Låååång dag

Kom hem från jobbet för en stund sen, man är rätt slut i huvet efter en sån dag på förskolan!
Iofs har jag inte vart i barngrupp hela dagen, men iaf.

Har jobbat vidare med Sagopåsarna som jag tagit på mig att göra, jag älskar ju sagor :)
Fick åka ner på Birsta och jaga runt efter material till de 3 sagorna jag håller på med, det var lättare sagt än gjort att hitta rätt grejor kan jag säga!
Sen vill man ju inte att det ska vara för dyrt heller. Jag får ju tillbaka pengarna jag lägger ut på materialet såklart, men chefen vill ju att det ska vara rimliga summor förstås :)

Så nu har jag iaf fått klart Bockarna Bruse, Den Lilla Lilla Gumman, Tre Små Grisar. Petter och Hans 4 Getter håller jag på med ännu då jag inte hittade allt jag skulle ha.
Ska tillverka en stuga och lite skog imorn så är den åxå färdig.
Tre Små Grisar tillverkade jag från scratch helt och hållet förra veckan, så den gjorde jag för barnen idag på samlingen.
Den var poppis kan jag säga :D
Så kul med lite positiv feedback, roligare än att bara läsa en saga. Även om jag älskar att läsa för barnen, att göra till rösten efter olika karaktärer och få till stämningen så är det kul att dramatisera det åxå :)




Jag ville ju gå en utbildning till Sagopedagog, men fick avslag från chefen idag...
Förstod det egentligen, inte lägger de ut 18 000 på mig som är barnskötare.
Däremot sa hon att hon gärna gav mig ledigt om jag ville gå den och stå för kostnaden själv, hon tyckte det var en jättebra utbildning men pengarna finns ju inte till det.
Så det blir inte av tyvärr, de pengarna finns ju inte i min plånbok heller :(
Men har några föreläsningar att se fram emot iaf, och så ska jag få gå en stödteckenutbildning plus datautbildning.
Ska bli spännande!


Nu när jag kom hem så hann jag mysa en snabbis med Cornelia och prata lite om dagen innan hon skulle sova.
Var ju hennes första dag på dagis idag efter sommarlovet.
Imorse när vi kom till dagis så mötte 3 grabbar vid grinden och ropade CORNEEEELIAAAA! så glatt, tror att lillprutten kände sig välkommen :)
Sen var det lek och bus från första stund. Skönt att hon känner sig trygg på en gång.


Nu ska jag äta min middag, bestående av pommes och hemgjord cremefraichesås ;)
See ya!

OBS!!
Bildrna i förra inlägget är tagna av
svägerskan, glömde säga det :) Även denna bild på kotten är tagen av henne.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0