andas bör man annars dör man

Idag fick Cornelia åka på dagis eftersom jag hade bilen. Vi åkte iväg vid 9 efter många andningspauser för mig, trodde inte det var så jobbigt att klä sig och gå 100 meter till bilen!
Väl på väg så börjar bilen rycka och bete sig underligt, svänger upp mot lillhällom och då stannar bilhelvetet! Man ser dagis, men det är väl 300 meter att gå, vilket är alldeles för långt för mig med min infektion i lungorna.... men vad gör man, ingen vagn hade jag med heller, så det var bara att ta ungen på armen och börja traska. Trodde jag skulle dö på vägen, kändes som att lungorna vände ut och in på sig och hostan var fruktansvärd. Cornelia flinade glatt och myste i min famn... sabla onge =)
Benny ringde Danne, så den pärlan kom och hämtade mig så jag fick åka å fylla bensindunken. Mätaren är ju tydligen paj på nya bilen, å jag såg att vi kört 57,3 mil på 60 liter så det var nog slutt i tanken...
Fyllde i det som fick plats i dunken och bilen startade =)
Tack snälla Daniel!
Vad gjorde vi utan honom? Han är en Anna, ställer alltid upp och finns när han behövs.
Han har dessutom lånat ut sin andra bil till oss så Benny har en bil med nu när vi sålt både volvon och pickupen.
Vi betalar försäkring och skatt så får vi ha bilen. Snällt va!
Sn åkte jag hem och kände lugnet med min sjuklighet, datorn är min bäste vän =)
Jag har pysslat med en hemsida åt hästen, riktigt kul faktiskt. Adressen om ni vill kolla:
sartorius.zoomin.se
Inget avancerat, men jag gör så gott jag kan, och den är ju inte klar på långa vägar =)
Innan jag hämtade Nelis på dagis så tänkte jag passa på att handla lite till middagen, tog det lugnt så jag matchade resten av de handlande på Konsum, PRO föreningen hade landskapsträff tror jag.... suck!
Jag trodde i min enfald att 10 min skulle räcka för att handla ägg, mjölk och ett par burkar nödbarnmat.... 35 minuter tog det! Herregud, ur vägen för helvete ni kan väl vänta med era vagnar när jag har 3 varor? Nädå, det ska plockas och vändas och vridas på varje vara, sen ska kupongerna fram, sen ska det tjafsas om att det är fel vara, och sen ska småpengarna upp och räknas.... Jag svimmar!
Jaja, Nelis hade precis vaknat när jag kom, så det gjorde inget att jag blev sen, men det blev inte lättare att andas när jag stressade kan jag säga.
Hemma igen så skulle vi äta mellanmål, så jag snodde ihop varmkorv med bröd, smaskens brukar det vara. Gjorde en åt Nelis med ketchup på, hon slickade av all ketchup, skratade gott och förvandlade korv med bröd till detta:






Hon åt väl kanske 3 tuggor, sen var det totalt mayhem bara. Hon sönderdeladeallt till små utrop : aaj. aaj, aAAjh, haaahaa, ajh, aaaj, hahaaha! Osv osv. Är hon riktig?
Sen tog jag fram banan, tänkte att det går väl ner iaf?
Nä, då byggde hon torn och små konstruktioner!






Resten av kvällen har hon varit grinig och klängig och har suttit i min famn tills Pappsen kom hem, då låg hon och myste och åt päron och drack vatten på hans mage medan jag lagade mat.
Idag blev det stekt potatis med stekt korv och bacon, till det stekt ägg. Smaskens, men inte nyttigt =)
Cornelia åt, och upptäckte att hon gillade bearnaisesås. Så till slut åt hon bara sås och ville inte ha mat, och skulle bara dricka mjölk ur pappas glas.... vatten my ass tyckte hon. ite äpple till efterrätt, sen var det dags för kvällsbadet.
Pappa diskade och jag satt med fisen. Hon är så söt, plaskar och busar =)
Vi satt en stund i soffan och myste, Cornelia invirad i sin snygga badrock med spöken på som hon fått av Anna såklart!
Efter en stund blev det blött, hon kissade på mig och soffan.... Suck.
Jag tittade på Linda Rosings puckoprogram, så Benny nattade lillan, vilket gick snabbt. Hon hade 38 graders feber så vi får se om hon blir toksjuk nu då.
Resten av kvällen har vart lugn, jag blir hemma imorn och förmodligen på torsdag åxå. Sen får vi se om det blir vab på fredag eller om hon är frisk och kry igen. Själv ska jag väl vara på banan igen hoppas jag.

Sådärja, nu får det räcka för idag, sov gott allihop!


Kommentarer
Malin

Men allvarligt! Vad du uppdatirer! jag hinner icke med ju!!! Otäckt med andningen=( Hoppas du blir bättre snabbt!

Sjäkv fick jag en allergichock uppe i Ö-vik på sibyllagrillen haha! Men det gick över rätt fort. Jag höll bara på att svimma och fick svårt att andas men det var det ingen som märkte eftersom jag sa att jag skulle gå ut och ringa hem en snabbis. Tänk om jag hade svimmat på sibylla så ambulansen hade fått komma haha! Gudars vad pinsamt ;P

Tydligen så hade hon som gjorde dom där jävla hamburgarna gjort en hot ´n spicy först till tjejen som var med oss och åt...så det räckte med lite starksås på brädan )som förmodligen bara snuddat min hamburgare)den här gången. Hurrahurra...

Nu ska jag in och kolla hemsidan!

Pröpp!

2009-03-17 @ 23:08:02
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0