Kyla, tävling och åter kyla!

Jajamän, kallt på riktigt är det minsann, har inte varit varmare än -20 i flera dagar. Imorse var det -29 när jag släppte ut hästarna...
Kolla vårt sovrumsfönster idag:

Balkongen:

 
Hundarna klarar inte denna kyla, så inga promenader har det blivit. Bara ut, kiss o bajsa, IIIIIN fort som attans. I snitt 20 sek utevistelse för dem. Mycket energi blir de i de små kropparna, så det är fullt räjs härhemma större delen av tiden. Resten av den tiden ligger de i sängen, under överkast och täcke, har man tur kan man få syn på ett litet murmeldjur....
Piriplutt vägrar gå ut


Kamphundar in action


Tur att det finns barnprogram på tv.n, Cornelia håller sig någorlunda lugn iaf. Så trist när vi inte kan gå ut!
Annars har vi sysselsatt oss med fika, diska, städa, tvätta och dammsuga.
Mest jag, Cornelia känner mer för att dra fram, stöka till, spilla, och jaga hundarna.
Men hon är faktiskt väldigt lugn, hon är väl trött efter att ha vart hos farmor och farfar söndag till tisdag =)
Vi var ju ut och grattade Bennys pappa på söndagen, Alicia var åxå där. Cornelia gät när vi skulle hem, ville stanna. Alicia hade åxå velat stanna, men hon ska sova där hela helgen nu.
Så när vi kom hem ringde Fammo och Faffa och bad oss skjutsa ut lilltrolla igen... =) De tyckte det kändes så jobbigt när hon inte fick stanna, så de ångrade sig med de planer de hade egentligen. Knas!
Så på måndag fick jag lugnt och skönt när Benny var på jobbet, åkte upp till ridhuset och så tränade jag och Storen på dressyrprogrammet inför tisdagens tävling.  Städade och grejade hemma, så skulle Benny hämta lillan efter jobbet. Men då ringde Fammo o Faffa igen och sa att Cornelia lika gärna kunde stanna en natt till eftersom jag skulle tävla på tisdagen och behövde barnvakt då. Så det blev första gången vi var ensamma i 2 nätter, längtade efter henne såklart! Men det räcker bra med en natt tror vi nog, vill inte vara utan henne så länge ju!
Skönt att vila var det ju förståss, men lite långtråkigt åxå =)

På tävlingen gick det jättebra, men ingen placering tyvärr.  Storen gick superfint, är så nöjd med honom.
Tyvärr vet jag inte vad domaren gick på, för vi fick sämre poäng än andra som inte gjorde lika bra rundor, och som dessutom red fel! Det enda jag kan tänka mig är att han är ett varmblod och vi är inga som "hör till klubben". Annars vet jag faktiskt inte! Men men, jag är jättenöjd och det är huvudsaken! Andra var väldigt positiva åxå, så kul att höra!
Ritten kan ni se här:
http://www.youtube.com/watch?v=OZoEqKz-IJQ&feature=player_embedded

På trettondagen så bjöd vi in Anna och Carro på middag, 3-rätters tillochmed =)
Förrätt: Toast Skagen (hemmagjord skagen)
Varmrätt: Plankstek (oxfile och hemgjord potatismos/pommes duchesse)
Efterrätt: Chokladepudding med vispad grädde
Det var Benny som stod för maten, vilken pärla va!
Mycket gott blev det, tjocka magar var ett faktum.

Idag har det varit lugnt som sagt med städning och så, Benny skulle jobba över ett tag med nån truck som frusit.
Till middag hade jag planerat leverbiff m potatis och brunsås till honom (han skulle äta det 7 dgr/vecka om han fick) och till mig ris och tonfisk med färska grönsaker och keso. Cornelia får välja vad hon vill ha av det.
Fast nu började hon tjata om pizza...skulle ju vara gott... fär höra med pappsen vad han säger =)
Ikväll måste jag åka till stallet igen och ta hand om pållen, han har vila resten av den här veckan så jag ska inte rida. Går ju inte heller när det är så sataniskt kallt!

Ha en bra kväll, hoppa i badkaret om ni kan =)
Avslutar med lite bilder från igår på dan:

Cornelia i sin "nya" skiddress från Tradera


Tuggummit rätt i mun


Benny tycker att han är häftig eller nåt



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0