Städa, stallet, och stallet igen

Idag vaknade vi kl 8, jag och nelis och småhundarna. Det var bara att kliva upp på direkten eftersom nelis skulle vara på dagis kvart i 9. Det kommer nån människa på fredagar kl 9 som har sång och spelstund med barnen, vilket är väääldigt poppis tydligen =) Cornelia ville väldigt gärna till dagis när jag talade om vad det var på gång.... Hon började klappa händerna och dansa direkt =)

Idag kände jag mig mycket bättre, förutom en hejdundrande huvudvärk och ont i nacken. Sänkte 2 alvedon direkt, vräkte på liniment och så på med halsduk.
Körde igång med disk, bädda rent i sängen, tvätta, hänga tvätt, dammsuga och torka golvet mellan 10 och 12. Sen tog jag med vovvarna och åkte till stallet. Camilla var sjuk idag så jag fick äran att ta hand om Prinsen =D
Han såg ut som en torkad lerhög, så det tog ett tag innan jag såg om det var min häst eller om det var en vilsen älg jag hade på stallgången. Friserade manen, klippte hovskägg och örontussar, gjorde rent såret och la på supersalvan, fodrade och släppte ut i hagen. Enormt snygg pålle var det när jag for därifrån!
Hämtade nelis på dagis, hämtade ut paket och for hem igen. det var en vinterjacka till Cornelia som jag köpt på tradera för 44 kr. Jättefin var den och passade perfekt.  I det andra paketet var det nya höstkängor som jag åxå köpt på tradera för 36 kr. Superfina och passade åxå, hon kan ha dem ett tag med.
Å till sist var det ett paket till mig, beställde lite grejer på Hööks. En röd Softshelljacka att rida i, en svart vinterjacka som jag ska ha utanför stallet, skitsnygg var den men för stor (!) så jag ska åka in på Hööks i birsta och byta den till en mindre.
Så hade jag beställt ett par skitsnygga helskodda jeansridbyxor, men de kommer inte förrän i oktober, attans! Till vovvarna hade jag köpt varsin reflexsele med döskallar i strl xxs, men de var åxå för stora, passar jack russel eller nåt. Men jag ska sy och fixa lite så kan de ha dem iaf.

Efter den lilla julaftonen så tjatade fisen om "Dasse, Dasse, dasse DASSE", vilket betyder att det var bara att slå igång den förbannade idiotbjörnen Nasse igen... suck! Jag HATAR Nasse nu!
Sen smällde hon i sig en nektarin, en festis och 1,5 macka med smör direkt.
När papsen kom hem så åt hon ett päron åxå =)
Sen kände jag att det hade vart mysigt att åka å rida iaf, så jag fick lov av min kära make att dra iväg igen ;-)

I stallet möttes jag återigen av lertrollet från helvetet, så det var bara att sätta igång igen....
När vi var färdiga att ge oss av så bestämde jag att småvovvarna skulle få följa med på turen, så jag red samma sväng som igår. Det är i stort sett ingen trafik där, och sällan man möter nån gående med hund heller.
Hundarna var jätteduktiga och gick fint bakom, travade på lägdan och då kom lilla Piri lite på efterkälken i gräset ;-) Hon är ju så liten, gräset är ju lika högt som henne. Väntade in och så fortsatte vi. Skrittade en bit så de fick pusta, och sen tog jag en kort galopp uppför stigen i skogen. De hängde med bra, lättare att springa där :-)Storen tyckte det var kul att få galoppa lite äntligen, skötte sig exemplariskt. Han är så mjuk och trevlig att rida nu, positiv och lagom framåt.
Sen skrittade vi över sista lägdan hemåt, hundarna fick skutta fram där för gräset var inte slaget än.
Sen var det bara platt väg resten av biten så vi strosade lugnt hemåt, nöjda och glada :-D

Nu ikväll har vi tittat på Idol i vanlig ordning, och så åt vi pizza, smaskens! Det satt gött, kom på att jag bara ätit en bit gurka idag, och så 2 alvedon då... =) Kan förklara min outhärdliga hunger kanske? Fast även om jag inte skulle få nån mat så skulle det väl ta ca 8 år innan jag svälte ihjäl... jag har att ta av.
Men man vet ju aldrig när det blir svåra tider, då ni era magra jävlar, då ska vi se vem som står på benen sist av alla.... Moahahahaaaaaaa!
 *ondskefullt skratt*

Näe hörni, nu ska jag göra min make sällskap och hoppa i säng, nybäddat och allt, härligt!
Ha en bra helg, och svulla så mycket ni kan. Det kan bli Vargavinter vet ni! ;-)
Tack å hej leverpastej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0