begravning, magbesvär och en höstritt

I fredags var vi på begravning.
Inget kul alls, det var en kompis pappa som gick vidare. Men han slutade sina dagar tvärt, hann led inte eller var sjuk. Hjärtat slutade helt enkelt.
Det värsta med begravning, särskilt när det är ens vänners föräldrar, är att man börjar tänka på när det är man själv som förlorar sina egna föräldrar. Det är helt fruktansvärt, och det är mycket därför jag gråter. Det är helt ofattbart att man själv måste gå igenom det en dag.... Vill bara dö när jag tänker på det.
Det var iaf väldigt fint och det var många där för att ta farväl, måste vara skönt för familjen att så många ville vara där.
Cornelia fick inte vara med, tyckte inte att det passade att ha henne med.
Hon fick va med farmor, och det var en hit =)
Men hon hade sovit nästan hela tiden så det hade inte vart så jobbigt iaf. När vi kom för att hämta så blev det gnäll och grin som vanligt, och såååååå mammig! Fick inte ens gå på toa nästan....
Vi fick mat åxå, köttgryta och potatis, mumsigt!
På vägen hem så stannade vi till i Hemmanet å Benny hjälpte en kompis att bära ner några tuuunga grejer i källaren. Det var meningen att vi skulle dit på middag, men jag var såå dålig i magen så vi tackade nej.
Det började med att det kändes som magkatarren på morron innan begravningen, och jag sprang på toa 300 ggr tror jag... det blev värre, och jag mådde jätteilla i bilen hem.
Vart så arg, för jag skulle ju rida Gusturledsritten ( http://www.gustur.nu/sidor/ridleden.htm) på lördagen, och det ville jag inte missa alls.
Kände mig liiiite bättre på kvällen, och på morron var det ok.
Vi åkte å hämtade hästbussen hos en kompis och for till stallet för att lasta pålle och grejor.
Min häst är ju jättefin att lasta och åka med, så vi hade ingen extra marginal på tid eftersom han går ju alltid på direkt, och dessutom var vi lite sena.
Men då, förstår ni, min häst tänkte inte kliva på nån jäkla transport inte.
Han vääägrade, stod med frambenen inne och bakbenen ute, som en gunghäst ungefär. Så slog han upp huvet så han slog i takkanten, och backade ut igen. AAAAARGH!
Gud va arg jag blev till slut, man orkar ju inte direkt dra in 500 kg häst heller, så när han drog så åkte jag ut som en vante jag med... Och Cornelia var tjurig och skrek i bilen, jag blev stressad och arg och Benny ville hjälpa, å hästen var billig.
Då precis när jag tänkte ringa å säga att de fick rida utan mig, då, då gick han in....bara sådär! Gud, vad trött jag blev.
Upp med rampjäveln och far tyckte jag.
Så vi kom inte alltför sent, en kvart ungefär.
Trist nog var vi bara 3 ekipage som skulle rida, tråkigt när det var sånt tjat om att vi skulle anordna långritt med övernattning.
Så det var jag med Storen, och 2 matforsryttare med sina nordsvenskar.
Men vi hade jättetrevligt och vojne vad mysigt det var i skogen. Vi fick ju såååå fint väder med sol å allt.
Men naturligtvis glömde jag ju kameran, så det blidde inga härliga höstrittsbilder från skogen =(
Vi startade på Grönängens Gård i töva, vilket ställe!!!! Där vill ju jaaaaaaag bo ju!
Sen red vi mot hov och vi tog en lite fika paus när vi kommit fram till gamla minkfarmen. Härligt med lite smörgås, varm choklad och festis efter 1 timmes mys i skritt bara. Jag hade ju inte ätit nåt sen kvällen före, så jag var hungrig =) Hästarna betade lite å åt äpplen medan vi fikade. Sen hoppade vi opp på våra ädla springare och fortsatte vår färd mot övernattningsstället Korssvedjan. Vi skrittade hela vägen, maximal mysfaktor och prat om allt och inget.
kl halv6 kom vi fram till en helt fantastisk gård i Huljen, korssvedjan, så fint!
http://www.fritiden.se/objekt-uthyres/789/
 Höns med såna där pälsiga fötter gick omkring å sprätte i godan ro. Vi tog hand om våra duktiga pållar och så fick de gå ut i en härlig gräshage och mumsa så mkt de orkade, såg ut som att de njöt för fulla muggar =)
Vi gick upp till vår stuga för lite välbehövlig vila efter 3 timmar på rumpan i sadeln.
Vi grillade och åt lite gotta, sen åt vi maaat...
Det blev grillad fläskfille, potatissallad, grillade majskolvar och en härlig sallad med äpple, färsk svamp, cashewnötter och mumsiga körsbärstomater och grönsallad. Till det bjöds det på vin, å vad härligt det var!
Sen var det surr och mys till kl 21, då Benny kom med bussen för att hämta mig å Storen.
Vi kunde tyvärr inte stanna då jag skulle på barnkalas och babysim på söndagen. Camilla skulle eg ha ridit, men det blev ändrade planer.
Det var nog tur att jag åkte hem, hade sån vaaaansinnig träningsvärk, så jag trodde min sista stund var kommen....=)
Dessutom återkom min dåliga mage så jag fick bo på taon igen, svettades och mådde jättedåligt.
Så det vart varken barnkalas eller babysim, det blev toan och ligga under täcket. TRÅÅÅKIGT!

Idag kommer mamma och barnvaktar som vanligt på måndagar, och jag åker till stallet i några timmar. Skönt!
Känner mig helt ok idag igen, är det nån slags varannan dags magsjuka jag fått eller??
Nu ska jag slänga i en tvättmaskin å vänta på att fisen vaknar.
Förresten, imorse kl 0430 som vanligt skulle jag till stallet. Jag fick skrapa rutan för första gången! Det var riktig is som jag var tvungen att skrapa, inget mes som man kan ta spolarvätska och vindrutetorka bort inte... nädå, kallt som röven var det! Så nu är det hööööst tralalaaa


Ha en bra dag!


Kommentarer
Malin

Vet du att sådär kan jag bli i magen om jag stressar! Utan att jag tänker på stressen så kanske jag ska någonstans på morgonen och ca 5 minuter innan jag ska fara så vrider det ihop och kan hålla på så i några timmar...just det där med illamåendet oxå!

Vems pappa var det förresten? Någon jag vet?

2008-09-22 @ 10:24:12
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Onsdag verkar det som jag ska på möte med tryckeribolaget...men torsdag eftermiddag då? Då är det kyrkis=)

2008-09-22 @ 13:35:47
URL: http://majamelon.blogg.se/
Malin

Jomen vet du vad jag har glömt att berätta! Häromkvällen när det var föräldramöte så skulle jag ut på alnö och hämta Max hos mamma och pappa...Jag skjutsade hem Max fröken, Pernilla, för hon bor på färjevägen och vet du! Hon bor i eran gamla lägenhet =D!!! HAHA!

2008-09-22 @ 13:55:04
URL: http://majamelon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0