Hängig

Känner mig inte helt ok faktiskt.
Svårt att andas, även fast jag använder bricanylen som den bäste av knarkare... Ont i lungorna har jag åxå. Har tom träningsvärk i musklerna man använder när man andas!
Är helt slut i kroppen och har kroniskt ont i huvet.
Undrar om jag ska ta en däjt med farbro Doktorn? Äh, det går nog över.... =)

Vet ni vad jag hittade i Cornelias öra igår?!
Bomullstoppen till en Topz!! Inne i örat! Jag såg nåt vitt som stack ut så jag tog tag å drog, trögt gick det åxå.....
Plopp så kom det ut en vaxig bomullstufs....
För övrigt hittade jag plastdelen hos Piri.... Suck!
Idag hittade hon en topz vid skötbordet å stoppade in den snabbt som attans i örat, jag tog ut den å hon stoppade in den igen, jag tog den å hon tog tillbaks den å stoppade den i örat. Då slängde jag den. =)

 

Igår kväll var jag på möte till klockan var nästan 22, Benny å Fisen hade vart borta åxå nästan lika länge, hon somnade kvart över nio. Hon sov så gott så, ända till kl 01.22.
Då var hon jätteledsen, jag gick in, hon somnade om. Vaknade så fort jag lade mig, gick in, hon somnade osv. Var in 4 ggr å Benny 2 ggr på en timme.... Sen minsann, så sov hon, ända till halv10!
Hon fick välling, sen var vi ut med vovvlingarna innan vi for till Bettan å Engla.
Jag passade på att äta innan vi for, för smartingarna har ju börjat med Nutrilette, så då äter man ju bara såna där förbannat äckliga pulverdrinkar var tredje timma typ...=)
(Har själv provat dom för ett antal år sen när jag jobbade på ica. Jag blev tvingad att sluta med det av mina arbetskamrater, jag var tydligen ett ondskefullt monster med ett helvetes humör.... Moi? Iiiiinte då...*harkel* Inte gick jag ner ett jota heller på de satans 10 dagarna jag genomled, hmpff!)
Cornelia sov för övrigt ute i vagnen i 1,5 timmar, skönt värre.
Hon försökte leka med Engla, men det var inte så uppskattat, hon grinade å var en riktig dramaqueen...=)
Dom är så olika de små pluttarna, men dom e riktiga fåntrattar båda två!

Idag blev det köttfärsbiffar å potatismos med kantarellsås till middag, vi hjälptes åt att laga. Smaskens blev det!
Oj då, nu börjar en ny serie på 4an, vi har just läst en bok om Maria Wern (kriminaldeckare) som det handlar om. Boken var jättebra å läskig så hoppas serien är det åxå!

ha det så hörs vi!



Just ja, uppdatering av önskelistan:
* Leksaker som spelar, lyser eller liknande, och dragleksaker
* Klossar, och annat stapelbart
* Lakan, tavlor och annat som har vattentema (fiskar, grodor, sjöhästar osv)


Kommentarer
Malin

Nämen va faan ska du bli sjuk nudå! Blääährg!

Vad var det för vansinnestops som lossnar så lätt? Vet du jag såg på ett program på teven där en tjej var till doktorn för hon hade något som gjorde fruktansvärt inne i örat. Doktorn drog ut en skalbagge ryyys som var det största han hade sett i ett öra någon gång. Den var ca 2 cm i diameter och han fick dra ut den med våld! Tjejstackarn skrek och var tvungen att ligga blixtstilla hela tiden. En skaljävlabagge i örat!! Nu ska jag sova med öronmuffar hädanefter! Fatta att själva hålet var ca 1 cm om ens det men baggen hade våldat sej in...Hon vaknade naturligtvis över att det gjorde väldigt ont, men då var den så långt in att hon inte kunde få ut den med fingrarna... Öronmuffar var det! Precis som hon själv sa. Baggen hade krafsat sönder en massa på vägen oxå men det skulle självläka. Jag döööör! Det var en riktig skräckupplevelse!

Och vet du mer! Max slog mej i ilska för första gången idag! Sen gjorde han det ca 5 ggr efter oxå...nu har dagishumöret tagit över =( Han har blivit en riktig gangster nästan! Fast han är ju snäll oxå men det märks att han tar efter andra barn nu gråter en skvätt

2008-09-16 @ 23:57:04
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Jo haha jag glömde ju att säga att jag har fått min ca 5e förfrågan via mail om att skriva inläggen på engelska! Det var väl det värsta! Tydligen så är min blogg poppis hos svensktalande i utlandet och dom har i sin tur spridit hur fantastiskt rolig(?) min blogg är så nu vill folk att jag ska skriva på inglisch. My ass! Hur skulle jag orka göra det då? Jag kan ju bara stava på vårat sätt numer...

2008-09-17 @ 00:01:20
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0