Ännu en vecka har tragglat sig förbi

http://www.sr.se/cgi-bin/vasternorrland/nyheter/sokresult.asp?first=1&last=1&from_date=1990-01-01+00%3A00%3A00&to_date=2008-09-01+12%3A57%3A59&page=1&intUnitID=216&programID=216&nyheter=&Artikel=2283734&strSearch=ridtravarf%F6reningen

Det är länken till mitt radiopratande om ridtravarna.... Det klipptes ner och gav inte riktigt den info vi ville ha ut, men det var kul iaf!
Visst är det väl konstigt att det är så hemskt att höra sig själv prata? Jag får fullständig panik och måste gå å stänga in mig medan jag håller för öronen och *LALALALLALAAAAALLAALALALLAALAALLALAAAAAAAAAAAAAA* liksom.
Det låter ju helt annorlunda!
Varför??

Förra lördagen var vi ju på liten hemmafest hos några vänner, och Lilla Trollet sov hos farmor och farfar.
Det gick toppenbra!
Vi sov ute i husvagnen själva, från 1 tiden till halv11.... skööönt!
Fisen hade lekt, ätit, sovit som en prinsessa med farmor på madrass i gästrummet, hållit hand hela natten... hon är för söt =)
Vi var på Babysim första gången då på kvällen, det var jättemysigt.
30 minuter höll vi på i 35 gradigt vatten... härligt!
I duschen hade de så finurligt att det fanns barnmatstolar i plast som man kunde sätta småttingarna i medan vi duschade, smidigt värre.
Cornelia hittade en ny kille åxå medan vi klädde på oss, en liten Valle. Eller liten å liten, han var bra mkt större än Cornelis. Men det är ju inte så ovanligt =)
Han hade en schysst body tyckte nelis, en likadan Guns N Roses body som hon har.
Men det går ju inte, vi har ju redan lovat bort Max å Cornelia till varann, vare sig dom vill eller inte, hihihi!
Efter vi kom hem så var hon trött, lekte lite innan hon fick välling och somnade på stört.
Va bra tyckte vi, men ser ni, vårt barn är ju liiiiite ondskefullt. Så kl 23 körde hon igång att vakna varje halv till hel timme fram till 3 på morron.
Jag blir gaaaalen! Så har det fortsatt nu i stort sett hela veckan. Efter 3 så sover hon.
Kooonstigt tycker jag iaf.
På torsdag morron fick jag chansen att hämnas, halv8 väckte jag henne mitt i skönhetssömnen.
Vi var tvungen att åka till stallet eftersom hovis skulle komma. Ååååå vad trött hon var...=)
Men hon fick äta vällingen i famnen på mig å det var sååå mysigt, det tyckte vi nog båda två.
Klädde på varmt eftersom hon skulle sitta i vagnen i ett par timmar ute innan mormor kom och hämtade henne kl 10.
Då var hon trött, hon vägrade ju sova så länge det var folk i stallet, man kunde ju missa nåt, hemska tanke!
Medan mormor barnvaktade så red jag ut en sväng med Storen, härligt soligt höstväder.
Vi gick bort till paddocken och prövade underlaget som Benny grejjat med traktorn kvällen före.
Vi har haft så ojämnt, gropigt å hårt varvat med sumpigt. Det blev plant och fint, men det behövs mera sand innan det är riktigt bra.
Som den snälla och bästaste mannen han är så ska han fixa det innan nästa helg då det är tävlingar.
PÖSS jag älskar dig!
           

På tisdagen var Jag å Nelis till Malin å Max. Eller Max var på dagis när vi kom, så vi åt lunch och fikade gott. Vi hann med 2 filmer och en massa surr innan vi for hemåt igen, och som vanligt glömde jag nåt. Mobilen.
Attans! Det är som en lag att jag måste glömma nåt när jag är hos Malla.
Fick hämta den på onsdag morron innan vi åkte till Bettan å Engla för lite mammafika med Novas mamma Malin åxå.
Vi åt lunch och var ju tvungna att fika gott där åxå, fy vilken dålig vecka detta har varit... skärpning!!!!

Vi har fått vår Soda Streamer som vi beställde, så nu kolsyras allt vilt här hemma! Vatten, saft, välling.... you name it! Kanske inte välling, men jag vill gärna pröva... ;)
Vatten blir så mkt roligare att dricka när det bubblar, tjohoooo hej vad det går!

Jag har åxå vunnit några fler auktioner:

Den fina vinterjackan jag ville ha.... 32 kr fick jag den för!


Nästan oanvända vinterkängor strl 19, 71 kr!

Så fick jag den bruna vindjackan jag väntade på i förra inlägget, lyckliiiig!
Det var tydligen en till som verkligen ville ha den, den drog iväg till 136 kr.... men det var den värd, ville verkligen ha den =)
Sen siktar jag på ett par kavatskor, men de får vänta tills jag vet vad hon har för strl till vintern när hon ska gå på dagis.
Förresten, de ringde från kommunen idag om dagisplats.
Det är FULLT i bergsåker! Vafaaaaaaan! Men hade jag väntat nåt annat?  Varför ska jag få som jag vill på en gång för?
Nädå, så nu måste hon skolas in i Granlo istället i väntan på ledig plats på Lillhällom..... Vi fick iaf välja om vi ville gå i Granlo eller i Granloholm... wow.
Vi får hoppas att nåt barn slutar innan det är dags i december-januari.
Vi får ju va tacksamma att vi inte hamnade i matfors eller njurunda eller nåt lika långt bort iaf!


Näe, nu ska jag byta en blöjs på lillkotten å sen är det dags att börja med middagen.
Ha en gräjtans fredag kväll


Kommentarer
Malin

Men du låter ju så! Du lät väldigt saklig och duktig av det lilla jag fick höra, men du är ju förjäkligt skärpt när det gäller såna saker (jag menar inte att du inte är skärpt i vanliga fall...)...jag får ju tunghäfta och stirrar rakt in i kameran högröd i ansiktet...Kan inte sluta stirra . men jo nåo hao aj äm!

Fräsiga grejer du vann oxå! Sceissesnyggve! Hon kommer att vara som en liten prinsessa till hösten här =D

Surt att du fick ett annat dagis...det är ju lite närmare till det som var fullt menar jag...fast jag sitter ju och åker 1 mil om dagen bara för att Max ska ha det bra...med tanke på att närmaste dagis ligger 300 meter från våran dörr ;P

2008-09-05 @ 23:20:00
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0