där, tog med oss släpvagnen då vi skulle hämta våra nya utemöbler vi köpte på blocket. Jättefina är de, de står nu ute i trädgården på det perfekta stället :)
De ska bara oljas in så blir de som nya.



När vi fixat klart med dem ute så kom Benny på den brillianta idén att vi skulle gå på bio, så vi bokade Baksmällan 2 :)
Åkte in till stan till halv7, och då bestämde vi att vi skulle gå på restaurang och äta när vi ändå var barnlediga. Så vi slank in på Stekhuset och fick ett bord där!
Vi tänkte att vi nog inte skulle hinna med bion, så vi kände lugnet, vi prioriterade uteätningen istället.
Men de var toksnabba med maten, kvart i 7 kom vi in, halv8 hade vi ätit både förrätt och huvudrätt!
Så vi hann lugnt med bion åxå då den började kvart i 9... köpte lite gottis på OK, och tittade på folk i parken en stund åxå :)
Filmen var galet rolig, som den förra :D Skrattade massor, den var tokbra!

På söndagen klev vi upp tidigt och åkte till Järvsö för att vara med på MH (mentaltest) med hundarna.
Monica följde åxå med, skönt då hon gjort det förr, sen känns det bra att hon får se hundarna åxå då det är "hennes".
vi åkte halv9 hemifrån och skulle vara framme vid halv11 enligt planen. 
MEEEEEEN eftersom min käre make körde och inte lyssnade på örat jag pratade med, så åkte vi inte ner på avfarten som det skulle tas av på, utan vi åkte 1,5 mil till innan vi tog av. Det gjorde att vi fick åka en omväg på nätta 10 MIL för att komma fram..... Vi anlände 11.53 och jag skulle ha samling 12!!!
Förstår ni att jag var stressad och lätt upprörd??
Som tur var så var de lite sena på MHt, så vi startade inte förrän vid halv1 nån gång.

Det var en spännande upplevelse, började med Piri.
Hon gjorde det jättebra, trodde faktiskt inte hon skulle vara så modig och tuff som hon var :)
Dock var tillgängligheten som jag trodde, det fick vi avbryta då hon var rädd.
Mammas hund ;)
Allt annat gick jättebra, och skotten på slutet gick helt perfekt åxå.
Drutten skulle Benny gå med, men på första momentet då hunden skall vara lös så drog hon tillbaka till mig istället... Så vi fick byta ;)
mammas hund det åxå!
Men hon är en mycket soft brud kan man säga, spöken och otäcka figurer i skogen det brydde hon sig inte i, och alla människor kan man bli kliad av!
Hundarna är varandras motsatser, och helt underbara små fisar :)
Är så stolt över dem, de fixade dagen galant, trots galen värme och sinnesjukt mycket broms och mygg.
Hur lätt är det att utföra ett moment där man ska vara passiv och bara vara i 3 hela minuter när man blir konstant biten?
Båda hundarna sov som klubbade sälar i buren hela vägen hem, det var nog en spännande dag för dem.
Godkänd Mental Status blev det iaf :)
Druttens:



Piris:


MH momenten kan ni se här:http://www.molo.boxerklubben.nu/mh/mh.htm


När vi kom hem så var det bara att åka ut till mamma och hämta Cornelia, mat fick vi åxå.
Så den här helgen gick mycket fort, och inte blev man utvilad heller ;)
Nu till helgen som kommer så ska vi åka ut med husvagnen, vi längtar allihopa. Cornelia började tjata igår morse redan, så hon vill verkligen åka iväg. Synd bara att vi åker själva, alltid roligare om man är flera.
Vi hoppas det finns barn som Cornelia kan leka med iaf, nu är hon ju så stor att hon kan hitta kompisar.


Nu ska jag provsmaka kakan jag bakade ihop förut, den är fortfarande varm.....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0