Jahapp, så gör jag ett nytt försök =)

nu är det 1 månad och 22 dagar sen jag bloggade, skäms på mig!
Men jag får väl iaf säga att bloggen inte äger mig då, utan jag äger bloggen ;)
Det är ju så mycket enklare på facebook där man slänger in en statusrad lite hursomhelst hela tiden liksom.

men vi börjar om igen, och jag ska försöka skriva lite varje dag istället för en hel roman varannan månad. Det blir som jobbigt då att komma sig för.

Vad har hänt sen sist då?
Jaa, storen har varit lite halt så han har haft vila några veckor. Vi kunde inte förstå vad som var fel, men till slut så kom hovis på att han fått röta i strålen i hoven. Pga att han varit så trångskodd innan vi bytte hovis, så har "ballarna" (ja det heter faktiskt så...) tryckts ihop och så samlats smuts däremellan. Därför blev det röta, men nu har vi fått bukt med det så han är ohalt igen.
I torsdags körde vi iväg hästarna på bete till Sörberge, det blev Alfa, Storen, Dolly och ponnyn Frans från ridskolan som Cilla hyrt till sin dotter.
Jag fick köra mercabuss, moahahaa, den var stor.... har aldrig kört sån stor bil, men det var kul! =) Skönt att vi kunde ta 2 hästar åt gången åxå. Trots det så ägnade jag 8 timmar i stallet med hästfolket....

På em ringde Jeanette och Jocke och ville att vi skulle komma ut till dem och umgås, och stanna över natt. Så vi packade och möttes upp på systemet och affären och handlade tillsammans. Sen for vi ut till dem i österdälje och grillade, och drack lite vuxendricka ;) Hade en helt fantastiskt mysig och rolig kväll/natt tillsammans, och vi sov gott sedan.


 Vi åt frukost innan vi åkte hem på midsommaraftonen, sen skulle vi till Hagge med familj för att fira midsommar hade vi tänkt.
Men Cornelia var så förkyld och sliten, plus att jag hade en galen huvudvärk som vägrade släppa, så vi avbokade festen. Vi hade ju iofs redan firat en dag före med familjen Söderlind, så det var ingen panik.
vi tog helt sonika och åkte iväg till den enda öppna affärn i stan efter kl 15, Willys i ortviken, och handlade lite god mat, tårta och lite annat smått och gott för att fira hemma i lugn och ro.
Benny grillade utanför huset på grillen de byggt, och jag och Cornelia dukade fint. Det blev potatisgratäng, grillad fläskfilé och mumsig fetaostsallad med äpple. Till efterätt vart det ju såklart tårta.
Cornelia somnade ganska snart efter maten, och vi myste i soffan.
På det hela taget så vart det lyckat ändå, lugnt och skönt utan stress och press.

Idag har jag och Cornelia varit ut till betet och hälsat på hästarna, vi gav lite äpplen och kliade lite.
sen åkte vi hem och hämtade pappa och åkte vidare till Himlabadet. Cornelia tyckte att det var jättekul, hon är alldeles vild i vattnet! =)
Vi passade på att fika lite åxå, men det var svindyrt och inte så god mat... nästa gång tar vi nog med oss egen picnicmat och sitter ute istället. Eller äter innan och bara köper nåt småfika eller en glass...
Men det var skojigt iaf, och Cornelia var jättetrött efteråt. Hon somnade i bilen och sov vidare i över 1 timma när vi kom hem.

Jag har även klippt mig och blekt håret! Nu är det väl 1 månad sen, men jag är inte färdig än, håret ska bli silvervitt, och det blir mera klippning. Har en idé om hur jag vill ha frisyren så det ska ordnas den 9 juli.
än så länge ser det ut såhär:
första klippning och blekning


andra klippning och blekning


Cornelia fick sig en klippning, lockning och färgning med:

 

Vi har vart ute med husvagnen åxå, på premiärturen var Anna med åxå och vi åkte med Jeanette och Jocke till Norrfällsviken. Mycket lyckad helg trots mygg, regn och stormvindar, och slutligen punka på bakdäcket när vi skulle hem.... men allt löste sig som tur va! =)
Vi var även in på Dollarstore i Kramfors, rekommenderas! mycket bättre än både härnösand och hudiks affärer. Vi fyndade mycket roligt!
Helgen efter åkte vi själva, då en kortis till Bergafjärden och vi tog med hundarna åxå. Trevligt det med, men lika dåligt väder och så inte lika skojigt som när vi var flera. Dessutom började tältet läka in regnvatten, och sömmarna har gått sönder väldigt mycket. Eftersom vi är ute så mycket med vagnen så beslöt vi att investera i ett nytt förtält och en förtältsmatta efter mycket funderande fram och tillbaka. Det tältet vi har är ju lika gammalt som vagnen, -78 års modell, så det har gjort sitt.
Vi ringde lite på annonser på blocket, men allt var så dyrt. Men vips så ringde Hagge och tipsade om nya annonser på blocket, och vi fick tag i ett nästan helt nytt tält med matta för 4100!
Vi är toknöjda och kan inte vänta tills vi får åka iväg, vi har redan provsatt upp tältet och det är sååååå fint =)
Till helgen åker vi iväg igen, vi funderar på Frösön denna gång. Då har vi åxå hundarna med, även poppins följer med då vi lovat vara hundvakt då. Ska bli mysigt!

Nu ska jag sluta för idag.
Till veckan jobbar jag mån-tor, sen är det SEMESTER i 4 veckor, ska bli underbaaaaart! trist bara att inte Benny har semester i sommar eftersom han fått nytt jobb... men vi tar semester senare i aug/sep så jag har sparat 2 veckor tills dess. Då åker vi neråt till bennys släkt som vanligt och så campar vi lite på vägen. Så det blir nog bra till slut =)

Ha en bra söndag kväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0