vaaaaarmt >:(

Gläääärgh vad apvarmt det har varit nu denna vecka... fy! Jag lider svårt och förbannar svensk sommar, och tackar för att den inte brukar vara så lång....Snart är hösten här, halleluja! Lööööv it!
Först sval frisk luft med lagom solsken, underbara färger och dofter, man får ha på sig mer kläder och man kan börja ha MÖSSA igen...aaaaahhh =)

Sen kommer mörkret, då kan man tända ljus och krypa ner under ett gosigt täcke i soffan med en god bok, medans man mumsar en god chokladbit...eller varför inte en stor kopp varm choklad med vispgrädde och limpmackor med ost? (jag väljer att bortse från regn, lera och beckmörker i skogen...)
Och man kan ta långa varma baaaaad med massor med skum...MYS!

Sen kommer vintern med härlig vit snö, tänk en härlig galopp på hästen i örörd nysnö och jag får ha mössa och halsduk så mycket jag vill =)

Men sen är vi där igen, den fakking våren med slask, snöblandat regn, halka, lera, pälsfällning och sen den satans pollen...som följs av den attans sommaren med parasiter och värme, solsveda och svettiga nätter >:(


Våra hästar har äntligen fått komma hem från betet, jag körde hem dem i måndags. Endast 14 timmar höll vi på...
Här kan ni läsa om den dagens bravader:http://sartorius.zoomin.se/blogg.html
den här veckan har jag och Cilla turats om att ta in hästarna på förmiddagen och släppa ut dem på kvällen. Vi väljer att låta dem vara inne över dan, för att få vila från insekterna och solen. De får sova och äta lite, ladda batterierna. De har så bråttom in när man kommer, så de verkar tacksamma över att få gå in.

Idag har jag och Cornelia varit med Anna, vi åkte och tog in hästarna först och sen bjöd bästa Annan på korv på Sibylla :)
Vi åkte vidare på Kubenbadet och stannade där i 2 timmar. Galna barnet hoppade vilt från kanten i vanlig ordning!
träffade 2 gamla skolkompisar från gymnasiet, kul att se dem igen =) Man förändras ju på... hmmm... OJ! 12 år! fy vad gammal vi börjar bli ;)
Nu är Anna på väg hit igen, vi ska äta middag. cornelia somnade som en stock i bilen hem förut, då var klockan halv5. Hon sov till 7!!! Hon blir nog uppe en stund ikväll skulle jag gissa på..... jaja, vi har semester =)

Förresten, jag vaknade på ett härligt sätt imorse kvart i 6...
Cornelia låg emellan oss och sov, plötsligt känner jag att det blir varmt och blött på min rygg..? FAAAN, hon kissade i sömnen!
Upp fort som fan, det var nästan värt en medalj för min smidighet så tidigt på morron ;) Upp med barnet och maken, bort med lakan och täcken och dit med handdukar. Förflyttade mig och ungen till soffan med täcket som inte var kissat på, och kuddar. Slog på barnkanalen och sen sov vi! Benny fick vackert åka på jobbet, hihi...

Nu ska vi äta pizza!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0