En Lördag å en Söndag!

Igår hände inte mycket, vi tog en lugn dag utan att göra nåt speciellt.
Jo, vi städade lite. Benny drog fram badkaret å städade därunder =)
Vojne maj gaaadd vad äcklo det var där! massa hår, smuts å damm, för att inte tala om alla grejer man alltid lyckas tappa bakom kanten....
Jag gjorde rent avloppsgallret, pjjjooooouusch, men det blev rent å snyggt därinne iaf.
i åt en såååå god middag igår, ett nytt recept på kycklinggryta. Det var så gott så det var inte klokt, å Cornelia smaskade i sig hon åxå =)
Novas mamma Malin har efterlyst recept, så här kommer ett då!

*Grillad kyckling el kycklingfiléer
*En liten purjolök
*Paprika i olika färger ( typ paprikamixen med gul röd å grön)
*Marinerade vitlöksklyftor (ridderheims)
*Marinerade soltorkade tomater (ridderheims)
*Creme Fraiche ( lätt funkar toppen)
*Grädde (mini eller matlagningsbas funkar toppen)

Strimla kycklingen och skär upp purjon och paprikan.
Stek kycklingen ordentligt i spadet från tomaterna, skvätt på lite soja om man vill ha lite färg =)
Häll i vitlöksklyftorna med spadet och grönsakerna plus tomaterna, stek ihop och häll i creme fraiche och grädde så mkt man vill ha.
Koka ihop tills det goat ihop bra. Ev salta lite.
Servera med ris eller pasta.
Ät å NJYYYYYYYT som bara attans!

Efter maten så lekte Cornelia medans jag grejade i köket, Benny kollade datorn.
Cornelia hasade in i tvrummet, kom tillbaka å ut på balkongen direkt. Så hör jag en smäll, går ut å kollar vad hon gör.....
Jodå, hon har hasat in å hämtat tvdosan, hasat ut och slängt ner den genom gallret på balkongen!
Dosan låg i förtielva delar därnere på marken... attans onge! Hon satt å var toppnöjd med sitt fantastiska tilltag =)
Benny fick gå ner å plocka dosdelar, efter en hel del pyssel å knåp så fick han ihop den igen, å den FUNKADE!
Tur, annars hade vi inte haft nå tv.


Idag har Benny vart ner till Gnarp å meckat med nån traktor som va paj, jag å Nelis åkte till Silje Paddocken å tittade på Camilla å Storen som hade träning.



Storen har fått låna ett par benskydd som heter Back On Track, finns för människor och hundar åxå.
Det är kinesiskt nå material inuti tyget som reflekterar hästens egen värme och bildar infraröd värme.
Massa nyttigt å bra för leder å annat paj.
Men dyyyyrt! De två som vi lånar kostar 795 kr paret, så vi är rädda om dem =) !
Tänkte önska såna i julklapp eller så... *host harkel*
I alla fall har han blivit jättefin i benen, så det ger resultat. Bara korta stunder får man ha i början innan de är vana, typ 15 min-30 min första veckorna, sen kan man öka på tills de kan ha hel natt som är max.
Annars kan de få brännskador....
Starka gräjjer det där.
Medans jag kollade på träningen så ville Cornelia va på marken, men det åts en massa sten så det blev vagnen igen.... Men hon fick traska runt lite först, men OJ vilka protester det blev när hon skulle ner i vagnen.... Tur jag hade majskrokar med =)


Ikväll har vi vart på Babysim hela familjen, det är så mysigt å bada i varmvattnet.
Vi fick lära oss lite nya grepp idag, bla att ha henne stående i handen och balansera!
Sen tränade vi lite rygglägen, å det är inte så poppis, men det gick till slut.
Hon är så duktig så =)
Hon var trött idag, men hon jobbade på jättebra.
I omklädningsrummet röjde hon runt som vanligt å tog nappar av barn, fast hon gav sin egen innan hon hasade iväg med vindens fart.....=)



Hon somnade som en liten gosötis i bilen hem, så Benny gick upp med henne medan jag åkte å släppte in pållarna.
Hon somnade ganska omgående efter vällingen...
Nu ska vi äta seeeen middag, smördegsinbakad fläskfile fylld med champinjoner å creme fraiche, till det kroketter och gorgonzolasås..... smaaaaskens!
Imorn bitti kommer mamma kl kvart i 7 å ska barnvakta hela dan, jag ska åka med en av hästarna till kliniken. Ska va där halv9, å efter det är klart ska jag försöka hinna rida en sväng på min egen trollpålle.




Ha en skön söndag kväll alla!


Kommentarer
Malin

Hahaaa! Du är fasen galen! Det är skitgott för det smakar inte alls broccoli. det är en ostsås i som gör det hela mummabarumma!

Jag vågar faktiskt inte ta hit er dom närmaste dagarna för jag har så saatans ont i halsen! Men är jag bättre typ på onsdag så kan vi väl leka lite =D

2008-09-08 @ 17:27:42
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

jag gjorde kycklinggrytan igårkväll! Jädrans anacka vad god den var =D

Jag har fortfarande lite ont så jag vågar inte leka med er än =(

2008-09-10 @ 14:18:13
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Hej!

mums va gott de lät, så de måste inhandlas till helgen och laga en riktig mys middag ;)

Tack för receptet!!

Blir de Öppna Förskola på ons?

Kramar!

2008-09-15 @ 19:39:08
URL: http://mammasnova.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0