Söndag med lite aktivitet

Inatt har det kommit 44 cm snö här, så Benny har jobbat sen halv4 inatt med snöröjning till kl 11 idag... Jag klev upp halv8 imorse och packade badväskan och så innan jag väckte lillan kl 8. Hon var trööööött och tyckte inte att jag var klok som skulle ha upp henne i ottan ;-)
Efter lite välling och blöjbyte så blev hon människa igen, så vi klädde oss ordentligt och gick ut till snöhögen som hade gömt min bil. När man inte har en sop så får armen duga bra, tur att det var kallt och alltså pudersnö =)
For iväg för att tanka, ringde Bettan och sa att vi var på väg. Men där var det förseningar, de skulle äta frukost först, attans! Jaja, vi tog det lugnt ut till matfors, och pruttungen somnade igen ;-)
Väl framme vid simhallen så var vi helt ensamma, väldigt skönt måste jag säga. Köpte 2 armkuddar till Cornelia och sen bytte vi om och gick in till badet. Tomt var det där, så började med barnbassängen för att värma upp. Vi har ju inte badat sen typ 1 år, och det märktes. Den förut så tuffa ungen var en fegis minsann!
Efter en 30 min så flyttade vi oss till stora bassängen, och Cornelia klamrade sig fast för glatta livet vid mig. vi bara gled runt och myste näranära i typ 15 min, sen dök Familjen Staaf in åxå =)
Engla som förut varit lite skeptisk, hon var en tuffing och simmade själv med sina flytkuddar. Snacka om tvärtom barn där!
Vi busade på i ca 45 min innan lilla Eddie fick nog, så vi gick upp. Men då ville inte Cornelia gå upp, det släppte lite där så hon hoppade i vattnet från kanten så jag fick ta emot henne i vattnet.
När vi var färdiga så åkte vi hem, Lillan somnade i bilen igen ;-)

Hemma började vi städa, och då kom papsen hem så han tog disken med Cornelia. Det var snällt, han som jobbat hela natten åxå. Han är en underbar älskling, det är ett som är säkert! *Älskar* <3
Cornelia var trött, så jag la henne en stund så hon fick sova i strax över 1,5 timma innan jag väckte henne...
Sömntuta nr 1:


Nyvaken fisunge:
  

Lagade mat, det blev Kyckling med Curry Mandalay och Nanbröd, gräddfil, cashewnötter och Mango Chutney. Smaskens ala carte faktiskt!
Bennys syster med familj kom och gjorde oss sällskap, väldigt trevligt var det. Tycker att det känns jättebra att börja umgås lite mera, synd att man inte har massor med tid bara! Vi har så mysigt, önskar att vi kunde träffas lite oftare =)
Maten var väldigt uppskattad, blev bara en liiiiten skvätt kvar. Tycker det är så kul när folk äter ordentligt när man bjuder på mat, bra betyg =)
Till efterrätt gjorde jag min paraddessert, kladdkaka med grädde. Men ingen vanlig kladdis, utan jag smälte ihop ljus blockchoklad och Odense Nougat, sen hällde jag på det på kakan och bredde ut så det rann över. Ut på ballan för att svalna innan vi åt. Ooooo jösses vad gott det var! Det var så man nästan kvällade av när man åt =D
Den kommer jag garanterat bjuda på fler gånger framöver. Inte vill väl Malla smaka heller...? ;-)
Alicia lekte med Cornelia, våran unge älskar verkligen sin kusin och blir så glad när hon får vara med henne och leka. Alicia är så duktig och snäll med henne, hon är ju ändå 6 år så det är ju lite åldersskillnad.
Fina barn:



Sen ikväll åkte jag upp till stallet för en sen kvällsritt innan insläppet. Blev en härlig tur med mycket trav och galopp i underbar djupsnö, gjorde gott för kropp och själ hos både hästen och mig =)
Var hemma halv10, så sent har jag nog aldrig ridit tror jag. Men det var en fin avslutning på en härlig dag!
Cornelia har haft roligt, det har inte varit nåt tjat eller bråk på hela dan. Så skönt!
Imorn ska jag och Cornelia åka och hälsa på Kajsa och hennes lilla Leia, har inte träffats sen hon var 3 veckor gammal. Hon är född i mars förra året.... Fy på oss, vi måste se till att träffs oftare! Kul ska det bli iaf, Cornelia älskar ju bebisar så det blir bra det. Ska nog pallra mig iväg på Ica Maxi imorn åxå, det börjar bli tomt i skåpen igen.

So long så länge och ha det så bra!
Måste nog ta mig en bit kladdkaka tror jag.... mmmm!


Kommentarer
Malin/majamelon

Klaaaaaaaddkaaaaaakaaaaaa!!!!!!!!!

2009-12-29 @ 21:14:10
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0