Ont!

Jag har ont.
Jämt.
Varje dag.
Alltid nånstans, oftast i händerna.
Eller i höften.
Eller ryggen.
Huvudvärk i stort sett varje dag och kväll, vaknar ofta med värken igång redan.
Nacken, knäna, magkatarr, you name it!
Är så van att alltid ha ont nånstans, så jag har inte tänkt på att det kanske inte är normalt?
Händerna har vart ett problem i ca 6 år, nu de senaste dagarna har jag haft riktigt ont och kan inte göra vardagliga saker, så jag stannade hemma från jobbet och lydde makens och vänners råd: GÅ TILL DOKTORN!
Fick träffa en något skrämmande rysk(?) kvinnlig läkare, med stoooor auktoritet. Livrädd hela tiden var jag =)
Hon kastade genast mina gissningar om reumatiskt eller karpaltunnelsyndrom åt fanders, mina symtom stämde inte med de sjukdomarna.
Däremot var hon i stort sett säker på att jag hade Fibromyalgi eller Smärtsyndrom...
Vilken galning tänkte jag, ge mig en annan läkare!
Ännu mer knasigt kändes det när hon tyckte jag skulle googla på sjukdomarna för att jag skulle få bra svar.... gör man så som läkare?
Men nyfiken i en strut som amn är, så satt jag framför datorn och googlade igår kväll.
Tro på fan, hittade denna sida :http://home.swipnet.se/~w-23243/DevStar.htm
Och allt föll på plats.....
I stort sett allt stämmer in på mig.
Ska ringa läkaren idag igen och fråga vad vi ska göra nu.
Hjälp måste jag ha iaf, innan det blir sämre, för jag vill inte ha ont jämt överallt!
Det positiva är ju att jag inte behöver opereras iaf....
Jaja, får väl hoppas på det bästa och se glad ut!
Idag blir det inte många knop, tänkte diska men det går inte. Lillan får gå på dagis iaf så jag får vila händerna över dan. Sen kommer Benny hem så då får vi hjälpas åt så gott det går.
Lite deprimerad känner jag mig, hoppas det går över så jag inte får en sån attack igen åxå, orkar inte!!!!
Viket vrak man är hörni =) Inte fyllda 31 än, men ack så vek!


Har ni andra några tips eller egna erfarenheter så får ni gäärna lämna en kommentar åxå =)
Ha en bra dag, ska surfa en stund innan lillan vaknar.


Kommentarer
Jane

ojoj, det lät inte så bra..... hoppas du/ni/de hittar en bra lösning så du slipper gå och ha ont hela tiden =( kan inte ens föreställa mig hur du har det, din stackare..... håller tummarna för en smärtfri framtid

2009-12-04 @ 21:15:22
URL: http://jejjegirl.blogg.se/
Malin/majamelon

Huvvaligen...men vilken blixttid du fick då! Jag har minsann fått vänta i 2 veckor på min tid som är på fredag :S Fast jag kan ju med största sannolikhet operera bort min värk tack och lov... Hoppas att det inte är något som du måste dras med längre. Visst kan man väl göra olika träningsövningar flr att det ska bli bättre såndär fibro?

2009-12-09 @ 17:20:32
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0