Ett nytt åååååår!


Gott Nytt År!
Idag är det första dagen på året som ska bli bättre än förra året =)

Mina mål för detta år:
*Ett syskon till Cornelia(inget som vi kan direkt påverka, men iaf!)
*Komma ner lite i vikt
*Fortsätta med att försöka att inte äta godis, isf MAX en gång i månaden.
*Få Cornelia helt blöjfri

Vi har just vaknat hela familjen... ;-)
Vi kom hem vid 1 igår kväll efter att ha tillbringat Nyårsaftonen med Familjen Staaf, vi hade såååå mysigt!
Lugnt och skönt, god mat med massa gotta och mys och lite raketer såklart =)
Vi hämtade Cornelia hos sin faster på dagen, hon fick ju sova där på onsdag natt eftersom vi var bjudna på 40-årsfest. Festen var jättekul, med goooood mat i mängder, och fantastiska drinkar. Hade så roligt så roligt, och blev inte helt nykter...=) Fast Benny var hästlängder före, haha!
Snällaste och Bästaste Annan körde dit oss och hämtade oss fast det blidde lite sent, vi var hemma vid 3 på natten.. Sen ringde min klocka halv9 för då skulle jag minsann upp och riiiiida! Tänkte lite lagom runda tankar om att kliva upp då eller ligga kvar hela dagen under täcket, men jag tog mig kraftigt i kragen och hasade mig upp.
Bakis var jag inte, men inte nykter så Cilla hämtade upp mig.
Faktiskt var det skönt att komma ut i friska luften och röra lite lagom på sig, och hästen var fin att rida.
Väl hemma igen åt jag maaaaat och tog ett heeeeett bad, var genomfrusen efter ridturen så det var underbart att ligga i badkaret en stund.
Sen hämtade vi Cornelia, eller det var inte Cornelia tror jag, det var ett litet monster som tyckte att vi var ondskefulla diktatorer som kunde dra åt h-e. Tror att Familjen Sundeborn-Näsman bytte ut vår unge, för de hävdade bestämt att Cornelia hade varit såååå snäll. Snäll var INTE ordet jag skulle beskriva barnet som vi hämtade.... Som tur va somnade bortbytingen i bilen hem, men hon var kvar när hon vaknade.
När vi kom hem skulle vi vila lite tänkte vi, men det var inte aktuellt. Hon skulle bada, och det med pappa för det hade hon bestämt! När hon inte fick bada med Pappa blev det ramaskriiiiiiii, och skulle INTE bada alls. Fick ner henne i badet till slut, då blev det ramaskriiiiii igen när hon skulle tvätta håret, och ramaskriiiiiii när hon skulle kliva upp för då ville hon bada mer. Sen var det stääääändigt ramaskriiiiiii när det skulle torkas, smörjas, kammas hår och kläs på. Mamma hade åxå ramaskriiiiii några gånger.... Jag blir så aaaaarg när hon håller på sådär, är bland det värsta jag vet!
Till slut blev det bättre när hon fick ta på sig sina nya Pippistrumpbyxor, och sin nya orangea tröja/tunika som hon själv valt i affären =) (Hon valde en ljusblå och en orange, den rosa jag tog fram valde hon bort, "ne, inte den!" Hon bar sina tröjor så stolt till kassan minsann...)
Sen var det ramaskriiiiii igen när vi tog på overallen för det behöver man jävlar inte när det är -10 ute! Neeeeheee då, då kan man gå med strumpisar och kortärmat, det vet ju alla. ALLA! Enligt bortbytingen är det så iaf. Så det så.
Väl framme hos Bettan och JO så blev det något bättre, men barna bråkades mest om leksakerna. SUCK!
Men efter maten så klädde vi på oss igen, under ramaskriiii, men så kom hon på att vi skulle åka PULKAAAA! Toppnöjd. Först så sköt vi lite raketer medans barnen var vakna, men det var inte så uppskattat av dem som av oss... De grinade, skrattade och grinade och Cornelia sa "iiinge meeeer" hela tiden.... fiasko! Vi smällde av de vi hade och sen gick vi en sväng med barnen i pulkorna. Det var uppskattat iaf, och jag tror bortbytingen sprang till skogs när vi var ute, för sen var vår unge tillbaks! Engla och Cornelia lekte såå fint, busade järnet och skrattade massor. Skönt!
engla och lille Eddie somnade gott i sina sängar sen, men Cornelia hade inga såna planer. man kan inte ligga still och vara tyst när man är trött, för då kan man SOMNA! Höll på i nån timme med henne i famnen innan hon gav upp och drog igen ögonlocken för dagen. Hon sov som en stock medans Bettan lade över henne i myspölen och bäddade om henne med täcket och kuddar. Sen sov hon tills jag klätt på nästan allt några timmar senare. Tror att om vi stannat kvar och varit uppe med tvn hela natten och suttit och pratat, så hade hon sovit hela natten utan avbrott. Hon sover som bäst när hon får somna i samma rum och får sova kvar där medans man umgås vidare med gästerna, hon kan sova hur länge som helst då.
När klockan började närma sig 12 så gick vi ut och sköt resten av raketerna och skålade i Pommac/vin när tolvslaget kom. Jättefint ute, synd bara att det snöade så det var inte klar himmel.
Hästarna lär väl ha tyckt det var jobbigt kan jag tänka, hoppas de fick sova nåt iaf.
Vi hade iaf hur mysigt som helst, tack för en toppenkväll!

Näe, nu ska vi städa lägenheten, få i oss nånting att äta, och sen ska vi åka till Bennys föräldrar, papsen fyller ju år idag, Grattis!!
Vi får middag där, smaaaaskens blir det med all säkerhet.
Ha en underbar Nyårsdag allihopa!


Kommentarer
Maria

Verkar som ni haft en bra jul och nyår. Intressant (och lite skönt) att läsa att Iselinn inte är enda tvååringen med ett sjujävla humör. Helt sjukt vilken stark vilja (och röst) som bor i en sån liten kropp...



God fortsättning och lycka till med dina mål för 2010. Håller tummarna! Kram!

2010-01-04 @ 13:07:09
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0