Hopp om mänskligheten =)

Idag har jag hämtat ut vår nya vagn... Den är UNDERBAR! Den är liten, smidig, lättkörd, supersnygg och rymlig!
Och vilken snabb leverans, den lämnades in halv2 igår i storuman och den var här i stan strax efter 9 idag.
Jag tog en promenad med fisen och vagnen till konsum för nån timme sen, Cornelia somnade innan vi kom utanför dörren, och hon sover än ute på balkongen =)
Jag äääälskar vagnen!






Kommer inte göra mig av med den här, det kan jag säga! Är otroligt nöjd med färgen åxå, nästan lite tur att det blev tok med den andra vagnen så jag fick chansen på den här istället =)

Idag (ledig fredag) har jag och Cornelia handlat, bakat och bakat och bakat, och diskat. Det är faktiskt kul att hon hjälper till med bakningen, hon är jätteduktig! Vi bakade hastbullar med jordgubbe, rövarcookies, snickerskaka och så håller vi på med marängbotten till tårtan. Benny får äran att göra smörgåstårta ikväll =) Det är han duktig på, så det blir bra.
Igår så städade vi hela lägenheten och plockade ut julen äntligen... bytte gardiner och tvättade 4 maskiner, fixade om 2 tavlor och diskade. Vi hann med att måla med målarfärg åxå, hon har blivit så duktig på det! Hon målade "träd", "kisse", "skräp", "mamma, pappa, cornelia", "glass", "varmt" och "blått". Jag skrev på teckningarna vad hon sa att det var, så ska de ramas in och sättas upp på lämplig vägg =)
Fick ju vara hemma med fisen igår pga feber efter svininfluensa-sprutan hon fick i tisdags. Jag lämnade henne på dagis i onsdags vid 8, och kl halv11 fick jag hämta henne =( Hon hade feber och var hängig, när vi kom hem däckade hon i soffan och sov i 2,5 timmar...


Men nu är hon pigg igen, full fart som vanligt.
Imorn blir det fika här kl 2 för släkten, så vi får bjuda på allt det goda vi bakat idag =)
Sen åker Cornelia med Mormor och Bosse hem, så vi kan ha fest på kvällen. Ska bli kul, ser fram emot lite party med vännerna!
Sen blir det väl middag ute på ön när vi hämtar fisen, lämpligt!
Nu ska jag väcka trollet och laga mat, det blir viltskav i pitabröd, med gurka, tomat och creme fraiche. Smask!!
Sen ska jag åka upp till ridhuset 1 timme och hjälpa veronica och camilla med lite pyssel med hästarna.

Ha en trevlig helg i snömassorna, underbart! =)


Kommentarer
piu

Hej o TACK för go fikat i lördags.Kramisar fammo

2010-02-01 @ 14:17:28
Malin/majamelon

JAMEN UPPDATERA GADDÄMITT! Jag vill veta allt som hände idag!!! NU! Fortskaregå!

2010-02-03 @ 22:54:57
URL: http://majamelon.blogspot.com
PIU

Hejsan ! Gratta Benny från oss, o hälsa trollet ha det Kramisar från Farmor

2010-02-04 @ 08:47:42
Lotta

Hallo!

Tack för tipsen!

Vi har lactolos hemma, är det bara att ge eller ska man fråga bvc?

Hur mycket fick eran prinsessa?

Hon är så fin!

Ha en underbar helg!

Kram!

2010-02-05 @ 21:03:11
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
svägerskan

dax att uppdatera bloggen snart eller?????

2010-02-23 @ 10:26:59
Lotta

Tack för uppmuntran!

Tror att han skulle vägt ännu mindre, han fick en flaska välling när vi gick till bvc.

Ye, bara de är glada och nyfikna så är det ju bra.

Märkligt bara hur mycket de kan skillja på två bröder..

Kram!

2010-03-05 @ 21:47:56
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0