Majty aprövskallt ute!!!

Imorse var det 23 minusgrader ute! Piri vägrade kliva upp när klockan ringde halv5, det var iiiiis på rutan i sovrummet... =)
Vi har ju alla element avslagna för det blir så varmt inne jämt, det ligger säkert på 25-26 grader. Plus att vädringsluckorna är öppna i sovrummen. Slog på värmen lite snabbt, för det var iskallt på golven, och som sagt snökristaller på fönstren.
Jag och Poppins fick fara själva till stallet då Piri bara kröp längre in under täcket när jag lockade på henne =)
Det bet rejält i kinderna och det sved i luftrören, men Poppins var toppnöjd iaf, skönt å va själv med matte igen tror jag!
det var skönt att komma in i värmen igen och krypa ner bredvid en varm unge... Mysigt!
Vi sover tillsammans nu då lilla fisen verkar ha ett väldigt närhetsbehov nu. Hon vaknade till flera gånger inatt och gnällde, så sträckte hon ut handen efter oss, och så tystnade hon och somnade om när hon kände att vi var kvar bredvid.... hjärtat smälter ju! Ibland sträckte hon ut foten och trevade efter pappa under täcket, och så mös hon till och somnade igen. Synd att det blir så trångt bara när hon vänder och vrider och lägger sig på tvären. Ett par gånger låg hon upp och ner!
hon var lite trött imorse och ville inte kliva upp förrän halv9, så jag ringde dagis och hörde om hon kunde va ledig med mig idag. Så vi inte pajjade inskolningen eller så liksom. Men de tyckte att hon kunde få va hemma, det hade ju gått så bra hela veckan. Så visade jag iaf att jag inte är en sån mamma som vill lämpa av min unge på dagis så mycket det bara går bara för att.
Vi pratade med malla, så vi bestämde att vi skulle ses och äta lunch och kolla på film och så skulle barna få leka eftersom Max också var ledig.
Tyckte det var mysigt att va med Nelisen idag, nu när hon vart borta ganska mycket de senaste dagarna! Vi tvingade ut oss i kylan på hundrastning, Piri fick åka vagn hon med när hon gjort ifrån sig =) Hon fryser nåt så förjordat fast hon har täcke, och krampar i tassarna, stackarn. T o m Poppins fick lite kramp idag.
Sen snodde vi ihop en kladdkaka, men ve och fasa!!!! kakaon var sluuuuut!!! Jaja, vevade ihop alla ingedienser, la över dem i en burk med lock, packade in mig och Nelis i bilen, bort på ica maxi, handla kakao och vidare till Malla och Max.
Vi beställde pizza, smaaaask! Sen kollade vi på Låt Den Rätte Komma In, den var ok. Barna lekte och var så söta, man blir alldeles lycklig =) Max hade stora problem med Nelis napp, han kunde inte riktigt förstå att hon inte ville ha den heeeeela tiden, så han stoppade in den i hennes mun så fort hon spottat ut den... Vad han jobbade! Cornelia fattade inte riktigt vad han höll på med, men tog glatt emot den och tog ut den 3 sekunder senare, så började det om igen typ trehundranittielva gånger innan han gav upp, haha! Söta småtroll! De hade så trevligt så ingen av dom somnade på hela dan, så när jag och Nelis skule åka å hämta pappa på jobbet kl halv4 tvärsomnade hon innan jag kommit från gården med bilen....
Ikväll har vi vart hos Farmor och Farfar i njurunda, vi fick middag och lita gotta, tack för det! Mera bus för trollungen blev det åxå, att hon orkar! Men vid 8 så började det ta slut på orken så vi åkte hem, väl hemma vart det fart en stund till, hon fick va naken en stund innan hon skulle sova. Jag plockade lite och så tyckte jag att det vart tyst på hennes rum. Tittade vad hon gjorde, och då satt hon och läste i sin läshörna.... Hon är så sööööt!



Insomningen gick bra, sitter med henne tills hon somnar precis som igår. Hon kommer till ro så bra, och det går på 10 minuter. Hon håller flaskan själv nu åxa, liten blir stor =)
Men hon brukar vakna när vi går och lägger oss, så det blir väl en natt till med lilla trollet mellan oss. Men det gör inget, vad gör vi inte för vår hjärtebarn? Det är ju inte för evigt, får vi hoppas iaf!
Känns skönt, jag har äntligen börjat slappna av. Kom på det idag, det är ingen ide att stressa upp sig över föräldraskapet, det löser sig självt iaf eftersom. Det blir som det blir helt enkelt, inget att göra åt =) Men jag har ju svårt att släppa kontrollen och bara ta det som det kommer. Sen är det ju första barnet och inget är som man tänkt sig eller förväntat sig.  Så inför nästa barn kommer jag nog slappna av mer tror jag.
Tack för stödet Malla!

Näe, nu ska jag nog gå och sova snart, är så trött så trött hela tiden.... Å man måste ju ladda inför Arbeit som börjar om 2,5 dygn... suck! Nedräkning på ledigheten!
Imorn ska vi till Mormor och Bonusmorfar på ön, blir najsigt. Middag och grejjer =)
Ha en bra helg hörrni!


Kommentarer
Linda

Grattis på födelsedagen önskar kusinvitamin med sina grabbar =O)



KRAM

2009-01-18 @ 09:39:54
URL: http://killmamman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0