Tandläkarbesök

Har det vart idag för vår lilla fisunge! Fast ingen undersökning förståss, utan bara info och lite allmänt surr. Bettan, JO å Engla var åxå där, så småtrollen pratas lite...=)
Cornelia är ingen blyg unge, det kan vi lugnt säga. Så fort vi är nånstans så ska hon pratas med alla å allt ska undersökas. Att vi hamnar på efterkälken det bryr hon sig inte nämnvärt om!
När vi kom in i väntrummet så var det snabbt ner på golvet och kolla runt, sen skulle hon sitta hos Bettan å greja lite.
Vi fick varsin tandborste och en broschyr om småttingars tänder, tandborsten vart väldigt poppis =)
Nästa besök blir när de är 3 år, då är det undersökning och mera på riktigt.

Idag sov Cornelia över vällingen, hon brukar ju vakna vid 6-7 och äta och sen sova vidare till 8-9.
Idag sov hon till kvart över 9, så hon fick gröt och smörgås till frukost. Hon åt upp allt idag, så hon var nog hungrig =)
Sen kom mormor, vilken lycka! Glädjen är fullständig när Cornelia ser mormor, det är så skönt att man kan lämna bort till nån som är så omtyckt.
Jag skulle eg rida idag, men eftersom jag ska rida i helgen så skulle Camilla rida imorn på min dag ist, så han fick vilodag idag. Passade på att få lite gjort i lugn och ro, mockade åt min egen, åt Macke och åt Raspall som måste gå in till lunchen eftersom han är skadad. Städade sjukhagen från hästlort och gammalt hö, och tog in Macke för lite välbhövlig borstning. Sååå skönt tyckte han. Sen gick vi ut och betade lite på ängen, väääldigt uppskattat! Det krävs så lite för att göra en häst lycklig =)
Släppte ut honom för lunchhö i storens hage, gissa vad den blanka rena nyryktade hästen gör då?
Rullar, rullar och rullar.... *suck*
Men så länge han mår gott så!
När jag kom hem så la jag Cornelia,för en sovstund, till min förvåning somnade hon direkt!
Sen sov hon tills det var dags att fara till tandis, skönt!

Ikväll har vi kollat på hockey på Tvn, första Timråmatchen.
Cornelia vägrade sova, så hon har vart vaken till halvtio igen.... toppnöjd och busig.
Vet inte hur jag ska göra, hon sover ju bara 1-1,5 timme på dan, ett pass bara.
Ändå håller hon igång så sent. Vi försöker lägga henne vid 19, men det är noll det.
Får försöka väcka henne tidigare på morron, vid 8 istället och se om det funkar.
Men det är ju skönt att få ligga till 9 å....=)

Nu är det dags att gå å bädda rent i sängen å sova, ska åka med lillan till farmor vid 11 eftersom vi ska på begravning kl 13. Måste åka på birsta under dan imorn, vi har ju mina kusinbarn som fyller 1 och 4 år i helgen, så vi måste handla presenter =)
Sov så gott, imorn är det FREEEEDAG!



bildserie på nattugglebarnet


Tönt 1 och tönt 2


Kommentarer
Malin

Haha sista bilden skrattade jag hårt åt! Inte att dom ser konstiga ut men i en kombination av Benny och Cornelias glada uppsyn + din text under så satte jag smörgåsen i halsen nästan =D Knepskale

2008-09-19 @ 09:53:23
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0