tisdag fisdag

I lördags var vi till Birsta för fotografering av vovvarna på Arken. Piri skötte sig exemplariskt, glad och nyfiken och lugn. Drutten tyckte däremot att det var väldigt jobbigt och var jättestressad. Hon tyckte inte det var särskilt spännande alls utan ville helst vara i min famn eller gärna åka därifrån så fort som möjligt! Det var mycket folk och hundar i alla storlekar, men vi behövde inte vänta så länge på vår tur. Det var svårt att få Drutten att sitta stilla utan mig bredvid, men vi fick till 3 bilder varav en var toppenfin så vi gav oss där. Sen fikade vi lite och fick en reflexväst till båda hundarna, superbra! Sen passade vi på att få klorna klippta på båda tjejerna, 50 kr st bara. Piri stod alldeles stilla och var jätteduktig men ville inte ha godis =)
Drutten var vettskrämd så jag fick hålla i, men det gick bra iaf, och hon tog gladeligen emot lite gotta...=)
Så massor med social träning för henne blir det framöver, det går inte att åka på utställning med henne så som hon är nu iaf. Piri är det inga problem med, hon gillar läget hon. Mattes fina hund!
Sen åkte vi på birsta och handlade mat innan vi for hem och tog det lugnt resten av dan.

På söndagen åkte jag till stallet vid 10 och tog med hundarna dit. Red ut en härlig skrittsväng i skogen själv, vovvarna fick hänga med åxå, bra för Drutten som blivit fet på sistone =)
Åkte sen och lämnade dem till Björn eftersom jag skulle jobba långa dagar mån och tis, hämtar dem på ons em igen.
Åkte hem och bytte om och hämtade upp make och onge innan vi for vidare ut till mamma och Bosse. Benny hade fixat på extraljus på mammas bil på lördagen så han tog den ut dit.
Vi fick goooood middag och efterrätt, mätta i magen blev vi minst sagt! Tacktack! Vi fick även med oss en ny micro, vår brann på lördagen...=( Så nu står det en snygg silverfärgad OBH Nordica i köket... najs!
När vi for hem så åkte jag upp till stallet och tog in hästarna, tog ett tag för de ville inte komma in alls... Fattar inte varför de ska tramsa när det regnar, de borde ju vilja in då tycker man? Till slut kom de iaf så jag fick göra kväll.
Anna och Carro var hos oss när jag kom hem, så vi kollade på film och åt lite chippes innan det var dags at knoppa in.

Igår måndag jobbade jag 7.30-14.30, naturligtvis hade vi APT på kvällen kl 16.30-19, så jag åkte och hämtade Cornelia på dagis, hem och packade lite grejer och gav lillan lite frukt medans hon kollade på lite film. Benny var tvungen att fixa lite så jag fick ta med Cornelia på jobbet, och det gick jättebra. Hon lekte själv medans vi hade möte så det var inga problem. Så duktig, mammas hjärta!
Hon somnade i bilen hem, men vaknade när vi kom hem så hon kom i säng vid halv9.
Sen tog jag ut hästarna imorse som vanligt, och eftersom jag inte började jobbet förrän 11 så kröp jag ner i sängen igen med Cornelia. Skööönt!
Vi vaknade.... kvart i 10!! Tröttisar?
Hade stängningen så jag var hemma till 18, pluttan hade somnat på soffan, lilltrolla. Hon sov inget på dagis idag eftersom vi sov så länge hemma. Bar in henne till sängen, men det var inte aktuellt att sova mera då inte =)
Hon fick va uppe ett tag och mysa i soffan medans vi åt middag. Benny hade middan klar när jag kom hem, lööööv jo! =P

Nu ska jag snart titta på Desperate Housewives, så braaaa program!
Ha det så länge!

                                         Cornelia sept -09, gammelfarmor Lillys 80årsdag

                 Cornelia och fettomamman med dubbelhaka... =) Varför måste jag trycka bak huvet sådär?

                                              Benny på farmors födelsedag, vad gör han?


Födelsedagsbarnet själv!
Lilly Sundeborn, 80 år 19/9 -09



Kommentarer
Maria

Kul att läsa lite nya inlägg här igen. :-) Fina bilder på er alla och hon är ju så himla söt Cornelia! Sköt om er och håll er borta från grisjukan...

2009-11-25 @ 23:05:31
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com
Lotta

Ohh, hon är så fin eran sessa!

Hon ser ju inte alls busig ut..;-)

Hoppas att ni mår bra!

2009-12-03 @ 21:51:01
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/
Lotta

Men hur gammal är hon? Visst va hon född 2007?

2009-12-03 @ 21:52:46
URL: http://lottapluskentlikamedbon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0