Bytt rum! Å hon går!

Japp, vi har bytt rum med vår unge!
Vi är ju inte bortskämda med utrymme och förvaringsmöjligheter här i vår lägenhet, så Cornelias leksaker och annat har vart överallt, mest i tvrummet. Sånt gör mig gaaaalen, blir otroligt stressad när det ligger saker framme jämt! Å städa hör inte till mina favoritsysslor kan jag ju berätta... =)
Sååå en natt här i veckan fick jag en snilleblixt i mitt funderande när jag inte kunde sova. Vi byter rum för fasiken!
Vi använder ju bara vårt rum till att sova. Eller jaa inte bara, fast det kan man inte skriva här ju *eehee*
Så då behöver ju inte vi det största rummet egentligen, bättre att fisen får mer utrymme istället.
Sagt och gjort, igår började vi med projektet. Benny jobbade ju som vanligt, så jag och Nelis ägnade dagen åt att ta bort julen (grinar hårt) och byta gardiner i våra rum, samt ta ner tavlor och smågrejjer.
När papsen kom hem så körde vi igång, Anna kom och hjälpte till åxå. Jag är ju en vekling och kan  inte lyfta så tungt som de starkingarna.... Eller jag säger bara så, man är väl inte dum heller... slippa bära har väl ingen dött av? Mycket roligare att peka och bestämma bara =D  Moaaahahahahahaaaaaa *ondskefullt skratt*
Det blev så braaaa! Så ljust å fint hos Nelis, och allt fick plats, tom rutchkanan. Jag gjorde iordning en läshörna också, dirket gick hon dit och satte sig! Den är inte riktigt klar än, men iaf.


När det var klart så fick pluttan gå och sova medans vi lagade mat, köttfärssås och spagetti. Gott och välbehövligt efter allt slit.
Och TackTackTack till Annan som är så himla snäll och hjälper till och grejjar, och alltid ställer upp vad det än är! Lav jo!
Vi ska möblera om i tvrummet åxå, det var Annas idé som vi hakade på. Det blir nog bra det med!

I söndags var vi iväg och badade i matfors med Bettan, JO och Engla. Vi valde rätt dag, 23 grader kallt ute! i bassängen är det ju mellan 33 och 35 grader varmt, så det blev en rejäl omställning =)
Barnen tyckte att det var jätekul, och det tyckte mammsarna och pappsarna åxå. Sen köpte vi lunch på pizzerian här hemma, det satt fint. Cornelia somnade i bilen hem, ca 20 min. lade över henne i vagnen när vi kom till Bettan och JO för att fortsätta sovstunden (såklart påklädd till tusen och nerbäddad ordentligt), men icke, hon skulle va vaken! 20 minuter är väl inget??
När vi kom hem igen så somnade både hon och jag på sängen, så det blev en sen sovstund. Men hon kom isäng för natten vid 21, så det gick bra iaf.
Men voooojne vad illa hon sover på näterna.... SUCK med stoooooooora bokstäver. Hon har svårt att somna och sover illa hela natten, och sover inte mer än 1 timma på dan.... För lite tycker jag då. Men det kanske har att göra med att hon håller på att läras sig gå. Får hoppas på det.
Just ja, min Pappa, Farmor och ena Faster ko och hälsade på i söndags kväll. Vi fikade och surrade skit, väldigt trevligt! Nelis busade med Morfar såklart



Idag har det bara vart lugnt, Cornelia har lekt på sitt rum mest hela tiden =)
Hon vaknade vid halv9 imorse efter en dålig natt, men hon är på topphumör ändå. Knasiga barn! Sen är hon lite förstoppad igen, hon har jättejobbigt och kämpar och gnäller. Inget på hela dan igår och inget idag förutom små hårda kulor, stackarn! 
Jo, hon skulle få bada imorse när vi klev upp. Klädde av henne och hon stod bredvid badkaret medan jag fixade iordning vatten och skum, lyfte i henne, såg samtidigt att hon passade på att kissa på golvet medan hon väntade..... när jag satt ner henne i badkaret blev hon jättearg! Men vad är det? Tänkte att jag satte henne kanske på nån leksak? Men icke, det var en hård korv som kom flytande upp till ytan i 2 delar! Hon bajsade i vattnet! Det var bara att byta vatten....... =)
Pappa smygskrattade i sovrummet... hrmpf
Vi var snäll och lät honom sova trodde vi, han var uppe och kollade på JVM matchen inatt.
Själv fick jag åka och släppa ut hästarna imorse. Blev chockad när jag kom ut, det var varmt! -1 bara och det blåste vaaaarmt, blev alldeles svettig i stallet! Det kan jag säga, att svettig har jag inte vart den senaste veckan, då har det ju varit arktiskt klimat här...!
Och puckot till häst då, jo han tyckte att det var bättre att gå ute i 2 nätter i dunderkylan än att komma in i värmen och sova.... fick tvinga in honom och kompisen igår morse halv5 när jag skulle ta ut de Herregud, de måste ju åxå sova lite.

Å vet ni!
Fisen har börjat gå! Idag!
Hon har ju gått några steg om man sagt åt henne, men det har varit protester. Nu reser hon sig själv och går genom hela rummet =)
Benny låg å soffan och spelade tvspel medan jag var i källaren en sväng, Nelis var i sitt rum och lekte.
Då kommer hon plötsligt gående genom hallen till soffan! Hon gick från rummet till tvrummet, alldeles självmant!
Så nu är det nog på gång på riktigt, äntligen!
Å hon dansar vilt, vi har ju fått en ny radiostation istället för Rix. Rock Classics heter den, och den är såååååå bra! Bara tokbra låtar, Gunsen, Alice, Twisted, Pearl Jam, Nirvana, Metallica, Ozzy osv. Kan det bli bättre?????
Cornelia dansar som en galning, och så pekar hon med båda pekfingrarna och vevar samtidigt, så frän =)
Hon försöker göra "hornen" med fingrarna, men det blir bara pekfingrarna, hahahaa!

Imorn är det inskolning på dagis!
vi ska vara där mellan 10 och 11, så det börjar lugnt. Benny har tagit ledigt så han kan vara med åxå. Det är ju bra första dan så han får träffa personalen, se hur det ser ut och funkar. Resten sköter jag eftersom jag är hemma till den 19e.
Mamma kommer förbi imorn åxå, så det blir trevligt för Cornelia när vi kommer hem från dagis. Mormor är redan här då, skulle besikta bilen vid 10 så hon åker hit innan jobbet så slipper hon åka hem igen emellan.

Näe, nu ska jag försöka få med röven jag bor med på en promenad.
Avslutar med de här bilderna, så här kan det gå om man lämnar en bal toapapper obevakad i några minuter....




Kommentarer
pirkko sundeborn

Vad roligt att hon hann o börja gå innan dagiset började, vi måste komma o titta på hennes "nya" rum men vi väntar tills min förkylning har släppt så jag inte smittar lillen, kramisar

2009-01-06 @ 20:22:49
URL: http://piu
Lotta

Sweet att hon går och ännu bättre att hon dansar, det gör Bon med så fort det låter lite så början han dansa.

Söt hon är med allt papper!

2009-01-06 @ 20:33:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0